Beantwoord

Windows 11 mail synchroniseert telfort mail account niet voor binnekomende mail.

  • 2 February 2022
  • 18 reacties
  • 1264 keer bekeken

Ik gebruik het mail programma van Windows 11 op een laptop.
In het mail programma heb ik 2 accounts: 1 voor telfort mail (is kpn) en 1 voor gmail.
Alle gmail synchroniseert wel, maar telfort mail ontvangen ineens sinds vandaag (02-02-2022) niet meer.

Wel kan met telfort mail verstuurd worden.

Het wachtwoord ook al een keer gewijzigd voor de telfort account.
Op mobiele telefoon kan ik wel  mail ontvangen en versturen voor het telfort account.


De instellingen op de pc w11 zijn al lange tijd niet gewijzigd en zijn:
Server voor binnenkomende e-mail: imap.telfort.nl:993:1
Server voor uitgaande e-mail (SMTP): smtp.telfort.nl:587:0

Iemand een idee?

 

icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 5 February 2022, 10:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Door gebruik van mappen onder Postvak IN leek e.e.a. niet te synchroniseren.

Voorlopig opgelost.

 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Jospt. Wat goed om te lezen dat het probleem inmiddels al is verholpen. Op de pagina “Hoe stel ik e-mail in voor Windows, Outlook of Apple” vindt je een overzicht van onze mailserver instellingen. 

Het probleem van synchronisren van Telfort mail is toch niet opgelost.

Onder Postvak IN heb ik een aantal submappen.
Alle post komt in WEBmail direct binnen onder Postvak IN.
In het Windows11 Mail programma wordt mail wat direct onder Postvak IN staat niet gesynchroniseerd.
Verplaats ik in WEBmail post wat direct onder Postvak IN staat naar een submap dan wordt die mail wel gesynchroniseerd in Windows11 Mail en is dus daarin zichtbaar. 

Alle verzonden mail en prullenbak wordt wel gesynchroniseerd.

Alle GMAIL mappen worden ook gesynchroniseerd in W11 Mail.

Dus alleen de Telfort Postvak IN wordt niet gesynchroniseerd. De Telfort account heb ik al een aantal keren verwijderd in W11 Mail en weer opnieuw aangemaakt met de reeds genoemde instellingen.

Server voor binnenkomende e-mail: imap.telfort.nl:993:1
Server voor uitgaande e-mail (SMTP): smtp.telfort.nl:587:0

 

 

 

 

Hier nog een print van W11 Mail

 

 

En hier de KPN WeBMail, dat laatste bericht komt dus niet binnen in W11 Mail.

 

 

Tot een week geleden werkt het synchroniseren zonder problemen.

Hallo @Jospt om helemaal bij te zijn zou ik de Telfort-instellingen niet meer gebruiken, maar de KPN-instellingen voor de mail.

 

Beste JanD,

Telfort is een paar jaar geleden volledig overgenomen door KPN.
Mijn email adres eindigt daarom op @telfort.nl en maak gebruik van de instellingen zoals die automatisch aangemaakt worden volgens de instructies van KPN:
E-mail voor Windows 10 instellen of verwijderen | KPN
daarmee worden automatisch in settings gedaan voor de inkomende en uitgaande berichten.
Tot 2wkn geleden kwam alle mail nog binnen in de Postvak IN zonder aanpassingen in die instellingen.

Hallo @Jospt , mijn originele email-account is ook ...@telfort.nl, maar desondanks gebruik ik de IMAP-server en SMTP-server van KPN om helemaal bij te zijn en te blijven met de gebruikte mailservers, daar ik tevens onder het ….@telfort.nl-account tevens diverse ...@kpnmail.nl-aliassen heb aangemaakt.

 

 

Ook met kpnmail.nl synchroniseert Postvak IN niet, wel alle onderliggende mappen en de andere mappen.
Heb e.e.a. ook al bij Microsoft aangekaart maar die komen ook nog niet verder met de Windows11 Mail instellingen die bij mij ook niet gewijzigd zijn.
Het lijkt mij ook dat het aan het Mail programma van Windows ligt.
heb nu ook de volgende instellingen:
 

 

 

Reputatie 7
Badge +21

Zoals ik het bekijk zijn instellingen correct. Ik zou je toch willen vragen om het e-mail account te verwijderen in Windows 11 Mail en opnieuw aan te maken. Wellicht verhelpt dat het probleem.

Het email account heb ik al diverse keren opnieuw aangemaakt.

Zou het kunnen zijn dat gebruik van AVG Secure VPN ervoor zorgt dat de synchronisatie van IMAP niet geheel wordt uitgevoerd? ik zal daar ook nog op Googlen.

Ik heb AVG Secure VPN ook al een aantal keren uitgeschakeld maar zag toen nog niets binnen komen wat wel in mijn Webmail te zien was direct onder Postvak IN.

 

In het vervolg gebruik ik alleen nog Webmail van KPN  en geen Windows 11 Mail meer.
Het is blijkbaar niet op te lossen in W11 Mail.

Reputatie 7
Badge +21

Wat jammer dat het niet is gelukt om Windows 11 Mail op de juiste manier in te stellen zodat daar alle mailtjes binnenkomen. KPN Webmail is natuurlijk ook een goed alternatief. Wellicht heb je nog Outlook op jouw laptop/pc staan waar je gebruik kan maken. 

Reputatie 7
Badge +10

@Jospt

Ik heb even getest of in mijn emailprogramma een nieuwe map onder “Postvak In” wel werkt. En inderdaad daar werkte het wel. Dus het ligt toch aan Windows 11 Mail.

Je kunt ook die sub-mappen die onder “Postvak In" hangen, verplaatsen naar "Mijn mappen" in de webmail. Ik neem aan dat dat ook wel zal werken in Windows 11 Mail.

Reputatie 7
Badge +10

@Jospt 

Ik heb er even een plaatje van gemaakt. Je moet de map (rode pijl) verplaatsen naar de map “Mijn mappen” (blauwe pijl). Dan moet het synchroniseren wel werken.

 

 

Best Willy22:
Zoals reeds eerder vermeld:

Windows11 Mail synchroniseert alle mappen en submappen, behalve Postvak IN zelf en daar komt nu juist alle mail op binnen.

Het heeft heel lang gewoon gewerkt tot 02-02-2022. 
Als ik in WebMail de binnengekomen mail onder Postvak IN verplaats naar een submap is de mail ook te zien in W11 Mail onder de betreffende submap.

Vandaag weer eens wat geprobeerd:

In KpnWebmail: Postvak IN onder Favorieten gehangen en nu zie ik in Windows11 Mail wel de mail onder Postvak IN. In Windows11 Mail zijn al mijn submappen ook als Favorieten gemarkeerd.

Dus blijkbaar werkt dat nu wel zo.