Vraag

Problemen met webmail en verdwijnende e-mailadressen en -beheer

  • 31 May 2023
  • 3 reacties
  • 27 keer bekeken

Ik kan niet inloggen bij webmail

Dit is de afgelopen weken gebeurd:

• Ik heb mijn wachtwoord voor e-mail veranderd omdat het te zwak was. Daarna zijn de problemen begonnen.

• Ik kan met het nieuwe wachtwoord wel gewoon mail ophalen op mijn bijna 20 e-mailadressen en aliassen met een offline mail client (The Bat). Dat zijn drie kpnmail-adressen en een hele zwik oudere wxs/planet-adressen.

• Ik kan alleen niet inloggen bij webmail: "deze gebruikersnaam en wachtwoord is niet bekend" Ik heb mijn wachtwoord al veranderd (of eigenlijk opnieuw hetzelfde wachtwoord ingevoerd) en dan krijg ik de melding dat dit gelukt is en het wachtwoord succesvol is gewijzigd. Maar ook dan kan ik nog steeds niet inloggen met dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord als waarmee ik de offline client mail laat ophalen. Verschillende computers, verschillende browsers.

• Ik heb hier nu schat ik 5 telefoonsessies met de klantenservice over gehad, maar die komen er ook niet uit. De meest technische man die ik gesproken heb vertelde mij dat hij ook regelmatig gefrustreerd wordt de rammelende legacy-systemen van kpn en de providers die ze hebben overgenomen, waar ik nu dus duidelijk de dupe van ben.

• Het enige beheer dat ik kan plegen is voor de kpnmail-adressen. Daar zijn ook twee aliassen gestopt met werken (als 'collateral damage') en zijn niet meer aan de gang te krijgen. Ze zijn handmatig twee weken geleden door de technische dienst verwijderd, omdat er geen andere oplossing was, maar kunnen toch niet meer worden toegevoegd (niet geaccepteerd. e-mailadres niet beschikbaar). Bij de wxs/planet-adressen kan ik helemaal niet meer komen. Die zijn gewoon verdwenen uit online mailbeheer.

Ik sta echt te kijken van hoe slecht KPN mij als jarenlange klant hier NIET van dienst kan zijn en gewoon niet levert waar ik voor betaal, en erger nog: mij gewoon in problemen brengt, want ik ben voor mijn werk afhankelijk van die adressen maar kan ze niet meer beheren. Ze zijn bekend bij 100+ bedrijven en relaties.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Gebruikt u bij webmail wel het volledige emailadres om in te loggen? Niet alleen wat voor het apenstaartje staat?

Hoe heeft u het wachtwoord aangepast? Door in te liggen op http://email.kpn.com? Om daar bij in te loggen gebruikt u uw MijnKPN account. Het wachtwoord daarvan is anders dan het wachtwoord op uw mailbox?

Gebruikt u bij webmail wel het volledige emailadres om in te loggen? Niet alleen wat voor het apenstaartje staat?

Ja, het volledige adres, inclusief @kpnmail.nl

Hoe heeft u het wachtwoord aangepast? Door in te liggen op http://email.kpn.com? Om daar bij in te loggen gebruikt u uw MijnKPN account. Het wachtwoord daarvan is anders dan het wachtwoord op uw mailbox?

Voor het gemak heb ik beide wachtwoorden hetzelfde gehouden, maar ik heb het wachtwoord van mijn kpn-ID vandaag weer aangepast (d.w.z. hetzelfde wachtwoord weer opnieuw opgegeven) en ik kreeg de melding dat dit gelukt is. Dit is dus hetzelfde wachtwoord als ik gebruik om mail op te halen met een client, wat wel lukt, maar met dezelfde gegevens kan ik niet in de webmail. 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @diderique, welkom hier. 

Wat gek dat het niet lukt in te loggen. Zeker omdat het wel lukt om met die gegevens via de cliënt de mail op te halen. 

Heb je al eens een andere browser geprobeerd? Of zelfs de cookies en cache verwijderd? Lukt het daarna in te loggen in de webmail? 

En verder geef je aan dat er mailadressen verwijderd zijn, deze wil je weer aanmaken, maar dat lukt niet? Dan moet daar nog en reservering op zitten. Kun je jouw profiel van gegevens voorzien en onder persoonlijke opmerkingen de betreffende adressen plaatsen. Hoor ik als je dat gedaan hebt, dan kijk ik eens mee.