Vraag

Zoekfunctie @planet.nl account in Gmail-app werkt niet

  • 5 February 2023
  • 15 reacties
  • 204 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb een nieuwe HTC desire 22 Pro die is voorzien van de Gmail-app. Ik heb daarin mijn Planet account en mijn Gmail account ingesteld. Ik kan met beide accounts ontvangen en versturen. 

In het Gmail account kan ik  oude emails vinden met de zoekfunctie. In het Planet account werkt de zoekfunctie niet.

NB. Op mijn oude HTC U11 met de oude HTC mailapp werkt de zoekfunctie wel in het Planet account. Die app is niet beschikbaar voor mijn nieuwe telefoon.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +10

@Ronka

Kun je wat duidelijker maken wat er nu gebeurt ? Het is niet geheel duidelijk wat je nu bedoelt. Als je jouw Planet account wil benaderen gebruik je dan een browser op jouw HTC smartphone en waar je dan de KPN webmail hebt geopend (via internet) ? Werkt de zoek-functie niet of werkt de sorteer-functie niet ?

Loop je (ook) tegen het volgende probleem aan ?

Zo ja, dan vraag ik je dringend om hier in dit topic een nieuwe reactie te plaatsen. Hoe meer gebruikers van de KPN webmail hierover openlijk gaan klagen hoe eerder dit probleem word opgelost.

(NB. de “ZOEK functie” werkt wel goed in de KPN webmail).

Reputatie 1

Niet duidelijk?

Gaat niet over webmail.

Zoeken in planet-mails werkt niet.

Zoeken in gmail-mails werkt wel.

 

App: Gmail-app

Reputatie 7
Badge +24

...

Reputatie 7
Badge +10

@Ronka

(dacht dat HTC niet meer bestond)

Dit is inderdaad heel opmerkelijk. Al geprobeerd of die oude app op de nieuwe telefoon draait ? Heeft die nieuwe telefoon een nieuwere versie van het operating systeem en werkt die oude app daarom niet meer ?

En toch zou ik even in de (KPN) webmail kijken voor dat Planet emailadres en vergelijk wat je daar ziet met de inhoud van de Gmail app en/of HTC app.

Reputatie 1

Oude app draait niet op nieuwe telefoon.

In de webmail kan ik prima zoeken 

Deze klacht komt een jaar geleden al voor in het forum. Ik dacht te horen of er al vooruitgang was geboekt....

Reputatie 7
Badge +24

@Ronka

(dacht dat HTC niet meer bestond)

Ik eigenlijk ook 😆

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb het vanmiddag even uitgeprobeerd. Hier kan ik gewoon zoeken in de Gmail app. Bijvoorbeeld:

 

Reputatie 7
Badge +24

Kunt u door de mail scrollen? Op een vlotte manier?

Reputatie 1

Zoeken in de Gmailapp met een kpn-account?

Scrollen gaat goed.

Reputatie 7
Badge +24

Zoeken in de Gmailapp met een kpn-account?

Ja, die AH Fotoservice mailtjes op mijn schermafdruk zijn binnen gekomen op mijn KPN emailadres.

Scrollen gaat goed.

Ook als u specifiek het KPN adres selecteert? Zodat u dus alleen de mailtjes ziet die binnengekomen zijn op het KPN adres?

Reputatie 1

Ja. Ik krijg geen zoekresultaat.

Reputatie 7
Badge +24

Instellingen:

Staat dat bij u ook zo? Met die vinkjes?

Reputatie 1

Ja. Het vinkje voor bijlagen downloaden ontbreekt bij mij.

Reputatie 1

Ik denk inmiddels te weten wat het verschil is tussen mijn twee mailaccounts. Het Gmailaccount is Imap en het Planetaccount is POP3. De Gmail app wil niet in POP3 zoeken.

Waarom weer ik niet. De HTC mail app op mijn oude telefoon kon dat wel.... Maar ja, die app is niet geschikt voor m'n huidige telefoon...

Reputatie 7
Badge +10

@Ronka 

Laat je email van jouw Planet account ophalen/kopiëren door GMail / de GMail app ? Zo ja, dan kan dat alleen met het POP protocol. Maar dat betekent ook dat je in GMail alleen een kopie hebt van jouw map “Postvak In” van jouw Planet account en niet van alle andere mappen van dat Planet account.

De GMail app is vergelijkbaar met de KPN webmail terwijl jouw vorige HTC email app gewoon een emailprogramma is/was. Daar zit het grote verschil.

Oplossing:

Gebruik i.p.v. de GMail app een echte (Android ???) email app voor jouw HTC. Dan kun je met  die app alle email van GMail én jouw Planet account bekijken m.b.v. IMAP. Misschien heeft de winkel waar je die HTC gekocht heeft een suggestie welke email app je dan wel kunt gebruiken ?