Vraag

Waarom worden mails van een geblokkeerde afzender getoond?

  • 23 juli 2021
  • 6 reacties
  • 98 keer bekeken

Waarom worden mails waarvan de afzender in de blokkeerlijist staat, toch getoond?

Nota bene met de opmerking “staat al in de blokkkeerlijst?”

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid


6 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Bacor 

Waar staan deze mails? Komen ze in Webmail binnen in Postvak IN of staan ze direct in de Spam map? In het laatste geval is de mail door het KPN spamfilter herkend en rechtstreeks in die map geplaatst. Het spamfilter heeft ‘voorrang’ op jouw eigen instellingen zoals filter regels (en geblokkeerde afzenders, denk ik).

Reputatie 7
Badge +8

@Bacor

Als een adres geblokkeerd is (in de KPN webmail) wordt email van dit adres al door de KPN emailserver tegengehouden en verwijderd.

Misschien wordt dit gedaan door/gebeurt dit in jouw emailprogramma ?

Als ik een afzender in de blokkeerlijst zet, verwacht ik dat de volgende mail geblokkeerd wordt en ik deze niet eens te zien krijg. Maar nee, ik krijg die mail wel te zien, en wil ik die weer in de blokkeerlijst zetten, dan krijg ik de tekst “staat al inde blokkeerlijst...”  

Reputatie 7
Badge +18

OK, het adres staat dus in de blokkeerlijst. Maar dat wisten we al :blush: .

Nota bene met de opmerking “staat al in de blokkkeerlijst?”


Heb je nog antwoord op mijn vragen?

Waar staan deze mails? Komen ze in Webmail binnen in Postvak IN of staan ze direct in de Spam map? 

Hebben we het over KPN Webmail of gebruik je een e-mailprogramma zoals Outlook?

Beste RBxx

Vandaag eentje in Spam. (die,  hoe kan het ook anders) ook al in de blokkeerlijst staat..) maar om je vraag goed te kunnen beantwoorden : dat ga ik de komende dagen goed in de gaten houden. Blijft toch de vraag waarom KPN Webmail (daar gaat het om)  een mail accepteert waarvan de afzender in de blokkeerlijst staat. Erg irritant.

Reputatie 7
Badge +18

Hoi Bacor, zoals ik hierboven al aangaf, vermoed ik dat je ‘last’ hebt van het KPN spamfilter.

Het spamfilter heeft voorrang op jouw persoonlijke instellingen. Die instellingen werken (alleen) op mail die binnenkomt in Postvak IN.

Reageer