Beantwoord

Opzoek naar oude e-mails

  • 23 April 2021
  • 3 reacties
  • 57 keer bekeken

Reputatie 3
Badge

ik ben op zoek naar emails  dd 2011 en 2012.

Zou dit lukken?

Henknan

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 25 April 2021, 22:14

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Henknan,

In 2011/2012 kon je je mails inzien via de Webmail en het is mogelijk dat ze daar nog terug te vinden zijn, als je ze nooit hebt verwijderd.

Verder was het in die tijd mogelijk om een KPN of Planet mailadres in te stellen in een mailprogramma op 1 of meerdere apparaten, en werd een mailtje ‘opgeslagen’ op het apparaat waarop je dat mailtje hebt bekeken. Ik moet bekennen dat ik me haast niet voor kan stellen dat je nu nog gebruik maakt van dezelfde computer of laptop als toen, de kans dat je de mails op die manier terug kunt halen lijkt me dan ook erg klein.

Daarom raad ik je aan om in te loggen bij in de Webmail omgeving, in de hoop dat ze daar nog te vinden zijn!

Reputatie 7
Badge +10

@Henknan :

Ben je na 2012 overgestapt van het POP protocol naar het IMAP protocol ? Dan is de kans groot dat die emails niet meer bestaan. Want bij standaard POP worden emails van de emailserver gehaald en naar jouw laptop verplaatst. Als je dan een nieuwe computer in gebruik neemt moet je dan ook de emails overzetten naar de nieuwe computer. Bij IMAP blijven de emails op de KPN emailserver staan.

Reputatie 3
Badge

Hartelijk dank.

Henknan