Hoi @toonder, welkom hier!
toonder schreef:
Ik kom er vandaag achter dat er €52,- maandelijks per incasso van mijn bankrekening wordt afgeschreven, dit terwijl ik me niet bewust ben dat ik KPN klant ben.
Schijnbaar heb ik al sinds 17-4-2012 een data only sim van KPN. Daar ben ik me helemaal niet van bewust en ik kan in mijn eigen administratie en email hier niks over vinden.
toonder schreef:
Ik zou graag willen weten of dit vaker voorkomt? En hoe ik erachter kom welke producten ik nog meer (onbewust) bij KPN afneem? En ik wil graag weten hoe ik gecompenseerd kan worden voor meer dan 10 jaar klant te zijn zonder er gebruik van te maken?
toonder schreef:
Ik heb vaker in de afgelopen jaren producten bij KPN afgenomen, en ook vaker uit pure ontevredenheid alles opgezegt. Blijkbaar is het lastig voor KPN om alles op te zeggen als je daarom vraagt, er kan zomaar een spook product doorlopen.
Het is wel bijzonder dat er al twaalf jaar geld van je rekening wordt afgeschreven zonder dat je dit is opgevallen. Iedereen is zelf verantwoordelijk voor wat voor abonnementen zij ergens hebben. Dus het zal vast wel eens voorkomen dat iemand wat uit het oog verliest. Maar een periode als dit ben ik zelf nog niet eerder tegengekomen.
Als je wilt weten of er nog meer abonnementen actief zijn op jouw naam/adres en/of rekeningnummer kun je het beste contact opnemen met de klantenservice via 0800-0402 (gratis). De collega die je spreekt kan dan direct met jou kijken of en wat er eventueel aanwezig is, en daar vervolgstappen op uitvoeren als dat nodig of gewenst is.
Wat betreft compensatie voor die periode, dat is niet mogelijk. De verantwoordelijkheid ligt bij jezelf om bij te houden welke abonnementen je actief hebt en je bankrekening regelmatig te controleren. En dan ook om tijdig actie te ondernemen als je gekke dingen ziet.
toonder schreef:
Na contact te hebben gehad met de klantenservice heb ik het abonnement nu kunnen opzeggen maar met een maand opzeg termijn!
Goed om te horen. De maand opzegtermijn is verder standaard bij opzeggen, staat ook in de voorwaarden vermeld.