Vraag

KPN stuurt mij berichten dat vermeende verzonden berichten niet afgeleverd kunnen worden

  • 8 November 2023
  • 18 reacties
  • 231 keer bekeken

Sinds een paar weken ontvang ik iedere dag wel één of een paar mails van “ewsoutbound.kpnmail.nl” met de mededeling dat de mail die ik stuurde aan ….. niet bezorgd is bij het mailadres. Het gaat over de meest uiteenlopende onderwerpen van oorreiniger tot kleding. Het gekke is dat ik dan totaal geen mail gestuurd heb. Vaak zijn het mailtjes die ik verstuurd zou hebben terwijl ik mijn computer niet eens “aan” had. Wat is dit toch?? En hoe kom ik er van af??


18 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Addrie 

 

In KPN webmail zie je ook niets vreemds staan in de mappen Verzonden of Prullenbak?
Wijzig voor de zekerheid je e-mail wachtwoorden, dat kan je doen via https://email.kpn.com

Stuur ook wat van die berichten als bijlagen door aan abuse@kpn.com met de vraag waarom je die mails krijgt, de abuse afdeling moet kunnen uitzoeken wat er aan de hand is.

Reputatie 7
Badge +10

@Addrie

Hoe ziet de inhoud van emails eruit ? 1)) Llijkt dit op spam ? 2)) Of is de inhoud een (redelijk) normaal “email-gesprek” ? In het eerste geval is het waarschijnlijk dat jouw emailaccount gehackt is. Verander dan alle wachtwoorden. Zorg ervoor dat je geen wachtwoord 2 keer gebruikt. Dit geldt ook voor het KPN ID. Verwijder ook accounts die niet door jouw gemaakt zijn. Zie verder het antwoord van @GeSp .

Dank voor de beide antwoorden. De email ziet er heel normaal uit. Mijn emailadres heb ik eruit gehaald en in plaats daarvan “emailadres” gezet: 

This is the mail system at host ewsoutbound.kpnmail.nl.

 

I'm sorry to have to inform you that your message could not be delivered to one or more recipients. It's attached below.

 

<emailadres> failed: host  outlook-com.olc.protection.outlook.com (104.47.57.161) said: 550 5.7.509  Access denied, sending domain [OUTSPOT.NL] does not pass DMARC verification  and has a DMARC policy of reject. [VE1P191MB0925.EURP191.PROD.OUTLOOK.COM

 2023-11-08T11:23:51.638Z 08DBDF41AA7C271D]  [SN4PR0501CA0035.namprd05.prod.outlook.com 2023-11-08T11:23:51.714Z  08DBDFF63376251E] [DM6NAM11FT008.eop-nam11.prod.protection.outlook.com

 2023-11-08T11:23:51.702Z 08DBDFEBB6C8240B] (in reply to EOD command)

Reputatie 7
Badge +18

Zo te zien probeert iemand berichten te sturen met als afzender het outspot.nl domein, ik neem aan dat jouw e-mailadres een domeinnaam van KPN heeft (bijv. kpnmail.nl, telfort,nl, hetnet.nl of een van de andere domeinen die KPN heeft).
De mail wordt bij Microsoft (outlook.com) geweigerd omdat de DMARC verificatie fout gaat.

Uit dat bericht kan je echter niet opmaken vanaf welk IP adres het verstuurd is en waarom jouw e-mailadres daar staat terwijl het verzendende domein outspot.nl is.
Lijkt mij toch beter om hier door de KPN abuse afdeling abuse@kpn.com naar te laten kijken.

Vanmiddag om half 4 heb ik het doorgestuurd naar abuse@kpn.com maar ik kreeg het meteen terug:

 

Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.

 

      Onderwerp:  FW: Oorreiniger

      Verzonden:  8-11-2023 15:30

 

De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:

 

      'abuse@kpn.com' op 8-11-2023 15:30

            Dit bericht is niet verzonden. U bent niet gemachtigd om het bericht namens de opgegeven gebruiker te verzenden.

 

__________________________________________________

 

Diagnostische gegevens voor beheerders:

__________________________________________________

 

Fout is [0x80070005-0x000004dc-0x00000524]. 

 

En daarna 100den foutmeldingen. Waarom zou ik het niet kunnen melden bij abuse@kpn.com ??

P.S. Ik verstuur mijn emails via outlook.com

Reputatie 7
Badge +10

@Addrie 

Heb je alleen een KPN mobiel abonnement en is outlook.com jouw emailprovider ?  Dan vrees ik dat de KPN jou niet of nauwelijks kan helpen.

Reputatie 7

Met welk domein (alles vanaf @} verstuur jij jouw mails?

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @Addrie, speelt dit nog altijd bij jou? Zo ja, zou je dan eens de vragen die nog gesteld zijn kunnen/willen beantwoorden? 

In antwoord op GeSP:

Ik heb 2 emailadressen (outlook.com en lijbrandt.nl), maar Postmaster stuurt de vreemde emails altijd naar lijbrandt.nl  (onderdeel van KPN).

Ik kan abuse@kpn.com niet bereiken met doorgestuurde mails van Postmaster: ze komen meteen terug (zie hierboven).

 

In antwoord op wjb:

Mijn emails verstuur ik over het algemeen via outlook.com maar er zijn nog een paar instanties die ik nog moet overhevelen van lijbrandt.nl naar outlook.com (ik ben daar mee bezig).

Reputatie 7
Badge +18

@Addrie 

Krijg je die outspot mails wel binnen in je lijbrandt mailbox?

Heb je bij je lijbrandt mail in webmail Automatisch doorsturen aangezet naar je outlook.com e-mailadres?

Dat zou ook kunnen verklaren waarom je die foutmeldingen krijgt.

Goedenavond GeSP,

Ik heb (denk ik) maar 1 box waar mijn toegestuurde emails in komen en dan komen ze zowel van lijbrandt.nl als van outlook.com. Outspot mails zijn mij niet bekend.

Webmail gebruik ik niet. Vind ik lastig met wachtwoorden en zo.

De foutmeldingen betreffen allerlei spullen waar ik nooit informatie over gevraagd heb. De mails komen voor mij “aus blaue hinein”.

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Addrie 

Als de mails die naar je lijbrandt e-mailadres gestuurd worden ook bij outlook.com binnenkomen dan heb je vrijwel zeker Automatisch doorsturen aanstaan.

Zeker bij dat soort (spam?) mails gaat dat vaak fout en daardoor krijg je die foutmelding.

Als je toch je lijbrandt e-mailadres niet meer wilt gebruiken dan houden die mails op zodra je dat lijbrandt e-mailadres hebt verwijderd.

Jeroen_dB van KPN vroeg mij 5 dagen geleden of dit nog steeds speelt en het antwoord is JA en ik vind het nog steeds vervelend om deze mails te krijgen.

Reputatie 1

Heb hetzelfde geëtter.

Ik probeer email te sturen en dan komt in veelvoud onderstaand geleuter terug.

Alleen voor eenzelfde Email adres. van alle anderen nergens last van. WAT IS DIT.

This is the mail system at host ewsoutbound.kpnmail.nl.

 

I'm sorry to have to inform you that your message could not

be delivered to one or more recipients. It's attached below.

 

<support@zadelkruknederland.nl> failed: host zadelkruknederland.nl

 (23.227.38.65): Network error: Could not connect: timeout

Reputatie 7
Badge +10

@joepie105 

Dan bestaat het emailadres niet (meer). Weet je zeker dat dat emailadres bestaat / goed is ? Misschien moet je het op een rustige( r ) tijdstip nog eens proberen ? Misschien kun je die mensen op een andere manier bereiken ?

Ik zou heel graag stoppen met deze topic, maar het lukt me niet om hem te beëindigen. Wil iemand van KPN het alstublieft voor me doen??

Reputatie 7

Als je geen berichten meer wilt ontvangen meld je dan of voor mail notificaties door op het groen sterretje onder het startbericht te klikken. Deze wordt dan weer wit en dan ben je afgemeld voor notificaties.

Reageer