Vraag

Ontvang geen email meer en berichten worden ook niet verzonden (webmail werkt wel)

  • 22 April 2021
  • 22 reacties
  • 161 keer bekeken

Reputatie 3
Badge

Beste,

Ik krijg sinds ongeveer 6 dagen geleden geen email berichten meer binnen en berichten worden ook niet meer verzonden. 

Ik heb zelf al het mogelijke geprobeerd aan probleem oplossing zoals inbox opschonen. Nu wil het geval dat het precies samenvalt met het nare bericht dat ik kreeg van allekabels dat ook mijn gegevens onder de bekende data lek valt. Ik kreeg daar van hun een email over en sindsdien krijg ik helemaal geen berichten meer binnen ook geen reclame of spam. Helemaal niets. Ik ben bang dat er iets niet helemaal goed gaat en mijn email adres wellicht in handen is van kwaad willende? 

Toevoeging: Ik zag zojuist dat ik wel op kpn webmail kan en mijn berichten kan inzien.

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Reputatie 3
Badge

Toevoeging: Ik zag wel een aantal vreemde berichten er tussen staan vanuit het buitenland. Niet eens in de spam map. Ik heb ze zonder aan te klikken in de prullenbak gedaan maar nog niet gewist. Maar ik krijg dus geen enkele email berichten direct op mijn email adres. Kan ze alleen inzien via kpn web mail. 

Ik heb overigens wel zoveel mogelijk de wachtwoorden veranderd en dus ook een nieuw kpn id aangemaakt.

Reputatie 7
Badge +9

Hallo @Forumnaam47 ,

Vreemd probleem! Ik wil je als eerste vragen om het e-mailadres waar het om gaat even in je profiel in te vullen. De velden waar (Privé) bij staat zijn alleen zichtbaar voor de moderators. Verder raad ik je aan om in te loggen op de webmail, en hier te gaan naar Instellingen (rechtsbovenin) en vervolgens naar de instellingen voor E-mail (links). Je kunt hier zien of er adressen op de blokkadelijst staan, of er een forward ingesteld is of dat er e-mailfilters geplaatst zijn. Ik vermoed namelijk dat in deze hoek de oplossing al wel te vinden is.

 

Reputatie 3
Badge

@Raymondt hoi,

Ik ben naar de KPN web mail instellingen gegaan maar zie geen blokkades of dergelijke. Ook geen filters actief.

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Forumnaam47 ,

Vreemd. Ik zie dat je je gegevens ingevuld hebt, en ik heb even de status van de mailbox nagekeken, en er komt gewoon doorlopend mail binnen, en ook ik kan zien dat er geen Forwards ingesteld staan. De filters kan ik niet inzien, maar als je die er niet in zegt te hebben staan, dan ga ik daar vanuit. Ontvang je in de webmail wel e-mail?

 

Reputatie 3
Badge

@Raymondt ja in de web mail komen ze wel gewoon binnen. Misschien domme vraag maar als ze daar wel gewoon binnenkomen is mijn email adres dus in iedergeval niet gehackt of dat soort ongein?

Reputatie 7
Badge +9

Daar lijkt het dan inderdaad op, en dan lijkt het erop dat er puur foutieve instellingen op de pc staan. Ik raad je aan de instellingen van je e-mailaccount na te gaan, of (als je IMAP gebruikt, wat ik sowieso aanraad), het e-mailaccount te verwijderen en opnieuw toe te voegen.

Reputatie 3
Badge

@Raymondt Ik heb al jaren geen PC meer. Doe alles via mobiel en tablet. Het desbetreffende telfort email adres is ook gekoppeld aan een Google account. Maar daar zie ik ook niks verkeerd gaan.

Het telfort email adres is destijds aangemaakt als onderdeel van het alles in 1 pakket van telfort. Het is wel mijn hoofd mail adres. Maar het Google account heeft ook een eigen Gmail account met email adres.

Ze staan dus allemaal onder elkaar. Alleen bij telfort email adres komen dus geen berichten binnen. Maar wel via web mail. Snap jij het nog? Ik niet meer 😁

Reputatie 7
Badge +9

@Forumnaam47 ik snap niet helemaal wat je bedoelt met 'is gekoppeld aan een Google account’. Hoe heb je dat gekoppeld? Wat houdt dat koppelen precies in?

Reputatie 3
Badge

@Raymondt Dat het is samengevoegd. Ik heb twee gmail adressen en het telfort email adres. Staan dus allemaal bij elkaar. En dat is al jaren zo. Nooit geen problemen mee gehad.

Maar er komen nog steeds geen berichten binnen op het telfort email adres. Zowel op mijn mobiele telefoon als op mijn tablet niet. Ik weet ook niet hoe ik het verder kan uitleggen.

Reputatie 7
Badge +9

Ik ben zelf geen Gmail gebruiker, dus dat stukje ontgaat me dan simpelweg even, maar wat nu als je die koppeling ongedaan maakt, en opnieuw erin zet? Mogelijk heeft het in dit geval ook te maken met het wijzigen van het wachtwoord.

 

Edit: ik zie wel foutieve inlogpogingen vanaf Google op het adres: Failed login attempt from IP address '209.85.208.33' on 'pop_imap' with username '****@telfort.nl'.

Ik denk dus dat daar het probleem zit. Opnieuw instellen lijkt me de oplossing.

Reputatie 3
Badge

@Raymondt Dus toch. En hoe doe ik dat ook alweer dat opnieuw instellen?

Reputatie 7
Badge +9

@Forumnaam47 ,

Zoals ik al aangaf, ik ben geen Gmail gebruiker dus ik zou het je niet precies durven zeggen, maar volgens mij staat er hier al wel e.e.a. over uitgelegd.

Reputatie 3
Badge

@Raymondt Ik ga nog wel een dappere poging wagen vandaag. 

In iedergeval hartelijk dank voor alle geboden hulp. Ik laat nog wel weten of het gelukt is. 😊

Reputatie 7
Badge +24

Even een stomme vraag: je bent toch nog wel klant van KPN? Want als u overgestapt bent naar een andere provider, dan vervalt het emailadres op een gegeven moment.

Reputatie 7
Badge +9

Het e-mailadres is in dit geval nog actief :)

Reputatie 3
Badge

@Nick83 jazeker ben ik klant bij KPN. Voorheen bij Telfort. En was ook niet van plan om over te stappen 😊 Bij het overgaan of opgaan of hoe je het noemt van Telfort naar KPN kon het oude telfort email adres behouden blijven. Dus zodoende. 😊

Reputatie 7
Badge +24

Ok 👍

Reputatie 7
Badge +10

@Forumnaam47 :

Je kunt bij GMail instellen dat GMail ook email van jouw KPN/Telfort account ophaalt/leest. Maar dan moet je er ook voor zorgen dat GMail die emails op de KPN/Telfort server laat staan.

Niet toevallig recentelijk een update gekregen voor jouw telefoon en/of tablet ? Dat wil ook nog wel eens roet in het eten gooien.

De grootste kans op succes als je de instellingen wil veranderen/verversen gaat als volgt (alleen als je IMAP gebruikt): accounts verwijderen, tablet/telefoon uitzetten, een aantal (bijv. 30) minuten wachten, weer aanzetten en dan opnieuw de accounts aanmaken.

Reputatie 3
Badge

@Willy22 Ja dat klopt zo stond het ook ingesteld dat gmail ook de email van telfort ophaalt. Maar daar gaat dus nu wat mis. Nee geen updates gehad. Wel recentelijk wachtwoorden veranderd. Ik zal het nog eens op me gemakje bekijken dit weekend. Bedankt voor de tips!

Reputatie 7
Badge +19

Hi @Forumnaam47, nog van harte welkom hier! Ik zie dat Raymondt, Nick en Willy al met je mee gedacht hebben en dat je verschillende tips gekregen hebt. Fijn om te zien, ik hoop dat je daarmee verder komt met je e-mailadres en de instellingen. We horen graag hoe het is afgelopen!

Reputatie 3
Badge

@Alexandra hallo,ja ze hebben goede tips gegeven. 

Helaas ben ik er nog niet uit hoe het weer werkend te krijgen. Ben ook het wachtwoord kwijt van het Email-adres. 

Ik heb eerlijk gezegd verder geen poging meer gedaan vanwege omstandigheden.. 

Maar het komt hopelijk uiteindelijk weer goed. Ik kan in iedergeval wel bij mijn email via de web mail. Blij dat die mogelijkheid er is.

Reputatie 7
Badge +19

@Forumnaam47 Dat kan gebeuren, geen probleem. Ga er rustig voor zitten wanneer je er tijd voor hebt, en laat ons hier gerust weten hoe het is gegaan. Dan denken we vanaf daar graag met je mee waar nodig!