Beantwoord

Abuse

  • 22 October 2020
  • 7 reacties
  • 551 keer bekeken

ik heb vanmorgen een mail gehad van het KPN Abuse Team>

Is die mail van jullie en wat moet ik nu doen?

 

met vriendelijke groet

Jan

icon

Beste antwoord door Raymondt 26 October 2020, 07:29

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +28

@Raymondt weet heel veel van het KPN Abuse team.

Reputatie 7
Badge +10

Als het mailadres van de afzender eindigt op KPN.com dan is deze echt. Dat maildomein is zeer goed beveiligd en kan vrijwel niet misbruikt worden.

Reputatie 7

Wat zegt die mail je om te gaan doen?

Reputatie 7
Badge +9

Goeiemorgen @janvantiggelen ,

Ik ben van het Abuseteam en het zou heel goed kunnen zijn dat de mail die je ontvangen hebt van ons afkomstig is. Als ie daadwerkelijk gestuurd is vanaf abuse@kpn.com, dan kun je er vanuit gaan dat het in orde is. Mocht je nog verdere vragen hebben over de mail dan kan je dat hier laten weten, of altijd even replyen op de bewuste mail.

Reputatie 7

Als ie daadwerkelijk gestuurd is vanaf abuse@kpn.com, dan kun je er vanuit gaan dat het in orde is.

Kan je daar jouw hand voor in het vuur steken?

Wat als ik een eigen mailserver draai die geen spf, dkim, dmarc gebruikt?

Reputatie 7
Badge +9

Nee dat niet, en tuurlijk zijn er nog mogelijkheden dat het misbruikt wordt, maar de kans wordt wel een stuk kleiner zo (omdat de meeste providers de checks wel uitvoeren, en als je je eigen mailserver draait, dan zou je je kunnen afvragen waarom je die zonder dergelijke beveiliging wil laten draaien).

Reputatie 7

...en als je je eigen mailserver draait, dan zou je je kunnen afvragen waarom je die zonder dergelijke beveiliging wil laten draaien...

Daar heb je volkomen gelijk in, het ging mij dan ook alleen om de stelling dat je er vanuit kunt gaan dat een mail van abuse@kpn.com  in orde is.

Reageer