Vraag

E-mailaccount toevoegen aan Windows 11 outlook lukt niet

  • 23 November 2023
  • 11 reacties
  • 240 keer bekeken

Op mijn nieuwe PC met Windows 11 outlook heb ik twee e-mailaccounts op de gebruikelijk wijze zonder problemen kunnen toevoegen. Tijdens het willen toevoegen van de derde account krijg ik de melding dat deze niet bestaat (terwijl deze gewoon werkt op mijn Iphone)  Heb het ook geprobeerd via de geavanceerde settings met alles handmatig invullen, maar ook dan krijg ik de melding dat deze account niet bestaat. Heeft iemand een idee hoe dit opgelost kan worden? Alvast mijn dank!


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Wltr 

 

Kan je met dat 3de account wel inloggen op KPN webmail?

Welke domeinnamen (gedeelte achter de @) gaat het om bij de werkende en het niet werkend accounts?

Gebruik je ook de instellingen zoals aangegeven op deze pagina https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm?

Instellingen IMAP (Aanbevolen)

Inkomende server: imap.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 993 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Dank voor uw reactie!

Inloggen op KPNwebmail werkt

domeinnaam werkend: kpnmail.nl en planet.nl

niet werkend: planet.nl

 

Instellingen IMAP (aanbevolen) wordt leeg weergegeven

Ook na handmatig invullen kom ik er niet doorheen

Bij het handmatig invullen heb ik exact de invulvelden overgenomen van de wel werkende planet.nl account

Reputatie 7
Badge +18

Je moet ook voor planet e-mailadressen de kpnmail servers gebruiken, outlook vult vaak toch de oude servers in, hoe staat dat ingevuld bij het wel werkende account?

Heb je ook poort 993 en SSL ingesteld?

bij werkende planet.nl staat: imap.kpnmail.nl   poort 993  SSL/TLS(aanbevolen)

 

Zo heb ik het ook ingesteld bij de nietwerkende

Wanneer ik alles handmatig invul wordt er gevraagd naar het imap wachtwoord. Ik heb geen idee wat ik daar in moet vullen.

Reputatie 7
Badge +18

Hetzelfde wachtwoord wat je ook invult bij inloggen via webmail.

Heb ik gedaan, alles is dan ingevuld maar de doorgaanknop werkt dan nog niet, wel de knop provider invullen, dat heb ik dan weer gedaan, provider imap gekozen, dan weer alles invullen en dan herhaalt alles zich weer van vooraf aan

Reputatie 7
Badge +18

Wat soms wel eens helpt:

Als dat niet werkende account wel bij de ingestelde accounts staat dan deze weer verwijderen.

De PC herstarten via het startmenu en nogmaals proberen dat account toe te voegen.

 

Welke outlook heb je? Is dat de gratis versie of is het Windows 11 mail of de echte outlook zoals geleverd bij een Office pakket of Microsoft365?

 

Het is de nieuwe gratis outlook bij Windows 11, maar …… inmiddels is de account nu ook werkend.

Bij poort 587 nu startTLS aangevinkt en toen ging die.

 

Hartelijk dank voor uw hulp!!!! Ben blij dat het weer werkt!!

Reputatie 7
Badge +18

Fijn dat het nu werkt, dat je die instelling moet gebruiken staat toch ook in mijn 1ste post.

Vreemde foutmelding van outlook ook, die zou niet moeten aangeven dat het account niet bestaat maar dat hij geen connectie kan maken met die inloggegevens.