Beantwoord

Functie Asheridge kastje?

  • 26 July 2021
  • 2 reacties
  • 421 keer bekeken

Misschien een beetje een onnozele vraag…

 

Ik vroeg mij af wat het Asheridge kastje precies doet? Er loopt een COAX-kabel vanuit de muur naar dit kastje toe. Heb net even geprobeerd om de COAX-kabel hier uit te halen, maar daardoor doet het KPN-kastje het niet meer en kan ik geen tv kijken. Ik vraag dit omdat we overwegen het aansluitcontact in de muur waaruit de COAX-kabel gaat richting het Asheridge kastje willen verplaatsen om hem niet meer zo prominent te laten opvallen. Ik was zojuist bij iemand die ook KPN heeft, maar geen Asheridge kastje nodig heeft?

icon

Beste antwoord door NHendriks 26 July 2021, 21:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +11

De Asheridge is een zogenaamde ‘MoCa’, een apparaat waarmee er een netwerksignaal over COAX gestuurd kan worden. Deze worden ingezet als kabels trekken geen optie is (bijvoorbeeld als de coax dusdanig vast zit dat deze niet vervangen kan worden voor een UTP).

 

Als de tv-ontvanger hierop zit aangesloten dan valt die inderdaad weg als de MoCa losgekoppeld wordt. De enige degelijke manier om de Moca's onnodig te maken is door een 100% koper UTP-kabel (dus geen CCA of CCS) aan te leggen. 

Reputatie 7
Badge +10

Misschien een beetje een onnozele vraag…

 

Ik vroeg mij af wat het Asheridge kastje precies doet? Er loopt een COAX-kabel vanuit de muur naar dit kastje toe. Heb net even geprobeerd om de COAX-kabel hier uit te halen, maar daardoor doet het KPN-kastje het niet meer en kan ik geen tv kijken. Ik vraag dit omdat we overwegen het aansluitcontact in de muur waaruit de COAX-kabel gaat richting het Asheridge kastje willen verplaatsen om hem niet meer zo prominent te laten opvallen. Ik was zojuist bij iemand die ook KPN heeft, maar geen Asheridge kastje nodig heeft?

De wat wij Moca of Coax verbindingsadaptor noemen zijn het makkelijkst te omschrijven als omvormers.  Coaxkabels worden enkel door Ziggo gebruikt. Alle andere providers gebruiken internet (ethernet) kabels. Als de coaxkabel vast zit in de muur zijn deze kastjes de ideale oplossing. Vanuit de Experiabox komt een ethernet signaal. Het eerste Moca kastje vormt het signaal om naar een coax verbinding, de 2e vormt het weer terug naar ethernet en zo krijgt je tv ontvanger het juist signaal binnen. 

Zo heb je toch een bekabelde verbinding ondanks dat je een afwijkende kabel gebruikt.