Beantwoord

DMARC Fail melding bij gebruik e-mailprogramma

  • 12 April 2024
  • 6 reacties
  • 53 keer bekeken

Via Laposta (de Nederlandse MailChimp) verstuur ik nieuwsbrieven. Vanwege DMARC kon ik mijn Gmail emailadres niet meer gebruiken. Mijn KPN emailadres kan ik wel gebruiken voor verzending.

Echter, een zakelijke relatie krijgt bij ontvangst van de email de tekst: DMARC Fail gevolgd door het onderwerp van de mail. 

Achter mijn emailadres staat de melding (Naam via eprov.EU)

Hoe kan ik de melding DMARC Fail oplossen? 

Alvast bedankt voor je hulp. 

Herman

icon

Beste antwoord door GeSp 12 April 2024, 16:56

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @DMARC Fail melding 

 

Als je als afzender je KPN e-mailadres gebruikt dan is het niet op te lossen, als je een eigen domein gebruikt zul je wat DNS records moeten toevoegen, dit staat beschreven op de Laposta website: https://docs.laposta.nl/article/332-authenticatie-van-je-domeinen

Beste GeSP,
 

Dankjewel voor het onderzoeken van mijn vraag en je uitleg hoe het op te lossen. Dit betekent dat ik een domein moet gaan regelen om het probleem op te lossen. Die heb ik nog niet. Maar dat kan vast geregeld worden.

Groet, Herman

Reputatie 7
Badge +18

Beste Herman,

 

Een eigen domein is dan inderdaad de oplossing, zoveel kost dat niet per jaar.

Je zal er dan ook e-mailadres(sen) bij willen hebben neem ik aan, i.i.g. voor het afzender e-mailadres.

Bij een domeinprovider kan je meestal een mailpakket erbij nemen maar daar hangt dan ook weer een prijskaartje aan.
Je kan je eigen domein ook (gratis) koppelen via KPN webmail en daar 1 of meer e-mailadressen aanmaken voor je eigen domein, zie de uitleg in deze post:

 

Reputatie 7
Badge +11

Zie onderstaande link voor aanvullende info @DMARC Fail melding :

 

Reputatie 7
Badge +24

Een domeinnaam kost maar 1 euro per maand ofzo. Via mijndomein.nl. Dat zijn de kosten niet.

Bedankt voor jullie hulp! 

Herman

Reageer