Vraag

Verzonden e-mails synchroniseren in Office 365 in buitenland

  • 27 July 2022
  • 18 reacties
  • 261 keer bekeken

Reputatie 1

Ik werk in Spanje met Office 365 voor e-mail. Ik gebruik IMAP (dus niet POP3). De ontvangen berichten zijn keurig gesynchroniseerd (wat in Webmail van KPN staat, staat ook in Outlook), maar de map ‘Verzonden items’ is en blijft leeg. Ik heb de topics van twee jaar geleden betreffende dit onderwerp gelezen, maar die helpen mij niet. In Outlook (Bestand > Opties > E-mail) staat onder ‘Berichten opslaan’ een vinkje bij ‘Kopie van berichten opslaan in de map Verzonden items’, dus daaraan ligt het ook niet. Heeft iemand enig idee hoe ik de verzonden e-mails die in Webmail staan, alsnog in Outlook krijg?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @VictorQuint 

 

Outlook synchroniseert normaal alleen mappen waar je op ‘geabonneerd' bent, misschien is die map op 1 of andere manier afgemeld.

Je kan dat op de volgende manier bekijken, met rechtermuisknop op Postvak IN klikken, dan kiezen voor IMAP-mappen… en in het venster wat dan opent klikken op Query, alle mappen waar een gele folder voor staat ben je op geabonneerd, die Sent map zal bij jou waarschijnlijk dan Verzonden items heten.

 

 

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je op 1 of andere manier 2 mappen hebt voor Verzonden items, b.v. ook een map die Sent heet en de mails daarin staan.

Reputatie 1

Hartelijk dank voor je bericht. Als ik daarop klik, krijg ik een kleiner menu: ‘Nieuwe map toevoegen’ - ‘Toevoegen aan favorieten’ - ‘Alle berichten markeren als gelezen’ - Alle berichten verplaatsen’ - ‘Oude berichten archiveren’ - ‘Alle berichten verwijderen’. Dus niet een functie ‘IMAP-mappen’.

Ik heb inderdaad ook gekeken in andere mappen, zoals ‘Sent’, maar ook daar staan de verzonden items niet. 

Reputatie 7
Badge +18

En als je met de rechtermuisknop op de accountnaam zelf klikt, zie je dan wel de optie IMAP-mappen?

Ik krijg hem dan ook te zien, misschien is dat verschillend tussen outlook 2019 / 365 en dat 365 alleen nog daar die optie laat zien.

Reputatie 7
Badge +24

Weet u echt zeker dat u IMAP gebruikt? Kunt u zelf wat schermafdrukken plaatsen?

Reputatie 7
Badge +18

Weet u echt zeker dat u IMAP gebruikt? Kunt u zelf wat schermafdrukken plaatsen?

Daar dacht ik ook even aan maar dan zouden verzonden mails juist wel in Outlook staan en niet in webmail, tenzij hij alleen via webmail mailt maar zo te lezen gebruikt hij outlook om te mailen.

 

@VictorQuint 

Je hebt ook niet per ongeluk een vinkje staan bij Geen kopieën van verzonden items opslaan in de accountinstellingen?

 

Reputatie 1

Beste GeSp,

Ik krijg dat drop-sown-menu maar niet in beeld. 

En als je met de rechtermuisknop op de accountnaam zelf klikt, zie je dan wel de optie IMAP-mappen?

Waar bevindt zich de accountnaam om op te klikken? Voor de goede orde: Je hebt het toch over KPN Webmail, niet over Outlook?

En nee, er staat geen vinkje bij ‘Geen kopieën van verzonden items opslaan.

Groet,

Victor 

Reputatie 7
Badge +18

Beste @VictorQuint 

 

Nee niet in webmail, die IMAP-mappen kan je alleen in outlook oproepen, daar zou je in het linker venster ook je account naam moeten kunnen zien.

Reputatie 1

Ah, dat had ik dan verkeerd begrepen.  Ik heb het menu in Outlook gevonden en vastgesteld dat alle mappen, zowel ‘Verzonden items’ als ‘Sent’, zijn opgenomen in zowel het tabblad ‘Alle’ als het tabblad ‘Geabonneerd’. Dus dat lijkt niet de oorzaak te zijn. Toch denk ik dat we “warm” zijn, dat je conclusies op het recht pad zitten. Toen ik Outlook hier in Spanje opende, was het systeem lang bezig om, met succes, alle ontvangen binnen te halen. Ik zag de met plukjes binnenkomen, waarna het synchroniseren was voltooid. Maar dus zonder de verzonden berichten. 

Reputatie 7
Badge +18

Als alle mail ook in webmail staat dan zou ik gewoon het account in outlook verwijderen en opnieuw instellen, dan gaat deze alles opnieuw synchroniseren en zou alles ook weer in outlook zichtbaar moeten zijn.

 

Als je maar 1 account hebt ingesteld kan je via Accountinstellingen → Profielen en dan via Profielen weergeven, het outlook profiel verwijderen, daarna outlook afsluiten en weer starten, dan kan je een naam (b.v. Outlook) invullen voor het nieuwe profiel en je account opnieuw toevoegen.

 

Als je meer accounts hebt dan via Accountinstellingen → Accountinstellingen het account verwijderen, het mag dan niet het standaard account zijn dus als dit account dat wel is moet je eerst een ander account het standaard account maken.

Daarna weer toevoegen via Nieuw.

Reputatie 1

Ik vind dat doodeng, want wat, als er dan nog minder wordt gesynchroniseerd? Zou er geen mogelijkheid zijn om Outlook te “dwingen” de verzonden berichten alsnog te synchroniseren met KPN Webmail?

Reputatie 7
Badge +24

Weet u echt zeker dat u IMAP gebruikt? Kunt u zelf wat schermafdrukken plaatsen?

Daar dacht ik ook even aan maar dan zouden verzonden mails juist wel in Outlook staan en niet in webmail, tenzij hij alleen via webmail mailt maar zo te lezen gebruikt hij outlook om te mailen.

Ja... is dat zo?

@VictorQuint u verzend een email in Outlook. En deze email komt bij webmail in de map "verzonden" te staan?

Reputatie 1

Ja, e-mails die ik nu verzend, staan wel in de map ‘Verzonden items’ in Outlook. Zou dat een aanwijzing kunnen zijn voor een mogelijkheid om alle andere verzonden berichten alsnog op de een of andere manier te laten synchroniseren? Want ik zie op tegen het verwijderen van het account, uit vrees dat het dan nog erger wordt (bijvoorbeeld dat dan de ontvangen berichten ook niet meer zijn gesynchroniseerd).

Reputatie 7
Badge +18

Ja, e-mails die ik nu verzend, staan wel in de map ‘Verzonden items’ in Outlook.

Ah, dat had ik dan verkeerd begrepen.  Ik heb het menu in Outlook gevonden en vastgesteld dat alle mappen, zowel ‘Verzonden items’ als ‘Sent’, zijn opgenomen in zowel het tabblad ‘Alle’ als het tabblad ‘Geabonneerd’. Dus dat lijkt niet de oorzaak te zijn.

Ik denk dat je nu in outlook 2 mappen hebt waarin je Verzonden mails staan, 1 map Sent en 1 map Verzonden items, zo ja staat in die map Sent dan je mail die je ook in webmail ziet.

Zie je beide mappen ook in webmail terug?

 

Normaal zou Sent en Verzonden items dezelfde map moeten zijn maar outlook gaat daar wel vaker de mist mee in.

Misschien heb je nu meerdere of alle mappen in outlook dubbel staan, engelse en nederlandse variant?

Reputatie 1

Beste GeSp,

Vooreerst erg veel dank voor je aanhoudende hulp en snelle reacties!

Ik had iets over het hoofd gezien. In Outlook staat achter de mapnaam ‘Postvak IN’ een ‘>’. Als ik daarop klikt, verschijnt een drop-down-menu met daarin een map ‘Verzonden items’, waarin keurig alle “verloren” berichten staan! (Niet logisch; in een ‘Postvak IN’ verwacht ik geen verzonden (en andere) berichten.) Onder de(hoofd)map ‘Postvak IN’ staat ook een map ‘Verzonden items’, waarin ik dus vergeefs zocht en waarin alleen de onlangs verzonden berichten staan. Helemaal snappen doe ik het niet (blijkbaar vertaalt Outlook ‘Sent’ in ‘Verzonden’), maar het is dus opgelost, dankzij je voortreffelijke vragen en aanwijzingen.

Dan heb ik nog één vraag.

Bij de verzonden berichten staat steeds mijn naam (kolom ‘Van’). Daar heb ik natuurlijk liever de naman van de geadresseerden (‘Aan’). In Outlook weet ik hoe ik dat kan wijzigen (kolom verwijderen, kolom toevoegen, kolommen rangschikken). Maar hoe gaat dat in KPN Webmail?

Groet,

Victor

 

Reputatie 7
Badge +18

Beste @VictorQuint 

 

Gelukkig heb je nu de verloren mails weer terug, normaal zouden die mappen i.d.d. niet als submap onder het Postvak IN moeten staan maar voor de werking maakt het niet zoveel uit.

 

In KPN webmail staat daar standaard de naam van de geadresseerde, ik zie ook geen mogelijkheid om dat te wijzigen, net gekeken onder 2 accounts en daar staat het bij beide zo, die bovenste omcirkelde is dus de  enkele regel en die daaronder in het leesvenster.

 

 

Staat dat bij jou anders?

Reputatie 1

Zie hier een stuk van de desbetreffende pagina. Elk verzonden bericht bevat mijn naam in plaats van die van de geadresseerde,

Reputatie 7
Badge +18

Ik zie het, dat komt denk ik omdat het een map is die onder Postvak IN staat, daar is dat i.d.d. de default en helaas niet aan te passen.

 

De enige manier om dat recht te krijgen is om al die mail naar de Verzonden map te verplaatsen, maar dan heb je waarschijnlijk weer een probleem in outlook.

Je zal dan toch het account in outlook moeten verwijderen en weer opnieuw moeten aanmaken om dat weer goed te krijgen.

Het account verwijderen in outlook heeft geen effect op de mails die in je webmail staan.

 

Maar je kan voor de zekerheid (en het is sowieso handig om dat af en toe te doen) natuurlijk ook eerst een backup maken via de Export functie in outlook van alle mappen, dan weet je zeker dat je alles nog hebt.

Reputatie 7
Badge +24

U heeft eigenlijk een verkeerde map opbouw. Het is mogelijk om mappen in Postvak IN te maken, maar je kan het beter niet doen. Het werkt erg verwarrend. En in sommige mailapps op de smartfoon worden deze mappen ook niet getoond.