Vraag

Waarom geen behoorlijk support

  • 13 July 2019
  • 13 reacties
  • 212 keer bekeken

Reputatie 2
Hallo,

Als zakelijke klant heb ik een hekel aan, chatten, telefoneren of fora door te zoeken. Ik wil snel even mijn vraag kwijt en het antwoord wel lezen als mij dat uitkomt. Waarom denken bedrijven tegenwoordig dat al die onzin zoals chat e.d. een verrijking is? Vooral als deze toch wel steeds bezet is? Doe even een normaal contact formulier of een e-mail adres.

13 reacties

Hoi @Andy P

Als u een zakelijke klant bent, zit u nu op het verkeerde forum.
Er is namelijk ook een zakelijke forum, dacht ik.
Reputatie 2
Hallo Genetic,

Dan verwacht ik vanuit mijnKPN site toch wel doorgelinkt te worden naar de juiste support opties.🤔

Mvg Andy
Reputatie 7
Er is namelijk ook een zakelijke forum, dacht ik.
Dat klopt. 😉
https://zakelijkforum.kpn.com
Dan verwacht ik vanuit mijnKPN site toch wel doorgelinkt te worden naar de juiste support opties.🤔

Als je de zakelijke site bezoekt wel. Ga je via http://www.kpn.com/ naar de site dan daarna nog even op zakelijk klikken.
Of gelijk via deze link http://www.kpn.com/zakelijk/.

https://www.kpn.com/zakelijk/service/contact.htm

Kleinzakelijk als ZZP valt wel onder KPN Consument (privé).
Reputatie 2

Kleinzakelijk als ZZP valt wel onder KPN Consument (privé).


Ah, het gaat idd om een klein zakelijk abonnement...
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @Andy P, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Ik begrijp dat het soms wel fijn is om even een contactformulier te hebben, en dat je niet altijd zin hebt in een klantenservice. Echter is dat wel hoe het op dit moment gaat, niet alleen bij KPN kan ik zeggen. Maar ook op het Forum kan je jouw vraag stellen en dan kijken of het antwoord gegeven wordt. Dat is vaak wel het geval, omdat andere klanten, superusers en moderators je proberen te helpen!

Dus mocht je nog antwoord op jouw vraag zoeken dan raad ik aan om hem hier gewoon te stellen 🙂
Reputatie 2
Hallo Susan, bedankt voor je antwoord. Ik weet dat dit tegenwoordig zo gaat, ook bij andere bedrijven. Meeste van die bedrijven ben ik ook mee gestopt, alleen de internet providers geven allen duidelijk te kennen niet te begrijpen dat dit niet voor alle klanten prettig is.

Het vervelende in dit geval is dat de informatie die KPN nodig heeft om mijn probleem op te lossen mijn contractnummer, telefoonnummer, inloggegevens e.d. nodig heeft gehad (inmiddels opgelost) en dat gooi ik niet zomaar even op een forum.

Ik heb nu een half uur terwijl ik bij mijn klant zit met support zitten chatten omdat 's avonds de chats steeds in gesprek waren en je moet eerst een paar minuten door een bot heen die niets begrijpt.

De support die nu geboden wordt, is een soort van handshake communicatie zoals bij een fax. Het werkt pas als er aan de andere kant op dat moment ook echt iemand is. In de jaren 90 hadden wij bij ICT al in de gaten dat dit geen goede manier van communiceren was en hebben we ervoor gezorgd dat E-mail een groot goed is geworden. Jammer dat veel bedrijven terug vallen op een hopeloos verouderde communicatie al zij het in een nieuw jasje. Dit mag je gerust als een klacht noteren voor diegene die daar eventueel wat mee zou kunnen doen.

Voor nu is dit probleem verholpen. Heeft alleen 3 dagen geduurt.

Mvg Andy
Het vervelende in dit geval is dat de informatie die KPN nodig heeft om mijn probleem op te lossen mijn contractnummer, telefoonnummer, inloggegevens e.d. nodig heeft gehad (inmiddels opgelost) en dat gooi ik niet zomaar even op een forum.

En dáár is nou juist je forumprofiel voor 😉 😃 . Dat is alleen inzichtelijk voor jou zelf en voor de KPN moderators. Niet voor de 'superusers', overige gebruikers en oningelogde bezoekers.

Evt. kan na initiëring via een topicvraag de hulp verdergezet worden via Privé berichten met een KPN moderator.
Reputatie 2

En dáár is nou juist je forumprofiel voor 😉 😃 . Dat is alleen inzichtelijk voor jou zelf en voor de KPN moderators. Niet voor de 'superusers', overige gebruikers en oningelogde bezoekers.

Evt. kan na initiëring via een topicvraag de hulp verdergezet worden via Privé berichten met een KPN moderator.



Prachtig, ondertussen moet je als klant dus allemaal vreemde toeren uithalen om gewoon een vraag beantwoord te krijgen terwijl een simpel mailtje al meer dan voldoende zou zijn geweest.
Een mailtje naar een groot bedrijf met diverse afdelingen is minder simpel dan het lijkt.
Reputatie 2
Een mailtje naar een groot bedrijf met diverse afdelingen is minder simpel dan het lijkt.


Wel jammer dat ik regelmatig werk bij bedrijven die wel 3 a 4 keer zo groot zijn waar het wel werkt. Zelfs een IBM die 15x zo groot is, snapt het wel.
Is al vaker ter sprake geweest hier, zie dit :
https://forum.kpn.com/storings-en-phishingsmeldingen-25/klacht-over-storing-per-mail-of-post-449846
( en de links daar weer in )
Reputatie 7
Badge +21
@Andy P, ik snap de wens en dat je niet zomaar alles deelt. Je profiel is wel privé, en je kan ook gegevens delen middels een privébericht met een moderator. Natuurlijk gaan we goed met die gegevens om en gebruiken we het alleen om je te helpen. Mailen zit er helaas niet meer in, ik kan dit wel doorgeven maar daar is destijds bewust voor gekozen.

In ieder geval, fijn dat je probleem inmiddels wel opgelost is! Nog een fijne avond verder!

Reageer