Beantwoord

Uitgaande mail Thunderbird werkt niet

  • 27 March 2024
  • 7 reacties
  • 130 keer bekeken

Hallo,

Zonder iets te veranderen in de instellingen kan ik geen e-mail meer verzenden via Thunderbird.

Ik heb van alles geprobeerd maar ik kom er niet uit en raak ondertussen redelijk gefrustreerd. Ik heb een telfort e-mailadres maar dat moet geen probleem zijn denk ik. dit is een pop3 mail adres. Hebben jullie een idee of een andere instelling die ik kan proberen?

icon

Beste antwoord door RBxx 27 March 2024, 16:53

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Wiebe Niewzwaag 

Voor de uitgaande mail is het tegenwoordig ook nodig om authenticatie te gebruiken. KPN voert dat geleidelijk in. Authenticatiemethode Normaal wachtwoord wordt gebruikt, zoals in onderstaande afbeelding staat ingesteld. Bij de eerste keer verzenden het wachtwoord ingeven en opslaan.

Je kan hier meer vinden over mail: https://www.kpn.com/service/internet/e-mail.htm
en hier vind je de benodigde instellingen voor de servers:

Instellingen IMAP (Aanbevolen)

Inkomende server: imap.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 993 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Dat was dus het probleem, en het is nu opgelost!

super bedankt voor je hulp!

groet Wiebe

Ik zat/zit eigenlijk met hetzelfde probleem maar mijn 'KPN e-mailadres’ waarmee ik inlog dus is een @concepts.nl adres. Ik heb verder de settings in Thunderbird voor smtp gedaan zoals hierboven, maar krijg deze melding bij TLS:

Sending of the message failed.
The message could not be sent because the connection to Outgoing server (SMTP) smtp.kpnmail.nl timed out. Try again.


En deze bij SSL:

Login to server smtp.kpnmail.nl with username _________@concepts.nl failed.

waarbij ik natuurlijk hetzelfde wachtwoord gebruik als waarmee ik op mijn Kpn en dit forum inlog.

Moet ik verplicht een @kpnmail.nl adres hebben en gebruiken hiervoor? En zo nee…. wat kan er aan de hand zijn? Mail komt wel binnen (via pop3.concepts.nl)

Zie onderstaande link voor de juiste instellingen @Emile18 

https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/veiligmailen

@N.N. Misschien zie ik iets over het hoofd maar dat zijn toch dezelfde instellingen die ik hierboven heb gezien en waarvan ik heb aangegeven dat ik die ook gebruik?

Maar dan krijg ik een foutmelding en ik begrijp niet waardoor dat veroorzaakt wordt….

Heb je wèl verificatie c.q. authenticatie aangevinkt bij uitgaande mail @Emile18 , dat is sinds ruim een half jaar een voorwaarde om veilig mail te kunnen versturen?

Reputatie 7
Badge +18

….
waarbij ik natuurlijk hetzelfde wachtwoord gebruik als waarmee ik op mijn Kpn en dit forum inlog.
...

Daar gaat het denk ik fout, je e-mailwachtwoord staat los van het KPN ID wachtwoord.
Je kan die wachtwoorden wel hetzelfde instellen maar voor de veiligheid is het beter om aparte wachtwoorden te gebruiken.

Kan je wel op KPN webmail inloggen met je concepts e-mailadres en dat wachtwoord?

Reageer