Beantwoord

Kunnen jullie een alias omzetten naar een e-mailadres?

  • 9 May 2024
  • 7 reacties
  • 88 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo,

Ik zou graag de mailbox van één van mijn alias adressen willen omzetten naar een eigen emailbox. Ik heb de betreffende alias inmiddels verwijderd maar kan hem (nog) niet aanmaken als nieuw emailadres. Kunnen jullie dit alsnog doen?

 

Mvg

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 12 May 2024, 14:30

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +10

@EV1441 

Heel simpel. Bel met de KPN klantenservice (tel. 0800 - 0402 ). Zij kunnen de reservering van dat adres afhalen en dan kun je dat emailadres weer aanmaken.

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @EV1441 

Als je een e-mailadres verwijdert, dan staat er automatisch een reservering op van drie maanden. Als je belt met klantenservice op 0800-0402, dan kan de KPN medewerker deze blokkade verwijderen en kan je dit e-mailadres meteen weer aanmaken als account i.p.v. alias. Is het wel een @kpnmail.nl adres? Voor een e-mailaccount is dat de enige optie.

KPN is bereikbaar van 08.00 tot 18.00 uur op werkdagen, zaterdags van 08.00 tot 17.00 uur.

Reputatie 7
Badge +10

@RBxx

Inderdaad, een NIEUW account kan inderdaad alleen nog maar eindigen op @kpnmail.nl.

@EV1441 

Aan dat nieuwe @kpnmail.nl emailadres kun je wel dat oude, dat andere emailadres (bijv. @hetnet.nl) als een alias aanhangen, op voorwaarde dat dat oude emailadres een domein is dat eigendom is van de KPN.

Reputatie 7
Badge +21

@RBxx

Inderdaad, een NIEUW account kan inderdaad alleen nog maar eindigen op @kpnmail.nl.

 

Maar daar gaat het hier toch om @WMG-N ? Het omzetten van een bestaande alias (alle KPN domeinen) naar een nieuw account (alleen @kpnmail), met de bijbehorende beperkingen. 

Ach, als je pietjepuk@hetnet.nl als apart mail adres wilt is dat ook niet zo moeilijk.

Dan maak je een account met willekeurige naam voor de @ aan met kpnmail.nl. En dan één alias met pietjepuk@hetnet.nl in dat account.

voorbeeld: account: pietjepuk@kpnmail.nl + hierin één alias pietjepuk@hetnet.nl dan.

Reputatie 7
Badge +24

Hi @EV1441. Allereerst fijn om te zien dat je al goed op gang bent geholpen. 

Hallo @EV1441 

Als je een e-mailadres verwijdert, dan staat er automatisch een reservering op van drie maanden. Als je belt met klantenservice op 0800-0402, dan kan de KPN medewerker deze blokkade verwijderen en kan je dit e-mailadres meteen weer aanmaken als account i.p.v. alias. Is het wel een @kpnmail.nl adres? Voor een e-mailaccount is dat de enige optie.

KPN is bereikbaar van 08.00 tot 18.00 uur op werkdagen, zaterdags van 08.00 tot 17.00 uur. 

Dit is helemaal juist. Ons nummer is overigens 0800 0402. Laat je even weten of het is gelukt? 

Reputatie 1

@Alex van KPN bedankt voor je reactie. Ik bel binnenkort wel even, gaat goed komen.

Iedereen bedankt voor de reacties.

Reageer