Skip to main content
Beantwoord

E-mail verzenden via Outlook lukt niet meer, foutmelding: 550 5.7.1 Mail rejected

  • 25 augustus 2023
  • 19 reacties
  • 614 keer bekeken

GPHarinck
Deelnemer

Sinds donderdag 24 augustus jl. kunnen mijn man en ik geen e-mails meer verzenden via Outlook. Ik heb een KPN mail account en mijn man een Planet account. Ik heb getracht naar verschillende e-mailadressen mail te verzenden maar ik krijg een melding met een foutcode: 550 5.7.1 Mail rejected.  We krijgen op beide e-mailadressen wel e-mails binnen. 
Email verzenden vanuit mijn KPN webmail lukt wel!

Waar ligt dit aan?

Beste antwoord door Dennis ABD

Ik grijp even in: Mail Rejected is ons spamfilter. Als er gemailed word zonder authenticatie waar dat wel moet komt er een andere foutmelding (relaying denied).

 

Het klopt dat we bezig zijn unauthenticated mail uit te faseren, maar dat heeft totaal niets met de Mail Rejected melding te maken.

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

  • 0 reacties
  • 25 augustus 2023

Hallo @GPHarinck KPN heeft het verzenden (vanuit de thuissituatie) aangescherpt i.v.m. de veiligheid.

Bij de SMTP-verzendinstellingen moet nu ‘authenticatie’ aangezet worden. Dan lukt het verzenden weer.

 


GPHarinck
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 25 augustus 2023

Dank voor je bericht. We gaan het uitproberen.


  • 0 reacties
  • 25 augustus 2023

Hallo @GPHarinck graag gedaan en laaat s.v.p. de goede afloop even weten.

 


GPHarinck
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 26 augustus 2023

Hallo Jan,

Helaas wij hebben dit geprobeerd echter zonder resultaat, ook webmail verzenden lukt nu niet meer.. We zullen verder moeten zoeken. Heb al naar Abuse team gemaild. Wacht op antwoord.


  • 0 reacties
  • 26 augustus 2023

Hallo @GPHarinck wat voor (fout)melding krijg je als je in wilt loggen in de webmail?

Of kun je wel inloggen en geen mail versturen of ontvangen?

Testen is latijd handig door jezelf te mailen, dan weet je dat het verzenden en ontvangen goed gaat als alles goed werkt.

 


GPHarinck
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 26 augustus 2023

Hallo Jan, Ik krijg dezelfde melding als dat ik via Outlook verzend. Ik kan wel inloggen op mijn webmail, ik krijg ook gewoon e-mails binnen, ook mijn man krijgt gewoon e-mails binnen, maar kan niet verzenden. Hebben al diverse testen uitgevoerd, naar mijzelf mail verzenden, naar mijn man, van mijn man naar mij, naar een zakelijk adres, maakt allemaal niet uit, krijgen voortdurend zelfde melding. Dit is de melding die ik krijg: 

 

This is the mail system at host ewsoutbound.kpnmail.nl.

 

I'm sorry to have to inform you that your message could not be delivered to one or more recipients. It's attached below.

 

<********@kpnmail.nl> failed: host mx.kpnmail.nl (195.121.65.158) said: 550

 5.7.1 Mail rejected. (in reply to EOD command)


Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 37296 reacties
  • 26 augustus 2023

Hallo @GPHarinck ,

Dan is de uitgaande mail server niet goed ingesteld. Die zal misschien nog op poort 25 zonder authenticatie staan. 

Pas daarom de instellingen aan als volgt:

Poort uitgaande mail: 587
Versleuteling: SSL/TLS

Selecteer de optie 'Voor de server voor uitgaande email (SMTP) is verificatie vereist' of Identiteitscontrole 'Wachtwoord' (zie gebruikersnaam en wachtwoord hierboven).

Het is niet mogelijk zonder verificatie gebruik te maken van de uitgaande server (SMTP)

De e-mailinstellingen staan hier : 

https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm


GPHarinck
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 26 augustus 2023

Nee, al deze dingen die u noemt, uitgevoerd. zonder resultaat.

Uitgaande mail stcaat ingesteld op SMPT poort 587, type versleutelde verbinding TLS


Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 37296 reacties
  • 26 augustus 2023

Ook alles bij stap 5 zo uitgevoerd? 

 

5. Server voor uitgaande e-mail

 

  • Klik op het tabblad Server voor uitgaande e-mail
  • Vink Voor de server voor mijn... aan
  • Selecteer Aanmelden met
  • Vul als gebruikersnaam het e-mailadres in & vul je wachtwoord in

    6. Tabblad geavanceerd

     

  • Inkomende e-mail (IMAP): 993 en selecteer SSL, TLS poort 143
  • Uitgaande e-mail (SMTP): 587 en selecteer SSL, TLS poort 587

 

Let op! Maak je gebruik van een internetverbinding via een andere internetprovider, zet dan TLS aan.

Kies [OK], [Volgende] en [Voltooien]

 


Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2778 reacties
  • 26 augustus 2023

Instellingen aanpassen in Outlook zal in dit geval weinig veranderen/oplossen. Kennelijk zit het probleem ergens anders, namelijk in de webmail zelf. Als je in de webmail niets kunt verzenden, zal dat in Outlook zeker ook niet kunnen.


  • 0 reacties
  • 26 augustus 2023
Noordzee schreef:

Hallo @GPHarinck ,

Dan is de uitgaande mail server niet goed ingesteld. Die zal misschien nog op poort 25 zonder authenticatie staan. 

Pas daarom de instellingen aan als volgt:

Poort uitgaande mail: 587
Versleuteling: SSL/TLS

Selecteer de optie 'Voor de server voor uitgaande email (SMTP) is verificatie vereist' of Identiteitscontrole 'Wachtwoord' (zie gebruikersnaam en wachtwoord hierboven).

Het is niet mogelijk zonder verificatie gebruik te maken van de uitgaande server (SMTP)

De e-mailinstellingen staan hier : 

https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm

Hallo @Noordzee , @GPHarinck schrijft dat het zelfs via de webmail fout gaat, apart toch?


Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 37296 reacties
  • 26 augustus 2023
GPHarinck schreef:

 
Email verzenden vanuit mijn KPN webmail lukt wel!

 

Hoi @JanD ,

Ik weet het nu ook niet meer. 

In de startpost stond dat verzenden via webmail wel lukt. 


  • 0 reacties
  • 26 augustus 2023

Zojuist een mail naar mezelf gestuurd via de webmail en ook weer beantwoord, werkt gewoon bij mij in de webmail @GPHarinck 

Probeer de webmail eens via een andere browser.

 


Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 37296 reacties
  • 26 augustus 2023

Anders maar vragen aan de specialist @Willy22 

 


  • 0 reacties
  • 26 augustus 2023
Noordzee schreef:

Anders maar vragen aan de specialist @Willy22 

 

specialist?


WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • 3598 reacties
  • 26 augustus 2023

(Ik ben ook maar een profeet die brood eet, geen specialist.)

@GPHarinck 

Niet toevallig recentelijk een update Outlook gehad ? Dat wil ook nog wel eens roet in het eten gooien.

Dit zou ook nog eens kunnen helpen: Microsoft zegt hier het volgende over:

https://support.microsoft.com/en-us/topic/office-365-email-delivery-error-5-7-1-e8c866d7-4f13-0f1b-342a-426aa8717664

Of heb je misschien een VPN ? Of een anti virus programma dat recentelijk ge-update is ?


  • 0 reacties
  • 26 augustus 2023

Hallo @Willy22 , @GPHarinck kan ook niet mailen via de webmail.

 


Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hoi @GPHarinck, welkom op ons forum!
Inmiddels zijn wel al weer even een paar dagen verder, werkt alles al weer? Ik zie dat de community je al een goed eind op weggeholpen heeft!


Dennis ABD
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+7
  • KPN Abuse
  • 819 reacties
  • Antwoord
  • 6 september 2023

Ik grijp even in: Mail Rejected is ons spamfilter. Als er gemailed word zonder authenticatie waar dat wel moet komt er een andere foutmelding (relaying denied).

 

Het klopt dat we bezig zijn unauthenticated mail uit te faseren, maar dat heeft totaal niets met de Mail Rejected melding te maken.