Vraag

Outlook geeft een foutmelding

  • 18 March 2024
  • 20 reacties
  • 170 keer bekeken

Ik gebruik Outlook van microsoft 365 om in te loggen bij mijn KPN account (een speciaal account voor aangemaakt). Sinds vandaag vraagt outlook plotseling naar mijn IMAP/POP wachtwoord bij dit account. Bij invoeren van het wachtwoord volgt een foutmelding. Als ik naar webmail van KPN ga kan ik gewoon met het wachtwoord inloggen op mijn mail, maar dus niet via outlook op mijn PC

Ik heb het account in outlook verwijderd, maar bij het opnieuw aanmaken van dit account vraagt hij wederom het wachtwoord dat dus niet wordt herkend. He kan dit en wat kan ik doen?


20 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Wat is de exacte foutmelding?

Wachten, soms hikt de KPN mail server en krijg je dit soort berichten. Niet meteen actie ondernemen. Meestal duurt het niet langer dan 10 minuten. 

het zegt; aanmelden is mislukt. Probeer het over enkele minuten weer. Mogelijk hebt u een app wachtwoord nodig. 

Het rare is dat ik aan dit account 2 emailadressen heb gekoppeld; één daarvan is een kpnmail.nl emailadres en de andere is een onsbrabantnet.nl adres. Als ik in outlook vervolgens een nieuw account aanmaak met het kpnmail.nl emailadres dan krijg ik direct een nieuw account en kan ik al mijn mails binnen halen. Bij het onsbrabantnet.nl adres dus niet. Ik snap er niets van 

Reputatie 7
Badge +8

Kijk hier eens:
https://www.kpn.com/service/internet/e-mail

Dank je wel. Ik heb het gefixt. Moest toch de poorten aanpassen. Vreemd dat dit zomaar tot een issue kan leiden.

Reputatie 7
Badge +10

@Hendrik E 

Het is inderdaad belangrijk om de juiste poort in stellen. Aan de hand van dat poortnummer weet de KPN welke type emailserver er gebruikt moet worden.

helaas moet ik melden dat het toch weer mis gaat. Het gaat een dag goed als ik de juiste IMAP instellingen doe, maar vervolgens vraagt het weer naar mijn IMAP wachtwoord (zie onderstaand). Vervolgens zegt deze: aanmelden mislukt en kom ik er niet in. Als ik dan de IMAP instellingen weer open zie ik dat deze de verkeerde instellingen heeft. Dus mail.onsbrabantnet.nl in plaats van imap.kpnmail.nl. Etc, etc. Ik snap dit niet. Werkt het een dag wel goed en vervolgens wordt het weer geblokkeerd  Heeft dit met outlook instellingen te maken of met KPN? 

 

Admin: afbeelding bewerkt, e-mailadres verborgen i.v.m. privacy

Reputatie 7
Badge +20

merkwaardig hoor, ik heb er niet direct een verklaring voor maar dit lijkt iets met je outlook te zijn

Reputatie 7
Badge +10

@Hendrik E 

Probeers eens om een nieuw emailaccount (Outlook) te maken dat naar jouw KPN emailaccount wijst. Is dat nieuwe account dan wel stabiel ?

zal ik proberen, maar heb ik niet zoveel aan omdat ik het huidige emailadres nodig heb. Vreemd is in elk geval dat het in Mailbird en Thunderbird stabiel is. Ik gebruik de new outlook (outlook 2024) waar kennelijk nog bugs in zitten als ik het goed lees op internet. 

Reputatie 7

Ook ik heb gisteravond behoorlijk ruzie gehad met Outlook 365 en het registreren van twee @planet.nl emailadressen.

Mijn eigen @planet.nl emailadres wilde niet registreren maar het @planet.nl emailadres van mijn vrouw werkte in één keer. Ik heb daarna mijn @kpnmail.nl geregistreerd en ook dat werkte probleemloos. Die heb ik vervolgens weer verwijderd en daarna wilde mijn @planet.nl adres ineens wel registreren.

Er is werkelijk geen pijl op te trekken.

Reputatie 7
Badge +10

Naarmate een programma meer code heeft wordt ook de kans op (grote) fouten in het programma groter omdat dan de code complexer wordt.

ok. Wel vreemd dat mijn gmail accounts in outlook zonder problemen werken. Het is dus mijn onsbrabantnet.nl account dat er steeds weer wordt uitgegooid. Wel jammer. Ik hoop op verbeteringen in outlook 2024 tenzij iemand nog een goed idee heeft

Reputatie 7
Badge +10

@Hendrik E

Probeers eens om een nieuw emailaccount (Outlook) te maken dat naar jouw KPN emailaccount wijst. Is dat nieuwe account dan wel stabiel ?

Ik had dit beter moeten formuleren. Maak een EXTRA emailaccount in Outlook dat ook naar jouw onsbrabantnet emailadres wijst. Misschien reageert dat nieuwe account dan wel goed.

Zit er geen export en een import functie in Outlook om deze accounts te verplaatsen naar de nieuwe Outlook ?

Als ik mijn KPN emailadres gebruik (waar mijn onsbrabantnet emailadres ondervalt) dan pakt outlook wel direct de goede IMAP instellingen. Dat is wel vreemd. Doet hij dus bij onsbrabantnet niet; dan moet ik het echt handmatig instellen. Gaat dan een tijd goed en dan weer mis. Bij het onsbrabantnet emailadres pakt outlook niet direct de juiste IMAP instellingen, maar de volgende

 

Dat mail.onsbrabantnet.nl is de verkeerde instelling die outlook automatisch kiest. Ook het SMTP deel kiest outlook niet geheel goed. 

 

Dan als laatste mijn KPN email adressen. Staat daar wellicht iets niet goed? Vreemd blijft dat met Thunderbird het onsbrabantnet.nl emailadres prima werkt. 

 

Reputatie 7
Badge +10

@Hendrik E 

Het lijkt erop dat Outlook ergens een lijst heeft/bewaard (op de servers van MS ?  op jouw laptop ?) met emailadressen en dan - één keer in de zoveel tijd - van die lijst voor jouw locatie (denk: IP adres) dan automatisch voor “onsbrabant” kiest.

Je geeft zelf al een goede hint wat de oplossing zou kunnen zijn. Probeer eens het volgende: Gebruik voor de servers alleen “pop.kpnmail.nl", “imap.kpnmail.nl” en "smtp.kpnmail.nl" in combinatie met jouw @kpnmail.nl account en jouw @onsbrabantnet.nl emailadres/-alias. Want met “mail.onsbrabant” gaat Outlook kennelijk in de fout.

(Mijn persoonlijke mening is dat ik gewoon zou overstappen van een ….@onsbrabant emailadres naar een @kpnmail.nl emailadres.)

Laat even weten of dit geholpen heeft.

Reputatie 7

(Mijn persoonlijke mening is dat ik gewoon zou overstappen van een ….@onsbrabant emailadres naar een @kpnmail.nl emailadres.)

Dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Als je zo'n emailadres al vele jaren gebruikt dan wordt het best een dingetje om iedereen in te lichten over een nieuw emailadres.

Reputatie 7
Badge +20

Heb je  nog een oplossing kunnen vinden @Hendrik E?

Reageer