Vraag

Bij ontvangst van mail in Thunderbird wordt de achtergrond donker. Oplossing?

  • 25 July 2022
  • 7 reacties
  • 169 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +9

Het is weliswaar geen KPN-probleem, maar misschien dat iemand een oplossing weet.

Ik gebruik Thunderbird voor het ontvangen van e-mail. Sinds de laatste update naar versie 102 wordt op het scherm de achtergrond donker en de tekst wit als er een nieuwe mail wordt ontvangen. Soms gaat het om het hele beeld, soms om een deel van het beeld. Dat duurt een paar seconden, maar ook is het wel blijvend totdat ik op m'n muis klik. Het kan verder geen kwaad, maar ik vind het wel storend als ik net aan het mailen ben.

Weet iemand hoe dit opgelost kan worden, zodat het beeld normaal blijft als er een nieuwe mail binnenkomt (dus witte achtergrond met zwarte tekst)?

Piet.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 2
Badge

Je bent niet de enige die last heeft van de Standaard aangezette Dark-modus  , er zijn er veel meer .

How to enable/disable Dark mode:

https://howtodoninja.com/how-to/enable-dark-theme-mozilla-thunderbird-email/

Reputatie 7
Badge +9

@19DT2120 Ik had de daar genoemde oplossing al geprobeerd, maar dat heeft helaas niet geholpen. Zodra er een mail binnenkomt wordt de dark-modus geactiveerd. Soms voor enkele seconden, soms blijvend.

Nog iemand een idee?

Piet.

Reputatie 7
Badge +18

@P.J.M. van der Vooren 

Je zou kunnen proberen of het uitzetten van de instelling Hardware versnelling gebruiken wanneer beschikbaar het probleem verhelpt.

Die instelling kan je vinden via Extra → Voorkeuren, aan de linkerkant kiezen voor Algemeen en dan helemaal onderaan de pagina.

Reputatie 7
Badge +9

@GeSp Ik heb versie 102 van Thunderbird, maar in de optie Extra staat geen Voorkeuren.

Piet.

Reputatie 7
Badge +9

@GeSp O wacht even, je bedoelt de optie Extra bovenin.

Helaas, ook die oplossing helpt niet…

Piet.

Reputatie 7
Badge +18

@P.J.M. van der Vooren 

Ik heb nog steeds 91.11.0 en nog geen updatemelding gezien naar 102.0.3, maar die kan ik dan voorlopig beter maar niet installeren op mijn PC.

Als test de nieuwe versie even op een oude notebook gezet en die instelling zit nu i.d.d. ergens anders onder Instellingen i.p.v. van Voorkeuren, maar je had hem al gevonden.

Op die notebook trouwens niet dat probleem als ik mail ontvang op een kpnmail account wat ik daarop heb ingesteld, alles blijft er normaal uitzien.

Het zou dan misschien kunnen komen door oude instellingen als hij over de oude versie heen is geĂ¯nstalleerd via update, herinstallatie zou je dan kunnen proberen maar hopelijk lossen ze het gewoon op in 1 van de updates.

Reputatie 7
Badge +9

Het probleem blijkt bij nader inzien niet te zitten in Thunderbird, maar veroorzaakt te worden door het meldingencentrum van Windows 11. Dat merkte ik zojuist toen er weer een e-mail werd ontvangen terwijl Mail van Windows en Thunderbird niet open stonden op mijn pc.

Wellicht dat iemand hier meer vanaf weet?

Piet.