Beantwoord

E-mails versturen lukt niet

  • 4 April 2024
  • 4 reacties
  • 54 keer bekeken

Ik probeer al een hele tijd vanaf mijn pc berichten te versturen naar het buitenland en krij steeds het bericht:

 

****. er is een fout opgetreden

[smtp] Kan het bericht (sending email) "re: dear benificiary". failed with error. De hoofdtekst van de email is niet aanvaard

vanwege de volgende reden:

"5.7.1 Mail rejected.

*) niet verzenden 

 

Kunt u mij verder helpen?

icon

Beste antwoord door GeSp 4 April 2024, 16:52

Bekijk origineel

4 reacties

Sinds vorig jaar moet voor het verzenden van mail via de KPN-servers authenticatie c.q. verificatie aan staan bij SMTP @beantwoorden emails 

Via de KPN webmail moet je gewoon standaard de mail kunnen verzenden en ontvangen.

In je eigen mailprogramma zul je even een aanpassing moeten doen, dus authenticatie c.q. verificatie aanvinken en SMTP-poort 587 gebruiken.

 

 

Reputatie 7
Badge +10

@beantwoorden emails 

Als je via het netwerk van provider A contact wil leggen met de servers van provider B dan moet men ALTIJD de “authenticatie/verificatie” opties aanvinken en invullen. Dit was al altijd het geval en geldt zowel voor binnen als voor buiten Nederland.

Maar ook de KPN stapt stukje bij beetje over op deze methode van email versturen. Het is daarom aan te raden ook bij jou deze opties zo snel  mogelijk aan te vinken en in te vullen.

Verder verwijs ik je naar het antwoord van @N.N.

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @beantwoorden emails 

 

Is dat wel een legitieme mail?

Mails met “dear benificiary” in het onderwerp zijn meestal scam mails, ze beweren dan dat je een prijs gewonnen hebt of een erfenis krijgt.

Als het zo'n mail is mag je blij zijn dat het verzenden niet is gelukt omdat het is tegengehouden door het spamfilter van KPN.
Nooit antwoorden op dat soort mails, tenzij je graag van je eigen geld af wil want daar zijn die scammers op uit.

Reputatie 7
Badge +10

@beantwoorden emails 

De tekst die je hier geplaatst hebt bevat onvoldoende aanknooppunten om er iets zinnigs over te zeggen. Kun je eens een grote lap tekst uit die email of een screenshot hier in dit topic plaatsen ?

Reageer