Beantwoord

Klacht: data verbruik na verbinding satelliet op boot in Europa

  • 22 May 2022
  • 28 reacties
  • 2040 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

28 reacties

Reputatie 7

Bij KPN inderdaad een rekening van meer dan 60 euro, terwijl buiten de EU standaard uit staat (schijnbaar telt Sateliet daarbij niet).

Wat bedoel je hier mee?

 

Bij T-mobile geen kosten want daar moet je dese optie gewoon aanzetten (extra pakket aanschaffen).

Maar bij T-Mobile staat die optie naar mijn weten standaard ook gewoon aan.

Of bedoel je soms een andere optie en zo ja, welke dan?

add 1. ik hebgeen pakket dus mijn bundel is per definitie 100% op. Ik heb geen SMS gestuurd dat mijn bescherming opgeheven moet worden.

add 2. het getoonde scherm is een instellingen scherm  als je geen bundel hebt doet hij het sowieso niet en ook voor satelliet moet je een bundel kopen.

De voordelen van Travel & Surf

  • De pas is tijdelijk geldig én alleen in het buitenland.
  • Geen onverwachte internetkosten. Ook met je dataroaming aan. Je kunt pas internetten na aankoop van een pas.
  • Een gratis sms zodra je 80% en 100% van de MB's hebt verbruikt.

Zone 4 (Maritiem en satelliet)

 

  • Bellen vanuit: € 3,05 per minuut
  • Gebeld worden: € 1,27 per minuut
  • Bellen naar: € 2,50 tot € 7,50 per minuut
  • Sms’en: € 0,51 per sms
  • Internet: stuur een sms met WEEKPAS4 naar 1401, en je ontvangt de Travel & Surf pas voor zone 4. Deze pas kost € 39,99 en geeft je 5 MB (7 dagen geldig).

Ook hier iemand die de pineut is. Met 2 mensen naar Engeland. Mijn zoon met een KPN toestel en ik met T-Mobile. 

Bij KPN inderdaad een rekening van meer dan 60 euro, terwijl buiten de EU standaard uit staat (ik heb geen bundel dus 100% verbruikt en ik heb bescherming niet uit gezet maar schijnbaar telt Sateliet daarbij niet).

Bij T-mobile geen kosten want daar moet je dese optie gewoon aanzetten (extra pakket aanschaffen).

De verhalen van de KPN van het kan niet anders zijn gewoon onwaar. 

Het zou de KPN sieren om dit snel op te lossen en de gedupeerden te compenseren.


yup same! Beetje makkelijk om te praten over zelf onderzoek doen. Ik eis een compensatie