Vraag

Coax bij KPN?

  • 15 April 2020
  • 42 reacties
  • 14782 keer bekeken


Toon eerste bericht

42 reacties

Meter kast sorry spellingcontrolle

Reputatie 7
Badge +24

En "onder" is begane grond? Lijkt me toch het meest logisch dat daar de kabel ergens binnen komt.

Metselaar?

Meterkast… denk ik, @Nick83 

Reputatie 7
Badge +10

Autocorrectie van "meterkast" 😉

Gelukkig heb ik hier op een laptop geen last van autocorrectie.

Is dat op een tablet / smartphone het geval? Functie zou direct uitgaan als ik een smartphone zou hebben.

Daaronder is nog een appartement en dan begane grond

 

Dit is bij me boven buren

Reputatie 6
Badge +8

Dat is dus wel een KPN aansluiting. 

Is dit soms een huis dat is omgebouwd naar meerdere appartementen? Het lijkt er op dat er op jullie adres een Ziggo- en een KPN-aansluiting binnenkomt. Je bovenburen hebben de KPN aansluiting in gebruik. In jouw appartement zit de Ziggo aansluiting. En die is dus niet te gebruiken voor KPN.

 

Nee die is weg gehaald en alleen ziggo laten hangen

 

Dit is is het heb kastje eraf gehaald

Reputatie 6
Badge +8

Volgens mij vallen we in herhaling. Dat is een coax en die is van Ziggo, daar kun je met KPN helemaal niets mee en die kun je ook niet “omzetten” naar een KPN kabel.

Als er ooit een KPN aansluiting was bij jou en die is, zoals je zegt, verwijderd dan zul je een nieuwe aansluiting moeten laten realiseren.

Laat anders eens een foto zien van alle aanwezige aansluitingen in je meterkast. Is daar misschien een KPN aansluiting te vinden?

 

 

Reputatie 7
Badge +10

Dit is is het heb kastje eraf gehaald

 

Op deze plek heeft zeker nooit een KPN aansluiting erbij of naast gezeten. Er komt maar 1 kabel uit de muur en die is van Ziggo. Ik zie geen enkel spoor van een gat of zoiets waar ooit een KPN kabel zou moeten hebben gezeten.

 

Mijns inzien moet er gewoon een KPN monteur komen om het pakket te installeren. Die monteur kan dan gaan zoeken naar de KPN kabel.

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Marcovdw Welkom hier op het KPN Forum. Goed om te zien dat de community al heel veel met je heeft meegedacht. Hoe is de situatie nu? Het zal je inmiddels duidelijk zijn dat een KPN-aansluiting niet via coax gaat; daar hoeven we dus niet naar te kijken. De KPN-aansluiting komt binnen via de weg die aan het begin van dit topic is uitgelegd. Heb je het punt al gevonden? 

Nee er is geen ander punt in mijn huis en heb ook in de metselaar gekeken en daar is alleen elektra en gas.

dan houd het gewoon op als het niet kan gaat het niet.

dan stuur ik netjes de doos op en zeg ik abonnement op en ga ik maar terug naar ziggo

Volgens CANVAS heb je een aansluitpunt van KPN. Anders had je het abonnement überhaupt niet aan kunnen vragen :wink: .

Het aansluitpunt heeft verschillende verschijningsvormen. Mogelijk is het door vorige bewoners weggewerkt. Een monteur zal het vast en zeker terug kunnen vinden.

Een aansluitpunt kan eruit zien als een van deze. De meest linkse en rechtse zal een monteur nog wat mee moeten. En zoals bij je bovenburen is de allernieuwste versie, maar die kom ik nog maar weinig tegen.

Reageer