Vraag

Coax bij KPN?

  • 15 April 2020
  • 42 reacties
  • 14767 keer bekeken

Goedeavond,

 

ik heb een vraag.

ik heb een coax aansluiting van ziggo in de muur.

maar ik heb dat welkoms pakket van kon gekregen maar kan dit niet aansluiten op de coax aansluiting.

hoe kan ik dit wel voor elkaar krijgen?


42 reacties

Hallo @Marcovdw , je moet je modem aansluiten op het IS/RA punt in de meterkast of een telefoonaansluitpunt in de woonkamer.

In de bijgeleverde handleiding staan voorbeelden van aansluitpunten, zoek het juiste punt op en sluit daar het modem op aan.

Succes

Reputatie 7
Badge +22

Beste @Marcovdw 

Die aansluiting van Ziggo moet je niet hebben. Er moet ook een aansluiting zijn van KPN zelf. In de huiskamer of in de meterkast:

Koperaansluiting huiskamer: 

Of deze:

Deze zit meestal in de meterkast:

 

 

En dan hebben we nog de laatste, deze zit vaak in de meterkast of ergens in de huiskamer: (Glasvezel)

Heb je op jou adres glasvezel of koper?

 

De ziggo heeft laatst dit erop gezet die was eerst een stekkerdoos met coax en utp maar dit hebben ze er toen opgezet omdat dit beter was ofzo

Reputatie 7
Badge +24

De ziggo heeft laatst dit erop gezet die was eerst een stekkerdoos met coax en utp maar dit hebben ze er toen opgezet omdat dit beter was ofzo

Dit is alleen voor Ziggo, en hier heb je niets aan bij KPN.

Oké dus kpn is onmogenlijk bij mij?

Via die aansluiting op jouw foto kan alleen Ziggo.

Maar je zult ergens in huis een KPN (of er staat nog PTT op) aansluiting hebben van een van de types zoals op de foto’s in het bericht van Dennis. Meestal die met de 4 gaatjes.

Dat was dit zo een aansluiting maar ze hebben het veranderd naar coax.

Dat was dit zo een aansluiting maar ze hebben het veranderd naar coax.

Lijkt me sterk. Het is een hele andere kabelaanvoer. Dat zetten ze nooit op precies dezelfde plek.

Reputatie 7
Badge +24

Dat was dit zo een aansluiting maar ze hebben het veranderd naar coax.

Wie zijn "ze"? Er is geen enkele reden om er wat aan te veranderen, want Ziggo heeft niets aan de aansluiting van KPN. Dus waarom een monteur van Ziggo iets veranderen aan de aansluiting van KPN?

Dit is gedaan door een monteur van ziggo had slechte verbinding van ziggo en toen hebben ze dit geplaatst.

en kpn zegt dat het bij mij aangesloten moet kunnen worden

Dit is gedaan door een monteur van ziggo had slechte verbinding van ziggo en toen hebben ze dit geplaatst.

en kpn zegt dat het bij mij aangesloten moet kunnen worden

Tja, dan zal er mijns inziens écht een monteur moeten komen. Geef aan dat je de aansluiting niet kunt vinden.

Mogelijk kan een KPN forum moderator daarbij helpen. Vul je daarvoor je profiel hier even in?

Heb het ingevuld wat moet ik nu doen?

Wachten tot een van de mods hier aan toe komt (via de wachtrij).

Bellen kan ook en de situatie uitleggen (aansluitpunt onvindbaar): 0800-0402

Waarom wil je overstappen van Ziggo naar KPN trouwens?

Dus gewoon wachten tot moderator reageerd of moet ik me ergens aan melden in de wachtrij 

Heb me bovenburen gevraagt en klopt wat ik zeg zij hebben nu kpn en dat komt inderdaad binnen waar ik zeg.

en hebben kpn gebeld en die vrouw zij dat ziggo en kpn allebij het expres ombouwen zodat je vast blijft bij hun.

waren haar woorden

Dit topic staat in de wachtrij. Daar hoef je je dus niet voor aan te melden. Het is momenteel ca 2 dagen na het eerste bericht. Het is sinds een week of 4 een stuk drukker hier namelijk.

Het is wel slordig dat Ziggo dan de KPN aansluiting heeft weggehaald t.g.v. hunzelf. Dat mag ook helemaal niet. KPN haalt Ziggo AOP’s ook niet weg.

De telefonisten bij zowel KPN als Ziggo kunnen af en toe goed zwammen.

Omdat ik super slechte WiFi had terwijl ze al zijn langs gekomen om die aansluiting te veranderen.

en kpn adviseerde met altijd super snelle WiFi voor het zelfde geld en me ouders zijn al 40 jaar klant en nooit gezeur alleen ik nu.

De wifi kan nooit sneller dan wat kpn kan leveren op je adres. Dat kun je hier zien: Fourstack.

Zie bij koper/DSL: …. mb/s

Nee dat begrijp ik helemaal maar ziggo was gewoon heel slecht.

begrijp dat je internetsnelheid net zo is als dat er binnenkort maar dus was zo langzaam en me boven buren hebben kpn en dat is gewoon snel thuis.

en betaal het zelfde vandaar overstappen heb wel gewoon 5 jaar ziggo gehad maar was er klaar mee

Reputatie 4
Badge +3

Je had een ouderwetse coax aansluitpunt. Die hebben ze vernieuwd in een poging om je ziggo internet beter te maken.

Je moet dat aansluitpunt helemaal vergeten. Dat is alleen voor ziggo. Alle andere 50+ providers maken gebruik van een ander aansluitpunt. 

Als je kpn op je adres kan aanvragen, dan zit dat ergens in je huis.

 

Nogmaals iedereen in het blok heeft op het zelfde punt de aanvoer van internet en ziggo monteur heeft het gewoon weggehaald en alleen coax kabel laten hangen.

want op het andere kastje stond ook kpn 

Reputatie 7
Badge +24

Wat voor woning heeft u? Gewoon rijtjeshuis? Of iets anders? Woongroep ofzo? Is er misschien een centrale meterkast? 

Woon appartement en metselaar is 1 verdieping lager maar zit niks in alleen gas en energie meter

Reputatie 7
Badge +24

Metselaar?

Reageer