Vraag

cpsps-ews04.kpnxchange.com heeft uw bericht naar de volgende e-mailadressen geweigerd:

  • 9 October 2020
  • 9 reacties
  • 170 keer bekeken

  • Hallo, ik krijg telkens als ik een mail beantwoord van een @kpnmail.nl email adres deze foutmelding. eerder kreeg ik het ook al ik een nieuw email bericht stuurde maar dat heeft bij webhoster aangepast.
  • kunnen jullie kijken of dit opgelost kan worden? Want nu krijg ik telkens een foutmelding als ik reageer op mails van mijn klanten die werken met @kpnmail.nl ik stuur de mails vanuit @dalero.com hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen. thanks

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Christel1993 

In het foutbericht staat als het goed is ook een code, vaak iets als 550 5.0.0 met nog een melding erachter. Deze code+melding geeft meer duidelijkheid over de mogelijke reden van afwijzing. Jouw foutmelding in de titel kan van alles betekenen, daar staat alleen de ‘klagende’ mailserver van KPN

Klopt eronder staat: 

 

Er is een probleem opgetreden tijdens het afleveren van uw bericht bij dit e-mailadres. Verzend het bericht opnieuw.

cpsps-ews04.kpnxchange.com gaf deze fout:
Mail rejected.





 

Diagnostische gegevens voor beheerders:

Bronserver: DB7PR04MB5468.eurprd04.prod.outlook.com

*******@kpnmail.nl
cpsps-ews04.kpnxchange.com
Remote Server returned '550 5.0.0 Mail rejected.'

 

Admin: info verwijderd i.v.m. privacy
Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Christel1993 

De melding 550 5.0.0 Mail rejected geeft normaal gesproken aan dat het KPN spamfilter ingrijpt. De mail(s) worden gezien als SPAM en daarom geweigerd.

Neem contact op met KPN Abuse, de beheerder van het filter, via abuse@kpn.com. Waar nodig wordt het spamfilter dan bijgestuurd.

 

P.S. bewerk je bericht nog even via de drie puntjes rechtsonder. Het deel vanaf berichtkoppen is niet nodig en bevat ook nog e-mailadressen die zichtbaar zijn. Denk aan je privacy !

Reputatie 7

Je probeert vanaf een Outlook server een mail met het domein @kpnmail.nl te versturen en dat wordt (terecht) geweigerd door de ontvanger. Mails voor het domein @kpnmail.nl mogen alleen via de smtp server van KPN vestuurd worden.

Reputatie 7
Badge +15

@Christel1993 Welkom op het forum. Erg irritant deze melding! Heeft dit eerder wel gewerkt en is het iets van de laatste tijd? 

De tip die @RBxx is een goede, is er ondertussen al contact geweest met mijn collega’s van Abuse? 

Reputatie 7

...

Reputatie 7
Badge +15

@Christel1993 en @wjb Excuus, ik was niet helemaal scherp in dit topic! Wat wjb zegt klopt inderdaad als je mailt vanaf een @kpnmail e-mailadres dan moet ook onze smtp server worden gebruikt. Hoe je zo een mailaccount instelt vind je hier. 

Of mail je echt vanaf het @dalero adres? Dan zou je namelijk de mailgegevens en smtp server van hen moeten gebruiken. Zou je mij kunnen laten weten hoe de situatie precies is? 

probleem is opgelost dank!

Reputatie 7
Badge +21

probleem is opgelost dank!

Dat is mooi @Christel1993 , maar wat was nu het probleem (en de oplossing)?