Beantwoord

+/- 350 mails van postmasters

  • 1 February 2019
  • 8 reacties
  • 221 keer bekeken

hoi
klein probleem bij onze @ krijg sinds 2 dagen ongeveer 350 mails van kpn met allerlei codes terwijl we wel gewoon kunnen sturen en ontvangen


bv postmasters@cpsmtpb-ews01.kpnxchange.com de codes veranderen steeds

iemand idee wat we hier mee kunnen blijf aan het weg klikken

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Dennis ABD 5 February 2019, 13:45

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Het lijkt er op dat een spammer jouw e-mailadres als afzender- of reply adres gebruikt bij het verzenden van mails.
Worden er soms mails gestuurd naar adressen die jij helemaal niet kent?
Zijn dit berichten dat die mails niet afgeleverd kunnen worden?
Kan je eens een screenshot plaatsen van zo'n bericht? (Wel even jouw e-mailadres wegpoetsen.)
ja klopt lijkt wel alsof er van alles verstuurd word
maar in de verzonden map staat niks
had de mails net allemaal weggeklikt zo gauw als het weer vol staat stuur ik een print

en dan hoe kom je er van af
Reputatie 7
Badge +19
Goedemiddag @remcostubbe, Wat lastig dat je zoveel e-mails krijgt van Postmasters. Hoe gaat het nu? Ontvang je nog steeds veel e-mails van Postmasters. Zo ja, stuur je dan nog een printscreen? Zou je dan ook jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf) en het betreffende e-mailadres willen toevoegen aan opmerking? Dan kan ik het verder uitzoeken.
Reputatie 7
Badge +7
We zien deze problematiek vaker de laatste tijd. Het lijkt erop alsof zowel het account als de computer hiervoor misbruikt word. Verander het wachtwoord zo snel mogelijk via kpn.com/wachtwoordwijzigen. Scan tevens de computer met een product als Malwarebytes. Een handleiding hiervoor is te vinden op kpn.com/virusverwijderen.
Reputatie 7
@Dennis ABD,
Zou het ook zo kunnen zijn dat het account vanaf een hele andere computer ergens binnen het KPN netwerk misbruikt wordt?
Volgens mij is het nog altijd zo dat je vanaf een computer binnen het KPN netwerk unauthenticated mails kunt versturen en dan is het met smtp mail cliënt mijns inziens vrij eenvoudig om dit voor elkaar te krijgen, zelfs als je helemaal geen wachtwoord hebt van het mail-account.


Als spammer zou ik dan juist een computer van een andere abonnee gebruiken om de mail te versturen. De kans dat je snel opgemerkt wordt is dan beduidend kleiner en dus kan je dan een tijdje langer je gang gaan. Overigens verwacht ik ook dat een abonnee maar een beperkte tijd slachtoffer zal zijn omdat de spammer dan een volgend e-mailadres zal gebruiken als afzender.
Reputatie 7
Badge +7
Het kan inderdaad ook een andere IP zijn inderdaad. Hoewel ik (nog) geen hard bewijs heb, vermoed ik echter een trojan welke de credentials uit het aanwezige mail programma haalt. Zeker met dit soort misbruik is de simpleste oplossing vaak de juiste, daar er bij dit soort geautomatiseerde rommel eigenlijk nooit moeilijker gedaan word dan nodig.
helemaal op gelost andere ww en een goede scanner en het is over
Reputatie 7
Badge +19
Goedenavond @remcostubbe, Fijn om te lezen dat het advies van Dennis de oplossing is voor dit probleem 🙂 Mocht je nog vragen hebben, dan horen we het graag. Zo niet, wens ik je nog een hele fijne avond.

Reageer