Vraag

Automatisch openen nieuw bericht

  • 27 November 2019
  • 11 reacties
  • 200 keer bekeken

In de Inbox wordt automatisch het volgende bericht geopend als je een bericht verwijdert. En dus als gelezen gemarkeerd. Ik wil dat niet. Waar kan ik dat instellen?


11 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Jan_ST Welkom op ons Forum! Uhm… De reden dat de eerstvolgende mail wordt geopend is omdat deze geselecteerd staat. 
Ik ga het even voorleggen aan mijn collega's, wellicht weet een van hen hoe dit kan worden aangepast. 

Reputatie 7

In de Inbox wordt automatisch het volgende bericht geopend als je een bericht verwijdert. En dus als gelezen gemarkeerd. Ik wil dat niet. Waar kan ik dat instellen?

Gebruik je de webmail of een mailprogramma op jouw PC, tablet of telefoon?

Als je een mailprogramma gebruikt, welke dan?

Als je webmail gebruikt, ben je dan al overgezet naar de nieuwe webmail?

Reputatie 7
Badge +17

@Jan_ST  Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!

Sorry, ik wist niet dat er een vraag voor me stond. Goed, antwoord op de vragen.

Ik gebruik een pc.

En ik gebruik de nieuwe versie van Webmail.kpnmail. Daar doet zich dit fenomeen voor. In het oude kpnmail kon je wel instellen of het volgende bericht wel of niet automatisch geopend moest worden. Dat mis ik nu.

Reputatie 7
Badge +17

@Jan_ST Excuses voor de late reactie. Ik heb dit even voorgelegd bij de desbetreffende afdeling. Hopelijk kan ik je morgen voorzien van een antwoord. 

Heel herkenbaar wat Jan_ST schrijft.

Hetzelfde fenomeen doet zich voor als je een bericht aanvinkt met het selectievakje. Dit vind ik lastig want dat betekent dat als ik een bericht selecteer, bijvoorbeeld om het te verplaatsen naar een andere map, dit bericht automatisch als gelezen wordt beschouwd. Ik zou graag zien dat het selectievinkje niets doet met de leesstatus. Weet niet of dat mogelijk is. Dat zou ook het probleem van Jan_ST oplossen, lijkt me.

Verder is de nieuwe webmail echt een verbetering!

Reputatie 7
Badge +17

@RobSp Welkom op ons Forum! Goed dat je je vraag hier stelt. We wachten nog in spanning af, de desbetreffende afdeling heeft mij helaas nog niet voorzien van een antwoord. Zodra ik terugkoppeling krijg, horen jullie het hier. 

Het is al een tijdje stil hier…

Ik ben erg tevreden over de nieuwe webmail, maar ik blijf het erg onhandig vinden dat een bericht automatisch als gelezen wordt gemarkeerd op het moment dat een bericht alleen nog maar is geselecteerd. Ik heb inmiddels de selectievakjes uitgezet omdat ik dacht dat het probleem daarin zou zitten, maar dat maakt niet uit. Als ik een bericht selecteer om het te verplaatsen naar een andere map wordt het als gelezen beschouwd. Ook als ik het bericht nog niet geopend heb.

Om het probleem nog wat groter te maken: Als ik een bericht verwijderd of verplaatst heb, wordt automatisch het volgende bericht geselecteerd. En dat wordt dus ook meteen op gelezen gezet.

Hierdoor heb ik soms niet in de gaten dat er een nieuwe mail is waarmee ik nog iets moet doen en zie ik mails over het hoofd. Met het risico dat ik fouten ga maken. Dat leidt niet alleen tot frustratie bij mij, maar ook bij degene die mij gemaild heeft…

Wat ik graag zou willen is simpel gezegd: Zet een bericht pas op gelezen als ik het echt heb geopend door erop te dubbelklikken.

Kunnen jullie iets met deze vraag? Ik hoor het graag!

 

Reputatie 7
Badge +17

@RobSp Ohnee, mijn excuses!:speak_no_evil: JA! ik heb reactie ontvangen en was er vol van overtuigd dat ik het had doorgestuurd. Dit is de oplossing: 

Rechts bovenin ‘Weergave’ > ‘Verbergen’. Als je dit doet wordt de mail anders weergegeven. Nu staan al je mails zonder details onder elkaar. Als je nu een nieuwe mail wilt bekijken, dan klik je één keer. Je kan deze mail verwijderen en als je terug gaat naar het ‘Postvak IN’, dan zul je zien dat de eerstvolgende mail niet meteen geselecteerd is of als ‘gelezen’ is gemarkeerd. 

Ach Lisa, zo gaan dingen soms... Maar fijn dat je nog even reageert. :slight_smile: Ik heb het nu een aantal dagen uitgeprobeerd en voor mij is dit inderdaad de oplossing. Dankjewel voor de moeite!

Reputatie 7
Badge +17

@RobSp Ja, wel echt heel jammer dat ik je niet eerder heb voorzien van de oplossing. Fijn dat dit voor jou werkt. Mocht je in de toekomst nog weer ergens tegen aan lopen, dan weet je ons te vinden. Laten we hopen dat de communicatie dan wat sneller gaat!:see_no_evil:

Reageer