Vraag

Windows Live Mail mappen niet zichtbaar, in Webmail wel.

  • 10 December 2019
  • 14 reacties
  • 971 keer bekeken

Vorige week heeft een KPN-monteur mijn "Windows Live Mail” op mijn laptop hersteld. Ik zie nu pas dat al mijn “opslagmappen” niet meer zichtbaar zijn. Via KPN webmail zijn deze mappen nog wel beschikbaar. Wie weet hoe ik de mappen in Windows Live Mail weer tevoorschijn tover??


14 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Zie je ze ook niet verschijnen als je op "Meer" klikt?

Hallo @Frencie , kan het zijn dat de LiveMail nu onder POP-protocol is ingesteld i.p.v. IMAP-protocol?

Als het wel IMAP is binnen de software handmatig diverse instellingen synchroniseren dan komen de mappen weer tevoorschijn.

Klik bijvoorbeeld met de rechter muisknop op PostvakIN  of een andere map en klik dan op gegevens opnieuw ophalen of synchroniseren, ik weet de letterlijke tekst even niet meer.

Als het wel POP is dat account verwijderen en opnieuw aanmaken met IMAP.

Succes.

 

Reputatie 7
Badge +24

Als het wel POP is dat account verwijderen en opnieuw aanmaken met IMAP.

Dan is de kans aanwezig dat je alle opgehaalde mail verliest. Check eerst de webmail.

Reputatie 7
Badge +17

Hoi Frencie en welkom op het forum! Ik zie dat je al wat tips hebt gekregen, is het hiermee gelukt om de mappen weer tevoorschijn te toveren? :slight_smile:

Neen, helaas...maar ik weet ook niet precies wat men bedoelt met: “kan het zijn dat de LiveMail nu onder POP-protocol is ingesteld i.p.v. IMAP-protocol”...

Reputatie 7
Badge +24

Windows Live Mail is onderdeel van Windows Essentials. Hiervan is de laatste versie uitgekomen in 2012. Het werkt onder Windows 7. Hiervan stopt de ondersteuning straks in januari 2020. Word het niet eens tijd om te updaten naar Windows 10?

Windows Live Mail wordt al jaren niet meer ondersteund, maar, mits goed ingesteld, werkt het nog perfect, ook onder W10.

Hallo @Frencie , zorg s.v.p. eerst dat je de reeds opgehaalde mail ergens op je computer bewaart en/of uitprint.

Verwijder je huidige emailaccount uit het emailprogramma en maak het emailaccount opnieuw aan en bij de vraag POP of IMAP kies je voor IMAP.

Als dat werkt zie je ook alle mappen van de webmail in je eigen emailprogramma.

Ik ben het met @Nick83  eens dat je beter je computer op kunt waarderen naar W10, wat overigens nog steeds gratis kan, mits je PC geschikt is.

Succes.

 

 

Dank voor de tips. (uiteraard gebruik ik al lang W10)

Reputatie 7
Badge +17

Als je daarin nog gebruikt maakt van Windows Live Mail, zou je het account dan als een IMAP account in willen stellen? IMAP betekent dat je mail online wordt gesynchroniseerd en dus op een server opgeslagen staat. Alle apparaten waarop je de e-mail gebruikt met de IMAP instelling hebben dan dezelfde mappen en dezelfde e-mails beschikbaar. De POP instelling betekent dat de mail gedownload wordt van de server en dat het dus lokaal per apparaat verschilt wat je hebt qua mails en mappen. Wellicht dat jouw account op de laptop op POP staat en dit verklaart waarom je niet hetzelfde ziet als op de webmail. 

Je kunt de IMAP als volgende instellen op Windows Live Mail:

  • Sla alle belangrijke e-mail van tevoren op of print deze uit.
  • Open Windows Live Mail, voeg het e-mailadres als IMAP-account toe (tabblad Accounts, knop E-mail), vul het e-mailadres, wachtwoord en eventueel uw naam in, activeer de optie Serverinstellingen handmatig configureren, knop Volgende.
  • Stel vervolgens het servertype in op IMAP en geef de IMAP-instellingen van het e-mailaccount op: serveradres smtp.kpnmail.nl, poortnummer 993. Activeer de optie Vereist een beveiligde verbinding (SSL) als encryptiemethode, selecteer bij Verifiëren met de optie Niet-versleutelde tekst en geef als gebruikersnaam het e-mailadres op. Geef voor de uitgaande e-mail het serveradres smtp.kpnmail.nl op, poortnummer 587 en activeer de opties Vereist een beveiligde verbinding (SSL) en Vereist verificatie. Met de knop Volgende wordt het account aan WLM toegevoegd, inclusief de onderliggende mappen zoals Postvak IN en Verzonden items.
  • Versleep vervolgens alle lokaal opgeslagen berichten in de mappen Postvak IN en Verzonden items naar de gelijknamige mappen onder het nieuw toegevoegde IMAP-account. De versleepte berichten worden direct gesynchroniseerd met de online opslag van het IMAP-account (dit kan enige tijd in beslag nemen). De op de server opgeslagen berichten zijn vervolgens vanaf elke computer toegankelijk.

Op deze pagina kun je vinden hoe je een account instelt op Windows Live Mail en op onze e-mail pagina kun je onder ‘Instellingen IMAP (Aanbevolen)’ de informatie vinden die ik hierboven neergezet heb. Ik stuur de pagina's mee voor de volledigheid, mocht je zelf nog wat willen raadplegen. Laat je ons weten of het hiermee lukt?

Ik ga het stapsgewijs proberen en laat horen of het is gelukt. Bedankt voor de info.

Reputatie 7
Badge +17

Super! Ik wacht je bericht af. :slight_smile:

Reputatie 7
Badge +17

En, is het gelukt om de mappen tevoorschijn te toveren @Frencie? Ik ben heel benieuwd! 

Nog niet. (1e poging vind pas plaats op “3e” kerstdag)

Reputatie 7
Badge +17

Geen probleem, ik wacht vol spanning af! :slight_smile:

Reageer