Beantwoord

Kan soms wel, soms geen mail ontvangen op mijn Hetnet mailadres, kan Abuse mij helpen?

  • 18 April 2024
  • 7 reacties
  • 49 keer bekeken

Ik kan soms wel, soms niet een email ontvangen of versturen vanuit het emailadres op mijn pc.
Contact gehad met KPN en die zegt dat mijn @hetnet.nl email gewoon werkt.
Echter kon het bedrijf waar ik afgelopen dinsdag 16 april iets besteld heb mij geen factuur sturen, krijgen ze een foutmelding.
Ze hebben die factuur toen naar mijn laptop waar ik een @gmail adres op heb staan gestuurd en die kwam wel binnen. Toen wilde ik die mail vanuit mijn laptop naar mijn pc sturen, maar krijg de volgende melding: Message Blocked 550 5.7.1. mail rejected.

Als ik een email vanaf mijn pc stuur naar mijn echtenoot die ook een .hetnet email heeft krijgt hij die wel, maar als ik naar hem een email stuur met een link naar de website waar ik iets gekocht heb, wordt ie gebounced en dus niet doorgestuurd.


 

 

icon

Beste antwoord door WMG-N 18 April 2024, 12:36

Bekijk origineel

7 reacties

Kun je via de KPN webmail wèl je mail afhandelen @Titia ?

 

Kun je via de KPN webmail wèl je mail afhandelen @Titia ?

 

KPN heeft m'n pc overgenomen en via webmail een testmailtje gestuurd en dat ging goed en dat was het. Maar ik kan dus nog steeds geen mail met een website link naar mijn man sturen en ook vanuit mijn laptop kan ik de factuur die ik daar kreeg niet doorsturen naar mijn pc. Laptop en pc hebben ieder hun eigen emaladres.

Reputatie 7
Badge +10

@Titia 

Deze fout geeft aan dat jouw emailadres verdacht is om de één of andere reden. Heb je misschien een VPN ? Dat is ook een goede reden om jouw emailadres aan te merken als spam. Kijk eens in “MijnKPN” of er misschien iemand “meelift” op het abonnement van jouw of jouw man.

Kun je wel via de webmail probleemloos ontvangen en versturen ?

Stuur de emails die je terug krijgt, als bijlage, naar abuse@kpn.com met een uitleg van wat er gebeurd is.  Misschien kunnen zij beter zien wat er aan de hand is. Vraag ook om de “reputatie” van jouw emailadres te “resetten".

@Titia

Deze fout geeft aan dat jouw emailadres verdacht is om de één of andere reden. Heb je misschien een VPN ? Dat is ook een goede reden om jouw emailadres aan te merken als spam. Kijk eens in “MijnKPN” of er misschien iemand “meelift” op het abonnement van jouw of jouw man.

Kun je wel via de webmail probleemloos ontvangen en versturen ?

Stuur de emails die je terug krijgt, als bijlage, naar abuse@kpn.com met een uitleg van wat er gebeurd is.  Misschien kunnen zij beter zien wat er aan de hand is. Vraag ook om de “reputatie” van jouw emailadres te “resetten".

Ja ik weet het, vorig jaar stuurde ik zoals ik gewend was een email naar alle leden van onze schapenvereniging en toen werde ik door het abuseteam geblokkeerd voor 24 uur.
Dit keer heb ik voor zover ik weet niks bijzonders gedaan totdat het bedrijf waar ik een achteruitkijkcamera  + monitor voor mijn bus had besteld, mij belde dat het versturen van de factuur geweigerd werd.

Zonet verstuurde ik naar mijn man een link van de Aldi en die komt wel aan. Daarna stuur ik hem een link van de monitor die ik besteld heb en die wordt geweigerd en krijg ik terug.
Dus schiet mij maar lek ha ha. Ik ga het abuseteam wel een email sturen.

 

Update:  Ik begin nu te denken dat het misschien helemaal niet aan mijn emailadres ligt, maar dat het bedrijf Van Zwitserland bv (overigens een gerenomeerd bedrijf) problemen heeft met KPN emailadressen. Kan dat?

Ok, opgelost. Antwoord van Abuseteam:

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. De problemen die u in uw bericht omschrijft worden veroorzaakt doordat de berichten worden tegengehouden door onze spamfilters.

De filters van onze leverancier zijn op ons verzoek aangepast en u zou de berichten weer zonder problemen moeten kunnen verzenden of ontvangen.


En dat lukte ook deze keer.

@WMG-N  en @N.N. Bedankt voor jullie snelle reactie in ieder geval.

Reputatie 7
Badge +10

Het lijkt erop dat de afzender(s) met enige regelmaat de opbouw en de inhoud veel veranderen en dan denkt het spamfilter dat die email spam is.

Reageer