Vraag

Onterechte kosten mobiele telefoon

  • 1 October 2023
  • 8 reacties
  • 191 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +2

Waarom is mijn reactie verwijderd in het topic "Betalen voor satelliet internet op veerboot, maar geen sms hierover ontvangen"?

Ik ben het helemaal eens met @wjb . KPN heeft een verantwoordelijkheid richting zijn klanten. Waarom kan Simpel wel zijn klanten beschermen en KPN niet?

@wjb Jouw reactie laat duidelijk zien dat KPN op dit punt totaal niet klantvriendelijk bezig is. 

"Jij bent het zoveelste slachtoffer van het  ontbreken van de functionaliteit om data-roaming buiten de EU te blokkeren zonder dat data-roaming binnen de EU uitgezet hoeft te worden.

Jouw telefoon heeft, zonder dat je er erg in had, in die paar seconden 24MB verbruikt via een provider van buiten de EU. Dat kan heel goed want zodra je de vliegtuigmodus beëindigt zal je telefoon de mail van synchroniseren, icloud bijwerken, apps updaten, etc. en dan is 24MB zo verbruikt.

Ik heb KPN in de afgelopen jaren tientallen keren gevraagd om deze functionaliteit beschikbaar te stellen maar nog altijd heeft KPN geen actie ondernomen en daar ben jij nu helaas ook tegenaan gelopen.

Beste KPN, Hoe vaak moet ik nog smeken om data-roaming buiten de EU standaard te blokkeren en de functionaliteit te bieden waarmee de abonnee zelf in staat is data-roaming buiten de EU aan en uit te zetten.

Neem een voorbeeld aan Simpel, die kunnen het wel."

 

 


8 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Gertjan Woudenberg ,

Staat jouw reactie niet in dit topic? : 

 

Reputatie 4
Badge +2

Hallo @Gertjan Woudenberg ,

Staat jouw reactie niet in dit topic? : 

 

Nee, mijn reactie stond in het genoemde topic en is blijkbaar verwijderd. Ik vraag me nog steeds af waarom dat is?

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Gertjan Woudenberg, terechte vraag! We hebben het bericht waar jij op reageerde verwijderd, omdat deze in strijd met de huisregels was. Omdat jouw reactie daardoor een beetje uit de lucht gegrepen leek, hebben we deze ook verwijderd. Het was netjes geweest jou daar even op te attenderen, excuses! 

Reputatie 7

@Gertjan Woudenberg, Bel klantenservice en vraag hen om de dataroaminglimiet van jouw mobiele abonnement op €0,- te zetten.

Laat hier even weten of dat gelukt is.

Ik heb melding gedaan bij de ACM en ik roep iedereen die tegen dergelijke roamingkosten aangelopen is om hetzelfde te doen.

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Gertjan Woudenberg, ik weet niet of je het meegekregen hebt, dus voor de zekerheid nog even hier:

 

Wil je het beschermingslimiet verlagen naar 0 euro, dan kan dat: SMS bescherming aan naar 1266
Je zet hiermee de limiet op 0,- en je kunt dan dus geen gebruik maken van mobiel internet buiten de EU, tenzij je de limiet zelf weer aan zet (bescherming uit naar 1266) of een voordelige Extra buitenlandbundel activeert. 

Reputatie 4
Badge +2

@Marcia_   Hoi Marcia, dank je wel voor de informatie 👍. 

@Gertjan Woudenberg, aanvulling: als je een unlimited abonnement hebt werkt het nog niet. 

Beschermingslimiet aanpassen

Wil je de beschermingslimiet verlagen naar 0 euro, dan kan dat: SMS bescherming aan naar 1266

Je zet hiermee de limiet op 0,- en je kunt dan dus geen gebruik maken van mobiel internet buiten de EU, totdat je de limiet zelf weer aan zet (bescherming uit naar 1266) of een voordelige Extra buitenlandbundel activeert. 

Let op: er is een issue bekend met bescherming aan/ uit naar 1266 voor de Unlimited abonnementen. Er wordt aan gewerkt om dit zo snel mogelijk op te lossen.

Reputatie 4
Badge +2

Precies om de reden dat ik hier zeer regelmatig mensen geconfronteerd zie worden met onverwachte kosten door verblijf buiten Europa en door de vele waarschuwingen van @wjb ben ik recent overgestapt naar een andere provider.

Voor mij geen KPN mobiel. 

Reageer