Beantwoord

MS Office geïnstalleerd, Outlook activeren lukt niet

  • 10 April 2024
  • 19 reacties
  • 156 keer bekeken

Heb een nieuwe Microsoft Office geïnstalleerd, maar ik krijg Outlook niet geactiveerd. 

icon

Beste antwoord door TDN 13 April 2024, 09:24

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hallo @AndreASnippe ,

Krijg je Outlook in zijn geheel niet aan de praat omdat de activatie door Microsoft niet plaatsvindt, of

Kun je je emailadressen van KPN niet in Outlook krijgen?

Ik krijg mijn mailadres van kKPN niet in Outlook. Ik krijg de melding 'Er is iets misgegaan en uw account is niet ingesteld in Outlook. Prrobeer het opnieuw. Neem contact op met de e-mailbeheerder als het probleem zich blijft voordoen'

Reputatie 7
Badge +11

Even met MS contact opnemen @AndreASnippe , zijn erg aan het rommelen met de accounts, ten nadele van de klant, heeft KPN geen invloed op.

 

Reputatie 7
Badge +17

Als aanvulling: Controleer ook of je de juiste instellingen voor e-mail gebruikt. Dit zijn de instellingen die je moet hebben:

IMAP-instellingen

Inkomende server: imap.kpnmail.nl (SSL aanvinken en poort 993 invullen)

Gebruikersnaam: KPN e-mailadres

Wachtwoord: KPN wachtwoord

Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl (TLS aanvinken en poort 587 invullen)

Gebruikersnaam: KPN e-mailadres

Wachtwoord: KPN wachtwoord

Voor stap-voor-stap hulp bij het instellen van jouw e-mail, klik hier: E-mail op Outlook 2019 en 2016 instellen en verwijderen.

Ik krijg bij Outlook op 'meer' klik kan ik 'bestandslocatie open' maar ik krijg dan niet iets met postvak in zoals in de link hierboven. Ik probeer een printscreen toe te voegen. 

 

Reputatie 7
Badge +9

@AndreASnippe Dit het Outlook van windows, klik op zoeken en tik outlook in, dan krijg je het resultaat met de link tot jouw nieuwe Office Outlook, die kan je openen en op desktop/taskbak vastpinnen en de niet meer geldige windows-outlook verwijderen.

Wanneer ik zoek op Outlook krijg ik veel mogelijkheden. Ik wil geen Outlook downloaden. Het zou toch in mijn Office moeten zitten?

 

Reputatie 7
Badge +18

@AndreASnippe Er staat toch openen bij, wat gebeurd er dan als je daarop klikt?

Antwoord van @TDN klopt niet, niets duid erop dat het een ongeldige link is.

Als je met de rechtermuisknop op een startmenu item klikt staat er nooit een optie openen bij want dat doe je normaal door erop te klikken.

Wanneer ik op ' openen' klik kom ik in het menu waar je probeert verbinding te maken en dat is dus wat niet lukt 

 

Reputatie 7
Badge +18

Daar kies je dan voor Geavanceerde opties en dan zou je de mogelijkheid moeten krijgen om je account handmatig in te stellen.

Bij het handmatig instellen gebruik je dan de instellingen die Denise van KPN hierboven gegeven heeft.

Wanneer ik kies voor 'handmatig instellen' en ik kies daarna voor 'outlook' dan krijg ik dit:

 

Reputatie 7
Badge +18

Je moet daar niet voor outlook maar voor andere of IMAP kiezen, plaats anders ook een schermafbeelding van die keuzes als het niet duidelijk is.

Met outlook bedoelen ze namelijk een outlook account en dat is wat anders dan een KPN mailaccount.

Ik heb nu gekozen voor IMAP en krij dit:

 

Reputatie 7
Badge +18

Mooi, daar moet je zijn.

Bij Inkomende e-mail Server vul je imap.kpnmail.nl in, bij poort 993 en versleuteling SSL of SSL/TLS

Bij Uitgaande e-mail Server vul je smtp.kpnmail.nl in, bij poort 587 en versleuteling STARTTLS

 

Voor beide moeten ook je inlognaam (= je e-mailadres) en het wachtwoord ingevuld worden, waarschijnlijk op de volgende pagina.

Ik heb dit ingevuld:

En daarna mijn email wachtwoord en vervolgens op verbinding maken en dan krijg ik dit:

 

Reputatie 7
Badge +18

Dat zijn de goede gegevens, als je niet kan aanmelden dan gebruik je waarschijnlijk toch een fout e-mailadres of wachtwoord.

Je gebruikt wel het wachtwoord van dat mailaccount en niet per ongeluk die van je KPN ID?

Lukt het wel om met dat e-mailadres en wachtwoord in te loggen via webmail: https://webmail.kpnmail.nl ?

Inloggen bij webmail lukt wel met mijn e-mailasres en dit wachtwoord. 

Ik ontving een tekstbericht van Microsoft in mijn e-mail en toen ik daarna nog een keer probeerde kanmatig in te loggen lukte het wel!

Super bedankt voor het meedenken!!

Reputatie 7
Badge +17

Super om te lezen dat het uiteindelijk toch gelukt is, @AndreASnippe!

Reageer