Beantwoord

Sinds glasvezel aangesloten is werkt het ontvangen en versturen van mails niet meer

  • 30 March 2024
  • 18 reacties
  • 173 keer bekeken

Reputatie 1

Werk thuis met een HP desktop met Microsoft office outlook 2007. Alle vele jaren probleemloos mail kunnen verzenden. Sinds afgelopen woensdag m.b.v. een KPN monteur mijn TV/Telefoon/Wifi op glasvezel aangesloten.

Alles leek in eerste instantie te werken; mail, en TV. Heb later de TV zelf weer via de kabel opnieuw moeten aansluiten (Draadloos werkte in een keer niet meer) en nu kan ik ineens geen mails meer ontvangen en versturen. Het lukt mij alleen via KPN Webmail op mijn telefoon en niet meer m.b.v. Outlook 2007 op mijn PC.

Wie heeft hier ervaring mee en weet een Oplossing?

Welke server settings zijn van toepassing?

Ik heb de daar volgende opties voor gevonden denk ik:

Inkomende mail: imap.kpnmail.nl of pop.kpnmail.nl

Uitgaande mail: smtp.kpnmail.nl of mail.kpnmail.nl

Alvast dank voor je reactie.

 

PS: Ik gebruik de KPN Veilig virusscanner

icon

Beste antwoord door Nick83 1 April 2024, 12:23

Bekijk origineel

18 reacties

Outlook 2007 wordt sinds oktover 2017 niet meer ondersteund door MS dus misschien tijd om op te waarderen naar de nieuwste versie of de KPN Webmail gebruiken @B.Teun 

Reputatie 7
Badge +10

@B.Teun

Instellen email:

https://www.kpn.com/service/ugs/instellen-e-mail-laptop-pc

Kijk ook hier:

https://www.kpn.com/service/ugs

@N.N.

Maar Outlook blijft nog wel werken.

Maar Outlook blijft nog wel werken.

Dat weet ik ook @WMG-N en @B.Teun , maar je moet toch niet met zulke onveilige verouderde techniek willen werken met de nodige veiligheidsrisico's. We werken toch oiok niet meer met Windows 3.0?😎

 

Reputatie 1

@WMG-N  en @N.N. 

Hartelijk dank voor jullie reacties. Helaas lukt het mij nog steeds niet om mijn mail via mijn outlook 2007 te ontvangen of verzenden. Ik blijf onderstaande foutmelding ontvangen:

Taak……..@planet.nl-Ontvangen….rapporteert fout (0x800ccc18): De e-mailserver heeft uw aanmeldingsnaam met beveiligd-wachtwoord verificatie (SPA) afgewezen Controleer de accounteigenschappen Klik op E-mailaccounts onder extra.

Taak……..@planet.nl-verzenden…..rapporteert fout (0x800ccc80): Deze server ondersteunt geen enkele verificatiemethode die door deze client wordt ondersteund

Nogmaals… voor de aansluiting met glasvezel was er niets aan de hand.

 Hebben jullie nog andere tips/tricks om dit probleem te verhelpen?

Gr. Teun

Reputatie 7
Badge +24

Taak……..@planet.nl-Ontvangen….rapporteert fout (0x800ccc18): De e-mailserver heeft uw aanmeldingsnaam met beveiligd-wachtwoord verificatie (SPA) afgewezen

U moet ook geen SPA gebruiken. Dat is een vinkje Volgens mij. U heeft dat aangevinkt denk ik.

Reputatie 7
Badge +10

@B.Teun

Het is niet helemaal duidelijk wat nu de situatie is. Op dit moment is mijn indruk dat er geen data binnenkomt via de glasvezel en alles wat daar aan vast zit in jouw huis. Met name omdat in eerste instantie alles goed werkte via de glasvezel.

TV gaat nu via de kabel en niet meer via de glasvezel ? Kan jouw desktop verbinding leggen met het internet ? Zo ja, werkt die dan m.bv. de glasvezel of m.b.v. de kabel ? Jouw mobiel werkt wel omdat het waarschijnlijk draadloos met de KPN emailservers contact legt.

Reputatie 1

@Nick83  Dank voor je tip….en inderdaad kan ik nu wel weer e/m's ontvangen maar nog steeds niet verzenden helaas.

Nog tips?

Nogmaals dank voor je snelle reactie….super!

Reputatie 7
Badge +10

@B.Teun 

Probeer een andere manier van versleuteling kiezen voor de verificatie of helemaal geen versleuteling.

Reputatie 1

@WMG-N 

De televisie was met de oude “koper verbinding” draad loos aangesloten op het modem. Echter de speciale stopcontacten (DVS650) die ik destijds van de KPN kreeg werken niet goed met de glasvezel aansluiting. TV beeld “bevroor” en het geluid haperde. Ik toen de TV ontvanger weer met een Cat6 (of 8)??? aangesloten om mijn Experiabox V10 en toen werkte de TV weer perfect.

Op dit moment kan ik met mijn desktop (HP) alles behalve mijn e/m's verzenden.

Kortom TV/Telefoon vastelijn en PC doen het prima m.u.v het verzenden van mails via Outlook.

Mijn Samsung telefoon werkt prima ….ook mijn werklaptop doet het thuis prima. Ik werk daarmee via KPNWebmail en dat gaat ook uitstekend!

Hoop dat dit een beter beeld geeft van de huidige situatie. Hoop dat je nog tips hebt op het verzenden van e/m's  weer voor elkaar te krijgen

Gr.

Teun

Reputatie 7
Badge +10

@B.Teun 

Dan moet je eens wat experimenteren met de opties bij de “Uitgaande server". Probeer een andere verificatie optie. Bij mij ziet het er als volgt uit:

 

 

Reputatie 7
Badge +24

@Nick83  Dank voor je tip….en inderdaad kan ik nu wel weer e/m's ontvangen maar nog steeds niet verzenden helaas.

Nog tips?

Nogmaals dank voor je snelle reactie….super!

Even wat schermafbeeldingen.

Klik op profielen beheren.

Emailaccounts

Ja.

Juiste adres selecteren en dan klikken op wijzigen. 

Dan komt u hier terecht. Controleer de instellingen, maar ik verwacht dat u dit ook zo heeft.

Klik op Meer instellingen. 

Controleer deze instellingen. 

Vervolgens andere tabblad Server voor uitgaande e-mail.

Dit is de juiste instelling zo. Zelfde gebruiken als voor inkomende e-mail.

Ok. En klik op het knopje Accountinstellingen testen.

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy 

Reputatie 1

@WMG-N

“Een andere manier van versleuteling kiezen”…..Hoe doe je dat?

Heb je iets van een handleiding beschikbaar?

Gr.

Teun

Reputatie 7
Badge +10

@B.Teun 

Probeer eens of dit helpt (ondanks Outlook 2007 er niet bij staat.)

https://www.kpn.com/service/ugs/instellen-e-mail-laptop-pc

 

Reputatie 1

Beste @WMG-N @Nick83  en @N.N. 

Ongelooflijk bedankt voor al jullie hulp. Heb zonder enige kennis van zaken door jullie adviezen en tips mijn Desktop met E/M via Outlook 207 weer aan de praat gekregen.

Super bedankt voor al jullie support!!!!!!!

Gr. Teun

Reputatie 7
Badge +10

@B.Teun 

Dus dit

https://www.kpn.com/service/ugs/instellen-e-mail-laptop-pc

heeft geholpen ?

Je moet nog even aanklikken wat het beste antwoord was.

@B.Teun

Dus dit

https://www.kpn.com/service/ugs/instellen-e-mail-laptop-pc

heeft geholpen ?

Je moet nog even aanklikken wat het beste antwoord was.

Ik zie nergens staan dat b.teun het beste antwoord aan MOET klikken @WMG-N , zit je om een schouderklopje verlegen @WMG-N ?😉

Reputatie 1

Zoals ik al zei heb ik al de info die ik ontvangen heb gebruikt en vraag me niet om hoe en wat….het werkt weer.

Dat is mijn “Beste antwoord” en nogmaals dank voor alle assistentie!

Reputatie 7
Badge +10

@N.N. 

@B.Teun

Dus dit

https://www.kpn.com/service/ugs/instellen-e-mail-laptop-pc

heeft geholpen ?

Je moet nog even aanklikken wat het beste antwoord was.

Ik zie nergens staan dat b.teun het beste antwoord aan MOET klikken @WMG-N , zit je om een schouderklopje verlegen @WMG-N ?😉

@N.N. 

LMAO. Dit waarschijnlijk een grapje, niet waar ? Je zoekt hier teveel achter. Einde discussie.

Reageer