Beantwoord

Nieuwe Outlook instellen, kan de email server niet bereiken

  • 27 March 2024
  • 7 reacties
  • 120 keer bekeken

Ik heb geprobeerd over te schakelen naar het nieuwe outlook.

Voor wat betreft mijn email accounts van outlook en Gmail is dit geen probleem.

Bij het overzetten van mijn planet.nl email account krijg ik steeds de melding “kan de email server niet bereiken” en dan gebeurd er verder niets.

(Ik ben steeds zonder problemen weer teruggegaan naar de oude/huidige situatie die prima werkt). 

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen voor mijn planet.nl email account ? 

icon

Beste antwoord door wjb 1 April 2024, 16:37

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +10

@Pastida 

Opnieuw een gebruiker die problemen heeft met de nieuwe versie van Outlook. Hier heeft Microsoft (opnieuw) een bok geschoten. Direct een klacht indienen bij Microsoft en vertel ze dat ze de bugs moeten oplossen.

Reputatie 7
Badge +10

@Pastida

Het begint erop te lijken dat met name @planet.nl emailadressen regelmatig dit soort problemen veroorzaken. Het kan zijn dat er bij @planet.nl emailadressen een iets andere techniek wordt gebruikt waardoor dit soort problemen blijven optreden.

Misschien kan één van de moderatoren hier een antwoord op geven ?

Alle input/hulp is welkom

Reputatie 7
Badge +10

@Pastida

Outlook wordt complexer en complexer met meer en meer functionaliteit. Dan neemt de kans op bugs ook exponentieel toe. Gelukkig gebruik ik geen Outlook.

Er waren recentelijk meer mensen die problemen hadden met een planet adres in combinatie met de nieuwe versie van Outlook. Zie hiervoor meerdere recente topics op dit sub-forum.

Heb je wel de authenticatie / verificatie opties aangevinkt/ingevuld voor alle KPN accounts ? Dat is tegenwoordig nodig om met de KPN emailservers te communiceren. Dat zou ook kunnen helpen

Probeer eens het volgende: Maak een nieuw emailaccount aan (MijnKPN). (Dat kan alleen nog maar een xxxx@kpnmail.nl account zijn). Maak ook in Outlook een account voor dit nieuwe emailaccount aan. Lukt het dan wel om de email in te stellen ? Als dat lukt probeer dan opnieuw dat andere account ( @planet) in te stellen/aan te maken.

Reputatie 7
Badge +30

Even ter controle, @Pastida, je gebruikt de server gegevens zoals ze hier staan vermeld?

Ik gebruik deze server gegevens Inkomende server: imap.kpnmail.nl (SSL aanvinken en poort 993 invullen), is dat wat je bedoelt ? 

Reputatie 7

De nieuwe Outlook is een ramp in combinatie met de mail servers van KPN.

De éne keer werkt het wel een een volgende keer niet meer. Zo kon ik zonder problemen de koppeling maken voor het @planet.nl adres van mijn vrouw maar lukte het met geen mogelijkheid om mijn eigen @planet.nl adres te koppelen.

Daarnaast is het zo dat de nieuwe Outlook voor Windows zeer irritante reclame toont en als je dat niet wilt dat je dan een betaalde versie ($1,99) per maand zal moeten nemen.

Gelukkig hebben wij een Office 365 abonnement en kunnen wij de Outlook 365 versie gebruiken. Die doet zijn werk tenminste wel.

Ik denk echt dat dit issue bij Microsoft aangekaart moet worden.

Reageer