Vraag

Sinds de glasvezel is aangesloten kan ik geen e-mails uit mijn factuurprogramma versturen

  • 15 September 2023
  • 6 reacties
  • 189 keer bekeken

Ik heb een factuurprogramma waar ik sinds er glasvezel is aangesloten geen facturen meer kan versturen.

Ik kan wel gewoon mailen vanuit Outlook.  Maar de koppeling met het factuurprogramma gaat niet goed.

Deze stond ingesteld op poort 25. 

Nu ingesteld op 587, ook poort 465 geprobeerd niets lukt.

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Hallo @C.T. met de mail werken heeft niets met glasvezel te maken, dat is alleen een andere drager.

Wat wel kan, bij de overgang naar glasvezel is wel je WAN-IP-adres gewijzigd en als je programmatuur daar gevoelig voor is kan dat een oorzaak zijn en kun je het IP-adres in de software aanpassen.

Het is wel zo dat KPN per 1-8-2023 de beveiliging van het verzenden van mail aangescherpt heeft.

Voor het verzenden van mail via SMTP moet poort 587 actief zijn en authenticatie c.q. verificatie geactiveerd zijn.

 

Goedemorgen Jan,

Sinds de glasvezel alleen maar ellende. Tv die het niet meer doet, vaste computer met mail verzenden problemen. Nu de laptop met een factuurprogramma die niets meer doet. De dag voor de glasvezel was alles prima werkzaam. 

Hoe verander ik een IP adres in de software??

 

 

Hallo @C.T. ik ken jouw softweare niet, dus daar weet ik geen antwoord op.

Het lijkt me het verstandigste alles eens van de stroom te halen en in de juiste volgorde opnieuw opstarten.

Zet eerst alle losse apparatuur uit, computrers, tv-ontvangers enz.

Zet daarna de modem/router uit. (welk merk en type?)

Haal daarna de glaskast minimaal 2 minuten van de stroom en herstart dan.

Als de glaskast op stoom is herstart dan de modem/router, als deze op stoom is herstart dan de tv-ontvanger van KPN. Werkt deze nu goed? Zo ja, opgelost. Niet goed? Wat voor (fout)melding(en) krijg je dan? Welk merk en type tv-ontvanger heb je van KPN in bruikleen?

Als de tv-ontvanger ook werkt zet dan 1 voor 1 je computer(s) aan en kijk dan eerst of alles goed werkt voordat je de volgende opstart.

Gebruik je ook (KPN) wifi versterkers en/of switches?

Succes.

 

 

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @C.T. en welkom hier op ons forum!

Enorm balen dat je zoveel problemen ervaart sinds je bent overgestapt naar glasvezel. 

 

Hallo @C.T. ik ken jouw softweare niet, dus daar weet ik geen antwoord op.

Het lijkt me het verstandigste alles eens van de stroom te halen en in de juiste volgorde opnieuw opstarten.

Zet eerst alle losse apparatuur uit, computrers, tv-ontvangers enz.

Zet daarna de modem/router uit. (welk merk en type?)

Haal daarna de glaskast minimaal 2 minuten van de stroom en herstart dan.

Als de glaskast op stoom is herstart dan de modem/router, als deze op stoom is herstart dan de tv-ontvanger van KPN. Werkt deze nu goed? Zo ja, opgelost. Niet goed? Wat voor (fout)melding(en) krijg je dan? Welk merk en type tv-ontvanger heb je van KPN in bruikleen?

Als de tv-ontvanger ook werkt zet dan 1 voor 1 je computer(s) aan en kijk dan eerst of alles goed werkt voordat je de volgende opstart.

Gebruik je ook (KPN) wifi versterkers en/of switches?

Succes.

 

 

Heb je deze stappen nog doorlopen en zo ja, is het probleem hiermee verholpen?

Dank je wel voor de reactie. Er is een monteur langs geweest. Het is verholpen

Reputatie 7
Badge +12

Dank je wel voor de reactie. Er is een monteur langs geweest. Het is verholpen

Fijn om te lezen @C.T. :)
Weet je ook wat de monteur zo ongeveer heeft gedaan om jouw probleem op te lossen? Dit kan wellicht handige informatie zijn voor eventuele meelezers in de toekomst (mensen met een soortgelijk probleem die via bijvoorbeeld Google gaan zoeken naar een oplossing voor dit probleem).