Beantwoord

wijzigen primair e-mailadres

  • 20 February 2019
  • 6 reacties
  • 1687 keer bekeken

Omdat ik heel veel spam op mijn primair e-mailadres krijg wil ik mijn primair e-mailadres wijzigen.
Ik kan alleen nergens vinden hoe ik dat kan doen.
Ik gebruik het e-mailadres nooit dus zou een andere mogelijkheid kunnen zijn om het e-mailadres volledig af te sluiten. Maar ook hierover kan ik niets vinden.
Wie kan mij helpen?
icon

Beste antwoord door Anonymous 21 February 2019, 08:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Ik heb inmiddels gezien dat ik zeker niet de enige ben die zijn primair e-mailadres wil wijzigen omdat er veel spam wordt ontvangen. KPN blijft maar antwoorden dat het niet mogelijk is en dat er aliassen kunnen worden aangemaakt. Het gaat niet om het aanmaken van aliassen. Het gaat om het kunnen wijzigen van het primair e-mailadres. Een antwoord dat dit niet mogelijk is gaat er bij mij niet in. Technisch is alles mogelijk. Dus kom op KPN en doe iets voor al die mensen die daarom vragen.
Hallo @Piet49 ,
een primair e-mail adres wijzigen kan bij geen enkele provider omdat je klantaccount daar aan gekoppeld is.
Dan zou je je account op moeten zeggen en een nieuw account moeten nemen.
Een alias op dat account nemen is niet zinvol, je kunt beter een extra e-mail account aanmaken en dat in het vervolg als hoofdaccount gebruiken.
Succes☺️
Hallo Jan-D,
Bedankt voor je reactie.
Ik kan me niet voorstellen dat als ik de mogelijkheid zou hebben om een nieuw primair e-mail te maken dat dan mijn bestaande klantaccount niet aan mijn nieuw primair e-mail kan worden gekoppeld.
Maar los daarvan. Ik gebruik het e-mailadres nooit. Maar de inbox loopt wel helemaal vol met spam. En om dat te voorkomen leeg ik de inbox telkens en voeg ik de spamadressen steeds maar weer toe aan de lijst van geblokkeerde adressen.
Of is het beter dat ik de inbox gewoon vol laat lopen?
Hallo @Piet49
Als je dat e-mailadres nooit gebruikt en vol laat lopen loop je ook kans dat je goede e-mail mist die je wel moet hebben, zoals e-mail van KPN zelf bijvoorbeeld.
Als je 200% zeker weet dat je alléén maar ongewenste e-mail krijgt, kun je dat account ook negeren en gewoon vol laten lopen, dan stopt het vanzelf als de Map IN vol zit.
Ik zou dat account dan ook niet meer opnemen in een eigen e-mailsoftware, dan weet je ook niet meer dat er mail binnenkomt op dat account en alleen je gebruikte account(s) opnemen in je e-mailsoftware.
Je zou hoogstens af en toe eens via de webmail je standaard account kunnen raadplegen, dan komt er ook niets op je eigen computer binnen mar blijft het op de server van KPN staan.
Succes.☺️
Bedankt @Jan-D voor je reactie.
E-mail van KPN krijg ik op een ander e-mailadres binnen. Dus ik hoef niet bang te zijn dat ik belangrijke e-mails van KPN mis.
Ik ga het account inderdaad negeren en gewoon vol laten lopen.
Toch blijf ik het jammer vinden dat KPN niet tegemoetkomt aan een wens van een heleboel abonnees.
Reputatie 7
Badge +30
Beste @Piet49, welkom! Het klopt helemaal wat Jan zegt. Omdat het klantnummer rust op het primaire e-mailadres, hebben we ervoor gekozen dit niet mogelijk te maken. Ik begrijp ook zeker dat de wens er ligt om dat aan te passen, maar voorlopig zit dat er niet in helaas.