Vraag

Emails worden niet verwijderd

  • 7 October 2020
  • 8 reacties
  • 204 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo, sinds een tijdje heb ik het probleem dat , als ik mijn emails via de kpn mails app verwijderd, ze niet verwijderd worden op webmail.kpn.nl.  hiervoor liep het synchroom. Ik heb niks veranderd aan de instellingen en ook heb geen nieuwe telefoon. Kunnen jullie mij helpen?

 


8 reacties

Hallo @elefante1 ,heb je de bewuste mail app als IMAP of als POP ingesteld?

Indien IMAP dan vindt de synchronisatie niet real-time plaats en kun je de mails in jouw app wel verwijderd hebben maar gebeurt het op de mailserver van KPB pas op een ander tijdstip.

Indien POP, dan worden de mails alleen op jouw toestel verwijderd en niet op de mailserver of je moet even een instelling aanpassen dat het ook op de server verwijderd moet worden.

 

 

 

Reputatie 6
Badge +10

Hi @elefante1, dat is inderdaad wel vreemd en vervelend. Ervaar je het probleem op dit moment nog steeds? Mocht dat het geval zijn, dan ben ik net als @JanD benieuwd of je de mail hebt ingesteld met IMAP of POP. We horen het graag van je!

Reputatie 6
Badge +10

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!

Reputatie 1

Sorry Ron, ik ben ziek geweest en heb er niks aan gedaan. Hou het nog even open, kan ik zsm kijken

 

Reputatie 7
Badge +10

@elefante1 :

Heb je misschien recentelijk (in de webmail) één of meer emailmappen verwijderd of aangemaakt ? Zo ja, dan is het inderdaad mogelijk dat er geen emails meer worden verwijdert in de webmail. De oplossing is dan om bij jouw telefoon die IMAP mappen te resetten.

Reputatie 6
Badge +10

Hi @elefante1, wat vervelend om te lezen. Hopelijk ben je nu weer hersteld. :relaxed: We horen graag wat jouw bevindingen zijn!

Reputatie 1

@Willy22  Hoe moet ik dat doen? ben niet zo technisch :disappointed:

 

Reputatie 7
Badge +10

@elefante1 :

Heb je iets aan mijn laatste suggesties in dit topic ?

https://forum.kpn.com/e-mail-10/mail-niet-zichtbaar-in-kpn-webmail-wel-in-mobiele-app-510827

Er kan ook nog iets anders aan de hand zijn. Het kan zijn dat de verbinding niet (al te) goed/slecht is. Dan komen de instructies van het IMAP protocol niet goed over en krijg je dit soort problemen. Probeer dit eens:

https://www.kpn.com/service/internet/wifi/problemen.htm#/problemen-en-storingen/internet

Reageer