KPN inflatiecorrectie 2023

  • 1 June 2023
  • 512 reacties
  • 17795 keer bekeken
KPN inflatiecorrectie 2023

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

512 reacties

Badge +19

Ik zit natuurlijk in de vakantiemodus en ik was gewoon even verbaast over de felheid van jullie allebei. Ik blijf lekker in Frankrijk en mannen maak je niet te druk he.

Reputatie 5
Badge +4

Ik zie op verschillende sites van waar de prijsverhoging vermeld wordt, dat het  Gbit abonnement €52,50 kost. Ik betaal toch echt €57,50. Hoe zit dit eigenlijk? Want wil ook wel naar €52,50.

Overstappen naar de nieuwe abonnementsvormen 

Dit heb ik vanmiddag gedaan. Bedankt voor je reactie.

De prijsverhoging gaat aan mij voorbij, mijn abo is gewijzigd op 25-01-2023 en dat is dus nà 23-01-2023 als ik het goed interpreteer.

Bron:

KPN verhoogt prijzen internet per 1 juli met maximaal 4 euro per maand - update - IT Pro - Nieuws - Tweakers

Reputatie 3
Badge

En hoe zit het dan als ik mijn stok oud abonnement nu verleng en er tv+ bij neem?

Reputatie 7
Badge +16

Ik zit natuurlijk in de vakantiemodus en ik was gewoon even verbaast over de felheid van jullie allebei. Ik blijf lekker in Frankrijk en mannen maak je niet te druk he.

Geniet lekker van je vakantie @Joep1965. Ik zou mij een beetje inhouden ;). 

Reputatie 7
Badge +24

En hoe zit het dan als ik mijn stok oud abonnement nu verleng en er tv+ bij neem?

Ik vermoed dat als u dat nu doet, in juni, dat u geen inflatiecorrectie krijgt…

Dus € 42,50 voor 100 mbit internet en € 17,50 voor 2 tv-ontvangers met gratis opnemen. Tot volgend jaar juli.

"Elk jaar stijgen de prijzen in Nederland door inflatie'

 

Dit klopt niet, het verhogen van prijzen veroorzaakt de inflatie juist.

 

De prijsverhoging gaat aan mij voorbij, mijn abo is gewijzigd op 25-01-2023 en dat is dus nà 23-01-2023 als ik het goed interpreteer.

Bron:

KPN verhoogt prijzen internet per 1 juli met maximaal 4 euro per maand - update - IT Pro - Nieuws - Tweakers

Uit het start bericht.

 

Als je abonnement vóór 1 april 2023 is ingegaan, dan geldt deze wijziging in 2023 ook voor jou.

Uit het tweakers bericht.

Daarnaast geldt de prijsverhoging voor abonnementen die voor 23 januari zijn afgesloten, niet 1 april. 

 

Wat is het nu?

Reputatie 7
Badge +16

@Noordzee volgens mij snappen de woordvoerders er ook niks van. Tweakers heeft nu dit toegevoegd 

Daarnaast geldt de prijsverhoging voor abonnementen die voor 23 januari zijn afgesloten, of tussen 23 januari en 1 april zijn verlengd. 


Dat betekend dus wel dat KPN nu wel een keertje mag gaan reageren. Maar volgens mij heb ik ook gewoon een contract getekend en moeten mijn kortingen dan ook meestijgen. 

Dit is echt een gevalletje, een kat in het nauw maakt rare sprongen… 

Reputatie 7
Badge +7

Ook hier is een onnodige verhoging een feit. Had nog gehoopt dat KPN niet andere providers achterna zal gaan. Maar ook is kpn duidelijk in het sprokkelen van de centen en zoveel mogelijk winst produceren op mensen die het moeilijk hebben. 

Daarnaast heeft KPN tot gisteren de tijd gehad mij hierover te informeren. De algemene voorwaarden van kpn schrijven voor dat een correctie per 1 juli ingaat, en ik dus een maand de tijd moet hebben om dit te horen. Hiermee is KPN dus in gebreken. Aangezien ik pas 5 dagen voor de verhoging persoonlijk geinformeerd ga worden, schendt kpn dus haar eigen voorwaarden en de 30 dagen informatieplicht. 

Edit : 
Schofterig was niet helemaal een juiste term. Aangepast in bericht. 

Netjes dat je dit hebt aangepast 👍

Ik denk dat een verhoging niet onnodig is. Om de simpele reden dat de kostprijs van de dienst ook omhoog gaat (energie, personeel etc). We willen met z’n allen ook graag wat meer salaris om de hogere prijzen te betalen. Het resultaat van slecht monetair beleid van de afgelopen 10 jaar waarin geld geen waarde leek te hebben. Maar een free lunch bestaat niet en de rekening volgt nu. De vraag is wel of de verhoging redelijk is.

De klappen komen natuurlijk het hardst aan bij de mensen met de laagste inkomens. Dat vind ik echt sneu om te zien. Ook dat zijn mensen die internet nodig hebben en soms een wat vertier op tv willen. We zijn tenslotte wel 1 samenleving. Verschil mag en moet er zijn maar ik hoop echt dat deze inflatieperiode een einde krijgt en iedereen kan blijven genieten van de KPN diensten.

 

Reputatie 7
Badge +24

Hi all, fijn om te zien dat jullie zo betrokken zijn. 

Ik weet om eerlijk te zijn niet waar ik moet beginnen. De inflatie raakt ons allemaal; van boodschappen, energie, vakanties en helaas ook de internet en televisierekening. In de meest ideale wereld hadden we gratis boodschappen, warm water en internet en tv van KPN. 

De werkelijkheid is simpelweg niet ideaal, hoe graag ik het anders had gezien. 

Ik lees hierboven een behoefte aan duidelijkheid, tegelijkertijd is nog niet iedereen persoonlijk geïnformeerd. Wacht dit dus alsjeblieft af. 

Mochten er individuele vragen zijn op basis van een ontvangen bericht, maak dan een eigen topic aan. 

Reputatie 7
Badge +28

Verder nog een aanvullende vraag over KPN (TV)+:

Wordt de prijs van KPN+ ook verhoogd per 1 juli 2023? 

Dus bv 100 Mbit/s internet van 42,50 naar 45,22. (42,50 x 1,064)

Geldt dat ook voor nieuwe klanten voor KPN+ na 1 juli 2023? 

En zo niet? 

Kan ik dan na 1 juli 2023 overstappen  naar KPN+ en ga ik dan ook 42,50 betalen voor 100 Mbit/s? 

Hoi @Bram_ ,

Deze vraag staat ook nog open. Heb je daar een antwoord op? 

(Deze constructie gebeurde enkele jaren terug ook na de introductie van KPN Hussel.) 

@Alex_P 

Kun jij een antwoord geven op deze algemene vraag? (Dus niet alleen voor mij van belang)

Reputatie 7
Badge +6

Uit het start bericht.

Als je abonnement vóór 1 april 2023 is ingegaan, dan geldt deze wijziging in 2023 ook voor jou.

Uit het tweakers bericht.

Daarnaast geldt de prijsverhoging voor abonnementen die voor 23 januari zijn afgesloten, niet 1 april. 

 

Wat is het nu?

 

Daar wil ik ook wel duidelijkheid over hebben.

Als het alleen geldt voor abonnementen die voor 23 januari zijn afgesloten, krijgen we dus hier een behoorlijk verschil. Als ik nu overstap naar de nieuwe abonnementsvorm dan ben ik al 4 euro per maand goedkoper uit. Met de inflatiecorrectie erbij wordt het totaal max 8 euro per maand.

Dat is een hoop geld, maar moeten we wel de beste TV box VIP5202 inleveren voor de minder goede TV+ box. Dat is dan wel een nadeel.

Ik hou deze topic goed in de gaten voor het antwoord.

Reputatie 1
Badge

Mijn 2 jaar mobiel onbeperkt abonnement startte ná 1 april, nl 26 april. Houdt dat in dat ik nu niet, maar wél in juli 2024 een prijsverhoging krijg, als dát de volgende datum wordt? 

En welke verhoging gaat dat dan worden? Alleen het percentage dat dán gehanteerd wordt over mijn huidige tarief, of wordt het dan een tarief met twee verhogingen gerekend vanaf wat ik nu betaal?

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @PPT 

Dit topic gaat over de inflatiecorrectie 2023 van de Internet, TV en Vast Bellen abonnementen.

De mobiele abonnementen zijn pas op 1 oktober 2023 “aan de beurt”.

Reputatie 1
Badge

Ah, bedankt. Als ik kijk naar de prijsontwikkeling van mobiel onbeperkt zie ik de laatste jaren juist een prijsdaling. Interessant welke trend dat gaat worden.

@Noordzee overstappen naar TV+ dat kan uiteraard maar het gaat jouw om de prijs. Zover ik het begrijp wordt de basis abonnementsprijs niet verhoogd. Dus stap je na 1 juli over ontloop je de correctie.

 

Eigenlijk zoals gebruikelijk. Het zou vreemd zijn als de basis prijs van TV+ nu al omhoog zou gaan. 

Reputatie 7
Badge +16

Maar waarom kan er vanuit kpn geen antwoord geven worden op de gestelde vragen? Je kan het niet maken om een topic te droppen en daarna nergens concreet op te reageren. 

Het enige regeltje op de factuur gaat mijn vragen echt niet beantwoorden vrees ik.

Reputatie 7
Badge +16

Ik denk dat een verhoging niet onnodig is. Om de simpele reden dat de kostprijs van de dienst ook omhoog gaat (energie, personeel etc). We willen met z’n allen ook graag wat meer salaris om de hogere prijzen te betalen. Het resultaat van slecht monetair beleid van de afgelopen 10 jaar waarin geld geen waarde leek te hebben. Maar een free lunch bestaat niet en de rekening volgt nu. De vraag is wel of de verhoging redelijk is.

De klappen komen natuurlijk het hardst aan bij de mensen met de laagste inkomens. Dat vind ik echt sneu om te zien. Ook dat zijn mensen die internet nodig hebben en soms een wat vertier op tv willen. We zijn tenslotte wel 1 samenleving. Verschil mag en moet er zijn maar ik hoop echt dat deze inflatieperiode een einde krijgt en iedereen kan blijven genieten van de KPN diensten.

Tuurlijk stijgen de prijzen, maar hetgeen wat mij tegenstaat is de te late aankondiging buiten de AV en daarnaast dat nieuwe klanten geen correctie krijgen. Gezien de nieuwe klanten (die 4 euro per maand extra korting krijgen) nergens last van hebben en krijgen, en de vaste klanten dan meer gaan betalen voor het netwerk en de welkomstcadeaus.
Ook omdat TV+ in 2022 niet bestond, is er ook onmogelijk een inflatie mogelijk. Iets wat niet bestaat kan kpn niet op kosten jagen. 

Edit: Bericht aangepast.

 

Vinden wij het allemaal niet vreemd dat de index van 2022, wordt gebruikt die van 2023 is 'maar' 5, xx procent. De verhoging is dus op basis van bedragen uit het verleden. Feitelijk niet meer actueel.

 

Ps we moeten natuurlijk ook meebetalen aan de licentie rechten voor het voetbal wat KPN samen met de andere providers wil binnenhalen.

Reputatie 7

Vinden wij het allemaal niet vreemd dat de index van 2022, wordt gebruikt die van 2023 is 'maar' 5, xx procent. De verhoging is dus op basis van bedragen uit het verleden. Feitelijk niet meer actueel.

Nee, dat vind ik niet zo vreemd, het is heel gebruikelijk dat de inflatiecorrectie gebaseerd is op de inflatie van het voorgaande jaar. Daarnaast is het ook nog eens zo beschreven in de Algemene Voorwaarden.

 

Reputatie 7
Badge +9

Vinden wij het allemaal niet vreemd dat de index van 2022, wordt gebruikt die van 2023 is 'maar' 5, xx procent. De verhoging is dus op basis van bedragen uit het verleden. Feitelijk niet meer actueel.

 

Ps we moeten natuurlijk ook meebetalen aan de licentie rechten voor het voetbal wat KPN samen met de andere providers wil binnenhalen.

@Galdor68 de CAO verhoging die veel Nederlanders krijgen is ook gebaseerd over de inflatie van het afgelopen jaar en niet wat van wat die nu is. Het is allemaal vervelend om te zien en te voelen dat alles duurder wordt, maar we moeten weer met z’n allen realistisch worden. Niet allemaal de duurste telefoons, duurste internetabonnementen. We zijn de afgelopen jaren veel te veel verwend. Alles kon en alles mocht. 

Reputatie 7
Badge +16

  

Uit het start bericht.

Als je abonnement vóór 1 april 2023 is ingegaan, dan geldt deze wijziging in 2023 ook voor jou.

Uit het tweakers bericht.

Daarnaast geldt de prijsverhoging voor abonnementen die voor 23 januari zijn afgesloten, niet 1 april. 

 

Wat is het nu?

 

Daar wil ik ook wel duidelijkheid over hebben.

...

Ik hou deze topic goed in de gaten voor het antwoord.


Heel goed! 😉

Ik zal vóór 01 april 2023 specificeren, dat geeft direct een antwoord op jullie vragen:

  • Voor de abonnementen die afgesloten zijn vóór 23 januari 2023 geldt de inflatiecorrectie 
  • Voor de abonnementen die verlengd zijn tussen 23 januari 2023 en 01 april 2023 geldt de inflatiecorrectie
  • Voor onze huidige abonnementen die afgesloten zijn na 23 januari 2023 geldt er geen inflatiecorrectie 

Ben je buiten contract en wil je je bestaande abonnement aanpassen of deze wijzigen naar één van onze huidige abonnementen, neem dan contact met ons op voor een persoonlijk advies. Bij onze huidige abonnementen zit een nieuw TV product. We helpen je daarom graag om op basis van jouw wensen een goede keuze te maken.

Je krijgt de aankondiging van deze correctie in de maandelijkse factuur e-mail en factuur van juni 2023. Dit doen we nog een keer in de factuur e-mail en factuur van juli 2023. 

@Alex_P gaf het gisteren al aan:
Wacht de aankondiging alsjeblieft af. Mochten er individuele vragen zijn op basis van een ontvangen bericht, maak dan een eigen topic aan

Reputatie 7

Er is dus geen inflatiecorrectie op een nieuw TV+ abonnement en er is ook nog geen prijswijziging van de TV+ abonnement aangekondigd. Dat betekent dat het verschil in prijs in mijn geval bijna €3,50 per maand zal gaan worden in het voordeel van TV+. Nu is dat verschil nog €0,50 in het nadeel van TV+.

Helaas is kwaliteit van TV+ voor ons nog lang niet op het niveau waar het zou moeten zijn en dus zit er voor ons niet veel anders op dan de €3,50 per maand maar voor lief te nemen.

Reputatie 7

Zojuist de bewuste mail van KPN ontvangen.

 

Ik wacht de verhoging rustig even af en zal dan waarschijnlijk actie ondernemen om deze ook weer terug te draaien.