Vraag

Ontvangen e-mails werkt niet. Ik kan alleen de mails bekijken op de webmail .

  • 21 April 2023
  • 15 reacties
  • 170 keer bekeken

ik kan geen e-mail ontvangen of versturen ,alles al uitgeprobeerd om het op te lossen .

het is niet gelukt op de webmail kan ik alleen de email lezen van een account


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +10

@peter 5000 

Krijg je een foutmelding ? Zo ja, welke fout krijg je dan ? Welk foutnummer ? Wat is het domein van jouw emailadres ? Sinds wanneer treed deze fout op ? Probeer eens een ander emailprogramma.

het is niet gelukt op de webmail kan ik alleen de email lezen van een account

Hallo @peter 5000 als ik het goed lees kun je wel de mail lezen via de webmail van KPN, maar niet versturen??? Wat voor (fout)melding krijg je dan als je binnen de webmail een mail aanmaakt en op verzenden klikt?

 

Reputatie 7
Badge +10

@peter 5000

Klopt. Je logt in met de gebruikersnaam + wachtwoord voor één emailaccount en dan kun je alleen de email bekijken/verwerken van dat ene account. Wil je een ander emailaccount bekijken dan moet je uitloggen en weer opnieuw inloggen met het wachtwoord + gebruikersnaam voor dat andere emailaccount. Zo werkt de webmail en dus ook van de KPN.

IK KRIJG GEEN FOUT MELDINGEN ,HET PROBLEEM IS ER NOG STEEDS .

IK HEB MIJN COMPUTER HELEMAAL OPNIEUW GEINSTALLEERD DE E-MAIL VERWIJDERT EN WEER OPNIEUW AANGEMAAKT ,BLIJF MET HETZELFDE PROBLEEM ZITTEN.OP DE WEBMAIL KAN IK WEL DE ONTVANGEN E-MAILS LEZEN.

Reputatie 6
Badge +3

….

IK HEB MIJN COMPUTER HELEMAAL OPNIEUW GEINSTALLEERD DE E-MAIL VERWIJDERT EN WEER OPNIEUW AANGEMAAKT ,BLIJF MET HETZELFDE PROBLEEM ZITTEN.OP DE WEBMAIL KAN IK WEL DE ONTVANGEN E-MAILS LEZEN.

Wat voor mail-programma gebruik je (b.v. Thunderbird/Yahoo/Outlook)?

Hallo @peter 5000 de hoofdlettertoets van je typemachine blijft hangen, kijk dit even na, dit noemt men schreeuwen en is volgens de forumregels niet toegestaan.

 

Windows 10 mail programma ,

Reputatie 6
Badge +3

Windows 10 mail programma ,

Ik had Windows Live Mail 2011, deze wordt niet meer toegestaan; ik heb nu Thunderbird geïnstalleerd.

Let op: als je m installeert moet je in de SMTP server STARTLLS veranderen in GEEN, anders kan je geen E-mails versturen.

De poort moet je op 587 laten staan!

(Dit slaat dus op Thunderbird).

Hallo @D-box De Windows 10 mailsoftware is gewoon de gangbare software waarbij geen speciale instellingen nodig zijn en is de opvolger van LiveMail, waar niet meer mee te werken is en ook niet meer wordt ondersteund.

CC @peter 5000 

Reputatie 6
Badge +3

@JanD 

Thanks, weer wat geleerd 👍

Ik blijf echter bij Thunderbird; ik heb al 2 keer een andere mailbox moeten nemen omdat ze ineens niet meer toegestaan waren.

Ik hoop dat ik daar nu eindelijk vanaf ben met Thunderbird.

Of gewoon de KPN Webmail gebruiken @D-box , dat is het meest simpel inclusief gratis ‘office’-software en agenda.

Hoi @peter 5000 .  Ik zie dat er van verschillende kanten hulp wordt aangeboden. Heb je daar ook wat aan gehad?

Zo niet, hebben we toch wat meer informatie van je nodig. Wat je zelf allemaal geprobeerd hebt, instellingen etc.  

Reputatie 6
Badge +3

Ik ben Off Topic, excuses hiervoor.

Hoi @JanD 

Dat is waar, maar ik huiver ervan om van 1 mailbox afhankelijk te zijn (zie mijn bovenstaand bericht); die Webmail heb ik voor "noodgevallen” als mijn mail ermee uitscheid.

Ik had eerst Outlook (niet te verwarren met de huidige Outlook/Hotmail, maar echt een andere Outlookmail, waar ik gewoon mijn Planet-account moest invoeren, nou die stopte ermee: toen die Windows Live Mail 2011, die trok ook de stekker eruit.

Hetzelfde geldt voor browsers, allemaal ellende: Eerst had ik Internet Explorer, die stopte ermee, vervolgens nam ik een andere browser (welke dat was weet ik echt niet meer), en je raadt het al: die kapte er ook mee.

Nu heb ik als browser Firefox en voor mijn mail Thunderbird.

Groetjes man,

D-box

 

P.S. maar ik ben dit topic aan het vervuilen, @peter 5000 , kom eens in de lijn en vertel hoe het is gegaan.

Ik gebruik (ook) thunderbird, geen problemen.
Het instellen doe ik niet elke dag maar voor zo ver ik het weet gaan de meeste instellingen automatisch, nadat je de basis dingen hebt ingegeven.

https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc/e-mail-op-mozilla-thunderbird.htm

Of voor de ander email programma’s :
https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm

Als email versturen niet werkt dan is er iets aan de hand met de SMTP server.
Het kan (kon?) ook nog uitmaken of je op een KPN netwerk zit of niet.

Reputatie 6
Badge +3

@KeesYagi

Klopt helemaal man.

Maar.... je zult in je SMTP daarna STARTTLS moeten veranderen in GEEN, anders kan je niks verzenden.

Maar het wachten is op @peter 5000 ; ik ben benieuwd.