Beantwoord

Extra mappen bij gebruik van IMAP en Webmail

  • 29 January 2019
  • 4 reacties
  • 503 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +2
Ik gebruik Office 2016 met daarin Outlook.
Mijn KPNMAIL account heb ik "netjes" aangemaakt binnen Outlook (dwz als nieuw account!).
Daarbij heb ik gekozen voor IMAP omdat dat eigenlijk ook zo goed als automatisch wordt ingesteld (en geadviseerd).

Als ik via Outlook mail verstuur of verwijder komen ze netjes in de Verzonden Items map of in de Verwijderde items map (zoals het hoort en ik het ook verwacht).

Als ik Webmail gebruik om mail als onterechte spam te rapporteren vind ik de naar abuse verstuurde mail in de map Sent, de verwijderde mail in Trash.

Kom ik terug onder Outlook moet ik de Sent mail en Trash mail mappen openen (en de mail naar andere folders verschuiven, bewaren of weggooien)

Wat gebeurt hier? En hoe krijg ik slechts van iedere folder maar eentje?
André

icon

Beste antwoord door Dennis ABD 31 January 2019, 12:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

@Dennis ABD : weet jij hoe dit precies zit?
Reputatie 7
Badge +7
Dit is een gevalletje "Microsoft being Microsoft". In plaats van standaard mappen te pakken, maakt Outlook deze in het Nederlands aan als e taal zo ingesteld is en gaat zelf bepalen hoe en wat.

Het is aan te passen, zie dit onderwerp over een oudere versie. De locatie om het in te stellen kan dus anders zijn: https://answers.microsoft.com/nl-nl/msoffice/forum/msoffice_outlook-mso_winother-mso_2013_release/imap-outlook-2013-sent-naar-verzonden-items/f159e292-4423-4f93-bd17-339b8ed737ed?messageId=914348a0-b192-43ed-b421-589c698d0256&page=2
@Dennis ABD mijn (en ik hoop onze) dank is groot, Dennis. :-)

@AndreWrdn Weet je zo voldoende, Andre?
Reputatie 4
Badge +2
Onder meer hier Microsoft vragenlijstje gezocht en tot de conclusie gekomen dat ik er maar mee moet leren leven. Er staat ook:
"With some IMAP servers, Outlook 2013 and Outlook 2016 will still have issues determining the correct folders. Sadly, there is nothing you can do in this case other than reporting it as a bug via Microsoft Product Support. The Outlook Team is aware of the issue and is also looking into ways to bring back the manual folder mapping dialog or to make Outlook get it right the first time more often."
Laten we maar aannemen dat de KPN server een van die daar genoemde servers is.
Met dit probleem is te leven, zolang het "Onterecht SPAM" probleem maar wordt opgelost (maar dat is een andere vragen draadje)🤓