Vraag

Verstuurde e-mails niet ontvangen

  • 9 August 2019
  • 13 reacties
  • 268 keer bekeken

emails met bijlagen (jpeg) naar niet-kpn adressen komen blijkbaar sinds afgelopen weekend niet aan.
ik heb ontvangstbevestiging gevraagd maar daar komt géén enkele reactie op

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

13 reacties

Reputatie 7
Badge +28
@Hvde
Heb je al met iemand (telefonisch) contact gezocht?
Want dan weet je pas zeker of de mail wel of niet ontvangen is.
Reputatie 7
Badge +21
Hallo @Hvde
De ondersteuning van ontvangstbevestigingen is al komen te vervallen tijdens het in gebruik nemen van de nieuwe mailserver van KPN zo'n vier maanden geleden (begin april).
Lees dit topic: https://forum.kpn.com/e-mail-10/ontvangst-en-leesbevestiging-470706#post744819
Bij de Telfort webmail werkt de ontvangstbevestiging nog wel evenals de leesbevestiging.
uiteraard heb ik dat gecheckt en niet iedereen had iets ontvangen. dat, zonder overleg, de ontvangstbevestiging geschrapt is is zonder meer schandalig. die functioneerde perfect om al dat bellen, zoeken en de frustratie te vermijden.
en kpn neem niet eens de moeite om uit te leggen waarom dat zo nodig moest. wat zijn door de voordelen dan van ?

het is toch nog steeds, na al die jaren, geen commerciële club
Reputatie 7
Badge +21
In het gelinkte topic geeft KPN moderator Erik daar de volgende verklaring voor:
  • Dit omdat een ontvangstbevestiging alleen werkt als alle mailservers op de route dit ondersteunen, en dat is vaak niet zo.
  • We zien dat een ontvangstbevestiging vaak niet ondersteund wordt. Een grote speler zoals GMail, bijvoorbeeld, ondersteunt het ook niet. Daarom hebben we ervoor gekozen dit ook niet meer te ondersteunen.
Leesbewijzen worden wel ondersteund, alleen ben je dan afhankelijk van de welwillendheid van de ontvanger. Die kan ervoor kiezen om er geen reactie op te geven.
Reputatie 7
Badge +20
emails met bijlagen (jpeg) naar niet-kpn adressen komen blijkbaar sinds afgelopen weekend niet aan.
ik heb ontvangstbevestiging gevraagd maar daar komt géén enkele reactie op

Hallo @Hvde Goed dat je je hier meldt. Het is in de eerste plaats vervelend dat je mail niet goed over komt. Komen de mails helemaal niet binnen? Krijg je dan ook een foutcode of een andere melding retour? Hebben de ontvangers in hun spambox gekeken?

Verder geeft @RBxx een keurige verklaring voor de kwestie omtrent de ontvangstbevestiging. Een ontvanger kan er inderdaad voor kiezen om niet te reageren.
Hallo @Bart_ , er lijkt hier een verwarring te ontstaan tussen ontvangstbevestiging en leesbevestiging.
Een ontvangstbevestiging krijg je als verzender als bewijs dat de e-mail bezorgd is bij de geadresseerde.
Een leesbevestiging krijgt de ontvanger in beeld bij aanklikken ontvangen e-mail, maar is vrij om daar niet op te reageren.
Ik begrijp uit eerdere reacties dat ontvangstbevestiging via de webmail bij KPN niet (meer) werkt.
Daarom gaf ik aan dat het bij de webmail van Telfort (nog) wèl werkt.
Reputatie 7
Badge +20
Ho, I stand corrected, @Jan-D. Iets te snel gelezen, misschien.
vermoedelijk heeft het bij g-mail nooit gewerkt, maar is dat een reden om functionaliteit, die zeker binnen KNP goed werkt, zo maar weg te laten ? ik vind dat onzin en de gegeven motivatie weinig hout snijden.
Voor mij is het een complete achteruitgang, vooral omdat er géén enkel alternatief geboden wordt.

Of iemand iets leest of niet is voor mij minder belangrijk. Als ik, zelfs als dat niet voor 100% waterdicht is, weet dat het bij zijn provider afgeleverd is dan is dat voor mij voldoende. En ik vraag bepaald niet altijd om ontvangstbevestiging. Maar als ik het belangrijk vindt, ja dan wel. Er zijn voldoende firma's die nooit reageren, maar daar heb ik dan wel een antwoord op. Ik ben me ook bewust dat b.v. Justitie, zijn servers zo ingesteld hebben dat die niet op zo'n verzoek reageren, het zij zo. Maar ik vind dat KPN op die beslissing terug moet komen ! Communiceren omvat voor mij charge en decharge. Dat laatste heeft KPN weggehaald. Dat is functionele armoede
Reputatie 7
Badge +21
Goede opmerking van Jan. Dit wordt wel vaker door elkaar gehaald.

Daarom gaf ik aan dat het bij de webmail van Telfort (nog) wèl werkt.
Zoals Jan hier al aangeeft, is het de vraag of dat na de samenvoeging in KPNmail (nog) steeds het geval zal zijn.
Hallo @Hvde ,
En ik vraag bepaald niet altijd om ontvangstbevestiging.

Je bedoelt 'leesbevestiging'.
Een ontvangstbevestiging krijg je als verzender van de e-mail als de e-mail goed afgeleverd is bij de geadresseerde.
Hallo Jan-D.

nee, expliciet ontvangstbevestiging. en die moet je in Outlook bij de opties van het bericht zelf aanvinken.
dat staat los van de leesbevestiging
Hallo Jan-D.

nee, expliciet ontvangstbevestiging. en die moet je in Outlook bij de opties van het bericht zelf aanvinken.
dat staat los van de leesbevestiging

Dat klopt, dat moet je in de webmail ook duidelijk aanvinken.

Reageer