Beantwoord

550 5.7.1 5.0.0 Mail rejected

  • 2 May 2021
  • 9 reacties
  • 185 keer bekeken

Onderstaande foutmelding krijgen mensen die mij proberen te mailen (dit zijn ook mensen met wie ik al jaren via de mail contact heb):

SMTP error from remote mail server after end of data:
550 5.7.1 5.0.0 Mail rejected.

 

Hoe los ik dit op? Of beter: hoe lossen jullie dit op???

icon

Beste antwoord door RBxx 2 May 2021, 17:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Antonetta 

De code 550 5.7.1 5.0.0 Mail rejected duidt meestal op een blokkering doordat het KPN spamfilter de mails van de afzenders beoordeelt als spam.

Neem contact op met KPN Abuse, de beheerder van het spamfilter. Die afdeling kan dit onderzoeken en zo nodig het filter bijsturen. Ze zijn bereikbaar via e-mail:  abuse@kpn.com 

Badge

Is de abuse afdeling niet juist bedoeld voor het melden van abuse? van KPN klanten? Dit gaat om het ontvangen van mail. Ik zelfzou kpn support benaderen hierover

@freakazod Dank voor je reactie, maar deze afdeling heeft toch echt het probleem opgelost. Dus ik ben blij!

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @freakazod , 

 Ik zelf zou kpn support benaderen hierover

Die zou jou dan doorsluizen naar KPN Abuse.
Die beheren het spamfilter en hebben daarnaast nog meer taken. @Raymondt is één van de medewerkers (zie de ‘like’ hierboven) en die kan je hier (als het mag :blush: ) veel meer over vertellen.

Reputatie 7
Badge +9

Ik snap het punt van @freakazod zeker ja, maar zoals @RBxx al zegt, wij doen ook een stukje spamfilterbeheer en daar horen dit soort zaken bij. De melding in kwestie wordt namelijk 9 van de 10 keer gegenereerd door het spamfilter.

Badge

Fijn om te horen dat je geholpen bent. Ik neem zelf altijd contact op met abuse afdelingen wanneer ik lastig word gevallen door klanten van een ISP. Nog nooit antwoord gehad of een oplossing.

 

Fijn dat de KPN dat wel doet.

Reputatie 7
Badge +9

(als het mag :blush: )

Geen idee, ik doe het gewoon :yum:

Badge

Rare vraag. maar zijn Raymond en RBxx dezelfde persoon?

Reputatie 7
Badge +21

Rare vraag. maar zijn Raymond en RBxx dezelfde persoon?

Nee @freakazod 

Ik ben een KPN klant en net zoals jij forumlid. @Raymondt is een KPN medewerker.