Vraag

Kan geen mail ontvangen op mijn laptop, wel verzenden?

  • 14 June 2023
  • 14 reacties
  • 262 keer bekeken

ik ontvang via outlook wel mijn mails op mijn telefoon, maar niet op mijn laptop, Ik kan wel mails versturen. is sinds 3 weken.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Nineke63 

 

Gebruik je de juiste instellingen?

Instellingen IMAP (Aanbevolen)

Inkomende server: imap.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 993 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Instellingen POP3

Inkomende server: pop.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 995 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Bron: https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm

 

Mocht het dan nog niet lukken, krijg je ook een foutmelding in outlook?
Welke versie outlook gebruik je?

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @Nineke63, bij het proberen te ontvangen, krijg je ook een foutmelding te zien van jouw e-mailprogramma? Op de KPN website kun je ook controleren of de instellingen nog kloppen: Gebruik ik de juiste instellingen? 
 

ik heb de juiste instellingen en krijg de volgende foutmelding

Admin: mailadres verborgen

 

Reputatie 7
Badge +18

Outlook krijgt geen verbinding met de server volgens die melding.

Dat kan o.a. liggen aan de mailaccount instellingen in outlook, een blokkade in de firewall op je PC of een anti-virus programma.

Kan je eens testen of het wel werkt als je het anti-virus programma tijdelijk even uitzet.

Werkt dat ook niet kan je dan een afbeelding van de instellingen plaatsen, wel even je persoonlijke gegevens wegpoetsen.

Vergeet niet om bij inkomende e-mail instellingen, deze optie aan te vinken:

☑ Voor deze server is een versleutelde verbinding vereist (SSL/TLS)

het rare is dat ik wel mijn mail binnen krijg op mijn mobiel.

 

Reputatie 7
Badge +18

Je account werkt dus, daar kan het niet aan liggen, de instellingen op je mobiel kunnen echter anders zijn als die op je laptop en op je mobiel draait ook hele andere software dan op de laptop.

Het kan dus nog steeds aan de instellingen liggen, aan je anti-virus pakket of iets anders.

op webmail komt ook niets binnen. Ik zal er eens een avond voor gaan zitten. Heb hier echt zo'n hekel aan. Als werkte en nu niet meer. heb er de ballen verstand van en ook geen interesse in. maar goed ga inderdaad wel een keer de voor zitten.

 

Reputatie 7
Badge +19

Als de mails wel binnen komen op jouw mobiele toestel @Nineke63 maar niet te zien zijn in jouw webmail dan heb je waarschijnlijk de mail op jouw telefoon ingesteld als POP. Als de e-mails dan binnenkomen op de telefoon verdwijnen ze uit de webmail. 

 

Goeie, maar dat verklaart niet de foutmelding die ze krijgt bij het synchroniseren van de e-mail:

Ergens staat er dus iets niet goed ingesteld of ontbreekt er iets wat deze foutmelding veroorzaakt, 800CC0E betekent vaak iets met een onjuiste gebruikersnaam, wachtwoord of verkeerde mailserver instelling(en).

In dit geval is het dus misschien beter het hele e-mail account uit Outlook te verwijderen, en de stappen helemaal opnieuw te volgen met IMAP voor inkomende e-mails.

Reputatie 7
Badge +18

Het is vreemd dat het 3 weken geleden nog wel werkte, dan moet er op die telefoon wat veranderd zijn aan de instelling, misschien vinkje uitgezet bij bewaren op de server bij POP of het IMAP account is daarop verwijderd en weer toegevoegd als POP account.

Is er 3 weken geleden wat gewijzigd @Nineke63 ?


Op de mobiel zou het account dan ook/weer als IMAP ingesteld moeten worden en de mail overgeheveld moeten worden van de POP naar de IMAP mailbox als de oude mails bewaard moeten blijven.
I.i.g. zal het vinkje bij bewaren op de server weer aangezet moeten worden in de instellingen van dat mailaccount op de mobiel anders valt er weinig meer te synchroniseren op de laptop vanuit een lege mailbox.

Het is vreemd dat het 3 weken geleden nog wel werkte, dan moet er op die telefoon wat veranderd zijn aan de instelling, misschien vinkje uitgezet bij bewaren op de server bij POP of het IMAP account is daarop verwijderd en weer toegevoegd als POP account.

Een vinkje uit of aanzetten omtrent het wel of niet bewaren van e-mails, levert geen foutmelding met een verbinding op, de afbeelding die @Nineke63 liet zien is een foutmelding waarbij ze geen verbinding kan maken met de server, ook dan kan je geen mails binnenhalen 😉

Het ligt dus ergens in de mailserver instellingen of een internet-security pakket die te zwaar (streng) afgesteld staan en daardoor niet langer een verbinding naar de mailserver toelaat.

 

Reputatie 7
Badge +18

Op haar mobiel @GerritS76 

Daar komt de mail wel binnen en in webmail zijn ze verdwenen, dan moet er wat veranderd zijn op die mobiel.

Dat staat dus los van het outlook probleem.

Maar het heeft er wel invloed op, als outlook weer werkt zal de Inbox leeg blijven.

Op haar mobiel @GerritS76 

Daar komt de mail wel binnen en in webmail zijn ze verdwenen, dan moet er wat veranderd zijn op die mobiel.

Dat staat dus los van het outlook probleem.

Ah ja, prioriteit leg ik meer op het issue met de laptop. Als die n.l. weer werkt kan op de mobiel de instelling voor het bewaren van e-mail goed worden ingesteld 🤣

Maar dat ze inderdaad verwijderd worden uit webmail is door het fout configureren van de smartphone.Â