Beantwoord

Serveridentiteit niet gecontroleerd, identiteit van popkpnmail.nl” kan niet worden geverifieerd

  • 31 March 2021
  • 8 reacties
  • 2396 keer bekeken

Mijn echtgenote krijgt op haar  ipad de bekende mededeling “serveridentiteit niet gecontroleerd, identiteit van popkpnmail.nl” kan niet worden geverifieerd”

 Bij de helpdesk van KPN kon men niet echt helpen. Het probleem zou zitten in het feit dat mijn echtgenote haar e-mail heeft zitten onder mijn account. Wijziging zou niet mogelijk zijn omdat alle mail verloren zou gaan.

Mijn mail:  echtgenoot@hetnet.nl     IMAP         van mijn vrouw:   echtgenote@kpnmail.nl    POP   

 

 Bij haar mailadressen (gevonden onder Mijn ID >producten > thuis> info&instel > e-mail adres> opnieuw inloggen met ID) staat dat van haar  niet. Haar mail werkte tot voor een paar weken geleden vlekkeloos met haar mailadres echtgenote@kpnmail.n.l   De gebruikte ipad is een half jaar oud 

Wat moet ik doen om die telkens opduikende mededeling te verwijderen zonder dat haar mails verloren gaan?

Dank voor uw medewerking

Rogas

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 31 March 2021, 21:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @rogas, is dat exact de melding die er komt te staan? Zo ja, onze POP server is pop.kpnmail.nl, als er geen . tussen pop en kpnmail.nl staat is niet de juiste server ingevuld. Zouden jullie dit als eerste willen controleren in de instellingen van de mailaccount op de iPad?

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen verdere hulp nodig hebt. Anders hoor ik het graag!

Ik heb exact hetzelfde probleem. Het werkt sinds vandaag, 8 april 2021 niet meer op de iPad. Pop.kpnmail.nl staat er, dus met de puntjes waar ze horen…

graag hulp!

Inmiddels raad van elders opgevolgd: account deleten en opnieuw geïnstalleerd. Best raar dat dit bij diverse mensen over verscheidene jaren voor komt. Maar oké, het is weer gelukt 😉

Reputatie 7
Badge +20

Ah, even verwijderen en opnieuw installeren doet vaak wonderen @Zezinho, het komt vaker voor dat blijkbaar tóch ergens een foutje in de instellingen is geslopen, ook al lijkt alles goed te staan :thinking: Top dat alles weer in orde is nu!

Ik heb hetzelfde probleem. Ik wil niet zomaar een account verwijderen als ik niet zeker weet dat alle archief mappen behouden blijven.

Wat te doen?

 

Reputatie 7
Badge +10

@Scuba 

Gebruik je het POP of IMAP protocol in jouw emailprogramma ? Als je IMAP gebruikt voor een emailaccount dan staan alle emails van dat emailaccount op de emailserver van de KPN en niet op jouw laptop of smartphone.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Scuba, heeft Willy je gerust weten te stellen en heb je de account inmiddels opnieuw geïnstalleerd? Hoor graag je bevindingen!