Beantwoord

E-mail foutmelding: [AUTH]Authentication failed

  • 10 May 2024
  • 12 reacties
  • 94 keer bekeken

Sinds een aantal dagen heeft mijn broer een KPN abonnement, kwam van Ziggo.

Internet  verbindfing werkt prima, mail van Ziggo wordt, in een overlap periode, nog steeds goed ontvangen. Het probleem is mail ontvangen en verzenden via KPN.

Eerst een KPN-ID aangemaakt met als onlog het oude Ziggo mail adres, je kunt een email naar keuze instellen daar. Dat ging prima, toegang tot MijnKPN is oke. Vervolgens via de KPN help-pagina een KPN account aangemaakt, dat is > Volgende, > Volgende > Gereed. Thats it!0

Bij elke kontrole via Thunderbird volgt: [AUTH]Authentication failed.  Ook de KPN webmail geeft een foutmelding. Toen instelling bij TB op handmatig gezet, poorten opgezocht op KPN site en ook nog dit forum; dit spreekt elkaar regelmatig tegen!!!

Wat dien je te gebruiken alsinlognaam bij je TB mailinstelling, a) MijnKPN Inlognaam of  b) je juist aangemaakte KPN-emailadres? Ook hier spreken helppagina KPN en dit Forum elkaar vaak tegen!

Vanwege enkele wijzigingen in gegevens zou goed kunnen dat inloggen voor 1-2 dagen geblokkeerd is, dat maar geaccepteerd; na 2 dagen en vandaag na 4 dagen nogmaals geprobeerd: blijft [AUTH] foutmelding! Dan vandaag KPN Helpdesk gebeld: (alleen bandje gehoord) hun tip kijk bij KPN op helppaginas en vervolgens telefoonlijn verbroken. Dat schiet niet op dus.

Hoe nu verder?? Alle hulp is welkom.

Jan

Een reeds meer als 10 jaar tevreden KPN gebruiker, maar helpdesk KPN is nep!

icon

Beste antwoord door Nick83 10 May 2024, 17:04

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Ook de KPN webmail geeft een foutmelding.

Zorg eerst eens dat u op webmail in kunt loggen. Zolang dat niet lukt is knutselen in Thunderbird zinloos.

Logt in met het volledige emailadres? Dus ****@kpnmail.nl?

Reputatie 7
Badge +10

@jannuh

Allereerst: zorg ervoor dat jouw wachtwoord voor “Mijn KPN” anders is dan bij de gebruikersnaam/-namen van jouw emailaccount(s) (denk: veiligheid). Je kunt ervoor kiezen (aanbevolen) om hetzelfde KPN emailadres te gebruiken voor zowel “Mijn KPN” als voor de naam van het nieuwe emailaccount.

1)) Per account in TB moet je de gebruikersnaam van jouw (nieuwe) emailaccount gebruiken. Bij de KPN is dit hetzelfde als jouw nieuwe (hoofd-)emailadres (ik weet, het is verwarrend).

2)) Zodra het KPN abonnement goed werkt moet je dan ook het Ziggo emailadres dat je gebruikt hebt voor Mijn KPN wijzigen in een bestaand KPN emailadres naar keuze.

3)) Bij de KPN moet je sinds kort bij de uitgaande SMTP server, voor elk emailaccount in jouw emailprogramma, de “authenticatie/verificatie” opties aanvinken en invullen. (denk: extra veiligheid). Hiervoor kun je poort 587 of 467 gebruiken. Vink de opties SSL of TLS aan. Gewoon wat uitproberen.

4)) Het is ook redelijk simpel om alle email over te zetten van Ziggo naar de KPN emailservers. Indien gewenst kan ik dit ook uitleggen.

Reputatie 7
Badge +10

@jannuh 

Inderdaad. Zoals @Nick83 zegt. Probeer eens om bij de KPN webmail in  te loggen. Gebruik daar de gebruikersnaam en en het wachtwoord van jouw emailaccount.

 

Zorg eerst eens dat u op webmail in kunt loggen.

Logt in met het volledige emailadres? Dus ****@kpnmail.nl?

Webmail geeft zelfde foutmelding dus. Heb kpn mailadres in webmail gebruikt.

Meer kun je in webmail ook niet instellen volgens mij

 

 

@jannuh

Allereerst: zorg ervoor dat jouw wachtwoord voor “Mijn KPN” anders is dan bij de gebruikersnaam/-namen van jouw emailaccount(s) (denk: veiligheid). Je kunt ervoor kiezen (aanbevolen) om hetzelfde KPN emailadres te gebruiken voor zowel “Mijn KPN” als voor de naam van het nieuwe emailaccount.

Mee eens qua veiligheid, maar je dient het eerst eens aan de praat te krijgen.

Doordat er altijd de [auth] errormelding komt heb jer geen idee of inlog nog foutmelding geeft.

1)) Per account in TB moet je de gebruikersnaam van jouw (nieuwe) emailaccount gebruiken. Bij de KPN is dit hetzelfde als jouw nieuwe (hoofd-)emailadres (ik weet, het is verwarrend).

Uiteraard allemaal geprobeerd, resultaat >» [auth] me;ding. Er zitten al totaal paar uur uitzoek- en leeswek op bij zowel KPN helppagina’s en dit forum

2)) Zodra het KPN abonnement goed werkt moet je dan ook het Ziggo emailadres dat je gebruikt hebt voor Mijn KPN wijzigen in een bestaand KPN emailadres naar keuze.

Ja, was ik ook van plan, maar eerst moet mail werken, zolang krijg je ook geen bericht retour (van KPN).

3)) Bij de KPN moet je sinds kort bij de uitgaande SMTP server, voor elk emailaccount in jouw emailprogramma, de “authenticatie/verificatie” opties aanvinken en invullen. (denk: extra veiligheid). Hiervoor kun je poort 587 of 467 gebruiken. Vink de opties SSL of TLS aan. Gewoon wat uitproberen.

Port 587 had ik al gevonden op de KPN helppaginas, bedankt.

4)) Het is ook redelijk simpel om alle email over te zetten van Ziggo naar de KPN emailservers. Indien gewenst kan ik dit ook uitleggen.

Er wordt gebruik gemaakt van POP, dit is absoluut niet minderwaardig aan IMAP; mail wordt regelmatig gebackupt. (heb zelf nog mail vanaf 2007).

Bedankt voor de uitgebreide info!

 

Reputatie 7
Badge +10

@jannuh 

Heb je hier iets aan ?

https://support.mozilla.org/nl/questions/1335435

@jannuh

Heb je hier iets aan ?

https://support.mozilla.org/nl/questions/1335435

Bedankt voor de info, gebruik geen IMAP maar POP3, uiteraard wel doorgelezen.

> Incidentally, changing browsers doesn't seem to make a difference in that pop-up browser window, so I > suspect Thunderbird is using its own internal browser and not the system browser.

Dat laatste regeltje is niet meer van toepassing op Thunderbird, sinds  enige maanden gebruikt TB per default je default webbrowser, PDF-programma etc.

Thanks anyway!

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @jannuh 

 

Heb je wel een wachtwoord ingesteld voor dat e-mailadres, daar vraagt hij namelijk niet om bij het aanmaken, als je die nog niet hebt ingesteld dan is dat de reden dat je via webmail niet kan inloggen.
Het mailaccount wachtwoord staat los van je KPN ID wachtwoord, je kan ze ook beter niet hetzelfde maken.

Via https://email.kpn.com kan je het wachtwoord wijzigen:

 

Reputatie 7
Badge +24

Zorg eerst eens dat u op webmail in kunt loggen.

Logt in met het volledige emailadres? Dus ****@kpnmail.nl?

Webmail geeft zelfde foutmelding dus. Heb kpn mailadres in webmail gebruikt.

Stel dan het wachtwoord nog eens opnieuw in via http://email.kpn.com.

Meer kun je in webmail ook niet instellen volgens mij

Klopt. Dat is het mooie: er zijn geen instellingen. 

https://webmail.kpnmail.nl/

Reputatie 7
Badge +10

Maar het probleem hier is dat TB een “authenticatie” fout geeft. Of tewel dat @jannuh niet eens bij zijn KPN emailaccount binnen komt.

Heeft Mozilla geen suggesties om dit op te lossen ?

Ik heb het wachtwoord voor email nogmaals opnieuw ingesteld.

Hiermee kon ik ineens wel in de webmail!

Ga morgen/overmorgen TB nogmaals opnieuw instellen in de hoop dat dit nu ook lukt.

Bedankt allemaal.

 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @jannuh.

Ik heb het wachtwoord voor email nogmaals opnieuw ingesteld.

Hiermee kon ik ineens wel in de webmail!

Wat goed om te lezen dat dit al is gelukt. Met het onderstaande linkje moet het verder wel lukken, anders weet je ons te vinden.

https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc/e-mail-op-mozilla-thunderbird 

 

Reageer