Beantwoord

Windows live mail

  • 30 July 2020
  • 8 reacties
  • 344 keer bekeken

Beste lezer,

Op mijn nieuwe pc  ben ik overgestapt van Windows live mail naar outlook omdat live mailen niet mer kunt downloaden en vervalt. Als ik outlook open, staan mijn mails onderaan waar mijn email adres staat (...) en daar onder de mappen waar ook de mails binnenkomen. bovenaan staat ‘Outlook gegevensbestanden’ en de mappen er onder waar de mails niet binnenkomen.

Op de oude computer staan nog Windows Live mail. moet ik deze eerst verwijderen zodat de mails wel bij outlook binnen komen? Ik ben bang als ik dat doe of ik dan de mails nog krijg.

Bedankt alvast voor de reacties. Gr. Ton

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

icon

Beste antwoord door wjb 30 July 2020, 21:19

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7

Waarschijnlijk was Windows live mail op jouw oude computer ingesteld om op basis van pop3 met de mail server te communiceren en om daarbij direct of na een aantal dagen de mail van de server te verwijderen. In die situatie zijn de maiks dus van de mailserver af en kan je ze niet meer downloaden naar jouw nieuwe computer.

Log anders eens in op https://webmail.kpnmail.nl, daar zie je de mails die je op de nieuwe PC zult kunnen ontvangen.

 

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @Ton Eyssen, gaat het er ook om dat je e-mails wil bewaren die nu in windows live mail staan? Begrijp ik dat goed? 
Zo ja, je kunt e-mails/mappen exporteren en op een usb stick zetten en openen met outlook.

 

dankjewel ik heb het opgelost!

Mijn vraag is nog, wanneer ik op mijn oude pc Windows live male verwijder kan ik dan toch nog mijn mails op  https://webmail.kpnmail.nl ontvangen?

Reputatie 7

De mails die nu in webmail staan zullen daar ook na verwijderen van Windows Live Mail nog staan.

De mails die nu in webmail staan zullen daar ook na verwijderen van Windows Live Mail nog staan.

Bedankt! Komen de nieuwe mails dan wel weer binnen op de webmail?

Reputatie 7

Ja.

Ja.

Dankjewel voor de hulp

Reageer