Beantwoord

Webmail app op mobiel sluit steeds bij het versturen van mails met bijlagen

  • 18 October 2020
  • 14 reacties
  • 112 keer bekeken

Op mijn mobiele telefoon werkt de app niet meer goed. Mijn e-mails met bijlagen worden niet meer verstuurd, ze belanden in postvak uit. En de app sluit zich steeds als ik ze probeer te versturen.

 

icon

Beste antwoord door Noordzee 18 October 2020, 08:12

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @gwen1 ,

Heb je de mappen verzonden mails en ook de verwijderde mails al geleegd? Misschien is het geheugen vol gelopen? 

Dank voor je suggestie! Heb alle 3000+ verwijderde geleegd, maar verzonden mails werkt als mijn geheugen steun -- durf het dus niet te verwijderen! Of is het dan alleen mijn verzonden mails op mijn mobiel die ik verwijder (houd ik ze wel over als ik uit een computer bij webmail inlog)? Dan zou ik het verwijderen ervan wel aandurven en hopen dat dit juist het probleem oplost... 

 

Hallo @gwen1 gewoon een kopie van de mail op je computer bewaren en afdrukken als het belangrijk is.

Niet op 'the cloud' vertrouwen.

 

Reputatie 7
Badge +28

Ok @gwen1 ,

Maar je kun als test vast ook wel wat oudere mails verwijderen uit jouw verzonden mails. ( En daarna dan meteen uit jouw verwijderde mails).

Als je daarna wel een mail met bijlage kunt verzenden, dan weet je de oorzaak van jouw probleem. 

Dank alweer! Heb een heleboel van de zwaarste emails (met bijlagen) uit verzonden items verwijderd (gek genoeg bleef mijn verwijderde mails leeg), maar had (nog?) geen effect op mijn mobiel bij het verzenden van mails met bijlagen...ze gaan meteen naar postvak uit en worden niet verzonden. Misschien heb ik toch niet voldoende weggegooid? Of is er iets anders aan de hand?

 

Reputatie 7
Badge +28

Kun je nu eerst de map postvak uit legen? 

 

Dan daarna maar iets anders proberen. Kun je ook inloggen op webmail via internet? Dus niet via een app.

Misschien wel via een ander apparaat. (Computer, iPad) 

Leeg dan daar ook de verwijderde mails.

En probeer dan eerst een mail te verzenden via jouw mobiel met een kleine bijlage.    

 

 

Wat is een webmail-app, die ken ik (nog niet?

Ik kan de webmail alleen via een browser benaderen.

 

 

Reputatie 7
Badge +28

Ik ook niet, die webmail app bestaat ook helemaal niet. Maar hopelijk wordt het allemaal wat duidelijker uit de komende antwoorden.

 

Dank alweer, Heb nu alle grote (bijlage) mails verwijderd van verzonden en prullenbak via mijn computer. Maar mijn mobiel blijft steeds emails met bijlagen alleen in postvak uit zetten en als ik van daaruit probeer te versturen stopt de app. Weet dus nog steeds niet of ik gewoon te veel mails heb in verzonden items en misschien ook inbox of dat er een andere probleem is. Hmmmm….

Reputatie 7
Badge +28

Nog een laatste poging van mij. 

Kun je de map postvak uit in jouw mobiel helemaal legen? 

Daarna een mail sturen met een kleine bijlage. 

Als dat ook niet lukt, dan lijkt het mij handig dat je wat meer informatie geeft over het mail-programma op jouw telefoon.   

Heel vreemd, ik heb een aantal nu wel kunnen versturen!, dus dan had het wel te maken met steeds meer verzonden emails weggooien. Maar 2 blijven over en als ik op verstuur in postvak uit druk, ook de app steeds sluiten. Ik kan ze terug in concepten zetten, maar van daaruit als ik op versturen druk gaan ze naar postvak uit weer….

maar ik laat het bij deze, want de 2 zijn niet zo belangrijk. Hopen dat het bij die 2 blijft en dat het voor de rest is opgelost. Heel veel dank voor je geduld!

Trouwens, mailprogramma is gewoon netmail, webmail van KPN… dank alweer! hartelijke groet, Gwen

O! En 635MB in gebruik. Te veel?

Reputatie 7
Badge +28

Graag gedaan @gwen1 :thumbsup_tone4: ,

Fijn dat de oplossing grotendeels gevonden is. Het zou goed kunnen dat de bijlage in die twee resterende e-mails te groot is. Dan krijg je zo'n e-mail inderdaad nooit de deur uit. Blijf ervoor zorgen dat je niet te veel e-mails bewaart in jouw e-mail-mappen…...

 

Reputatie 7
Badge +10

@gwen1 :

Hier nog een extra tip. Leeg met enige regelmaat de buffer van de browser op jouw (Android ??) telefoon. Als de hoeveelhied vrije ruimte op jouw telefoon de onder ca. 10% duikt dan wordt jouw telefoon langzamer en kun je ook andere problemen (zie hierboven) krijgen.

Hoe je het legen van de buffer moet aanpakken, kun je op GOOGLE opzoeken.

Reageer