Sticky

Gratis snelheidsverhoging: meestgestelde vragen

  • 22 May 2024
  • 29 reacties
  • 1022 keer bekeken
Gratis snelheidsverhoging: meestgestelde vragen
Reputatie 7
Badge +19

Een gratis verhoging van je internetsnelheid. Sommige klanten ontvangen hierover persoonlijk bericht. Er komen geregeld vragen over voorbij in de community. Daarom wijden we dit artikel aan meer informatie en de meest gestelde vragen.

 

Gratis snelheidsverhoging

Verschillende klanten ontvangen persoonlijk bericht via e-mail of brief, met een gratis verhoging van hun internetsnelheid. Dit is een persoonlijk aanbod voor klanten met een glasvezelverbinding. Het gaat om een verhoging van 50 of 100 naar 200 Mbit/s, of van 200 Mbit/s naar 1 Gbit/s.

De snelheidsverhoging betreft dus maatwerk en is afhankelijk van het abonnement. 

Deze persoonlijke actie is niet alleen voor wie glasvezel heeft. In oktober en november 2023 is een soortgelijke actie geweest voor klanten op een koperverbinding: zij gingen gratis van 50 naar 100 Mbit/s.

Ook XS4ALL en oud-Telfort klanten ontvangen soms een persoonlijk aanbod met een gratis verhoging van de snelheid.

Voorbeeld van zo'n e-mail of brief

 

Wanneer wordt mijn snelheid verhoogd?

Heb je een brief of e-mail ontvangen over een gratis snelheidsverhoging? Dan verhogen we snelheid binnen een maand. Je hoeft zelf niets te doen. Je hoeft ook je abonnement niet te veranderen, dit blijft hetzelfde.

Kijk ook even goed in je brief of e-mail, of er een bepaalde datum genoemd wordt.

Wat kan de gratis snelheidsverhoging in de weg zitten?

Heb je een wijziging in je abonnement gedaan die nog niet klaar is, dan kan het langer duren voordat je de hogere snelheid krijgt. De openstaande wijziging moet eerst klaar zijn.

Verander je zelf je abonnement naar een nieuwer of ander type, nadat je dit bericht al gehad hebt? Dan krijg je de snelheid die hoort bij het door jou nieuw gekozen abonnement.

 

Wat kost de extra snelheid? 

Niets, de snelheidsverhoging is gratis. Je behoudt hetzelfde abonnement en de prijs blijft hetzelfde, zo lang je zelf geen wijzigingen doet. 

 

Ik heb geen mail ontvangen, kan ik ook de extra snelheid krijgen?

De gratis snelheidsverhoging is echt een persoonlijk aanbod en kan niet op een andere manier aangevraagd worden.

Wil je toch een hogere internetsnelheid hebben of weten wat de mogelijkheden zijn? Kijk dan in MijnKPN om te zien wat de opties zijn op jouw adres. Je kunt voor hulp hierbij ook bellen met de klantenservice.


29 reacties

Dus als oud telfort klant, krijg je deze niet? Je zou toch denken dat we inmiddels wel als volwaardige KPN klant zouden worden aangezien.

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @JK313, bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)

Vanzelfsprekend zien we ook oud Telfort klanten als volwaardig, laat daar vooral geen twijfel over bestaan! Maar ook XS4ALL en oud-Telfort klanten ontvangen soms een persoonlijk aanbod met een gratis verhoging van de snelheid.

Dus als oud telfort klant, krijg je deze niet? Je zou toch denken dat we inmiddels wel als volwaardige KPN klant zouden worden aangezien.

Dit staat er in het startbericht @JK313 :

Ook XS4ALL en oud-Telfort klanten ontvangen soms een persoonlijk aanbod met een gratis verhoging van de snelheid

 

Dus als oud telfort klant, krijg je deze niet? Je zou toch denken dat we inmiddels wel als volwaardige KPN klant zouden worden aangezien.

Dit staat er in het startbericht @JK313 :

Ook XS4ALL en oud-Telfort klanten ontvangen soms een persoonlijk aanbod met een gratis verhoging van de snelheid

 

Dat klopt, ik kan ook lezen. Het punt is dat Telfort al lang geleden is over gegaan naar KPN inclusief de prijsverhoging. Dus op de E-mail naam (@telfort) na ben ik gewoon KPN klant en betaal zelfs evenveel als een nieuwe klant. Nu heb ik vorig jaar wel een aanbieding gekregen om van 50mb naar ‘gratis’ 100mb te gaan. Dus niet de verhoging naar 200mb die volwaardige KPN klanten wel krijgen.

Reputatie 7
Badge +24

@JK313 heeft u misschien een koper verbinding? 

Nee hoor, Glasvezel met Experia V10a modem en Arris VIP2952v2

Ik heb het idee dat mijn internet (glasvezel) sinds een tijdje veel langzamer is geworden. Zou ook best van 50 mb naar hoger als 100 mb of zoiets willen gaan, gratis wel te verstaan. Als ik inlog op mijn KPN dan staat er dat ik tot 4 gb kan gaan op mijn adres. Als ik naar 100 mb wil dan kost dat mij 4,27 extra per maand. Hoe krijg ik het voor elkaar om dit ook gratis te verkrijgen?

Ik heb het idee dat mijn internet (glasvezel) sinds een tijdje veel langzamer is geworden. Zou ook best van 50 mb naar hoger als 100 mb of zoiets willen gaan, gratis wel te verstaan. Als ik inlog op mijn KPN dan staat er dat ik tot 4 gb kan gaan op mijn adres. Als ik naar 100 mb wil dan kost dat mij 4,27 extra per maand. Hoe krijg ik het voor elkaar om dit ook gratis te verkrijgen?

Gewoon de mail afwachten als je ooit een keer, misschien wel nooit, uitverkoren bent voor een gratis verhoging @Drub 

Reputatie 5
Badge +5

Ik heb in de 15 jaar dat ik klant ben nog nooit zo'n mail of brief gehad... 

Ik heb in de 15 jaar dat ik klant ben nog nooit zo'n mail of brief gehad... 

En die krijg je de komende 15 jaar misschien ook niet @j3roentje 😎

Reputatie 5
Badge +1

Ik was dinsdag bij een kennis die wel zo'n brief heeft gekregen als voormalig telfort klant over die snelheidsverhoging naar 200 Mb. Ze heeft nu 50 Mb. glasvezel. Zij is niet zo lang klant bij telfort als ik. Dus het heeft niets te maken met hoelang je klant ben.

Volgens mij is hier sprake van willekeur. Anders kan ik het niet bedenken. N.N. schrijft erg treffend: “uitverkoren”. Ik ben ook al vele jaren telfort klant geweest en heb ook nog nooit iets van telfort- nu kpn- “gekregen” maar altijd duur moeten betalen……..

Reputatie 7
Badge +24

Iemand die met regelmaat z'n abonnement vernieuwd zal nooit zo'n gratis snelheidsverhoging krijgen denk ik. Ook al ben je 30 jaar klant.

Alleen klanten met een oud abonnement die al meerdere jaren achter elkaar een jaarlijke prijsverhoging gehad hebben, die komen in aanmerking gok ik.

Reputatie 5
Badge +1

Iemand die met regelmaat z'n abonnement vernieuwd zal nooit zo'n gratis snelheidsverhoging krijgen denk ik. Ook al ben je 30 jaar klant.

Alleen klanten met een oud abonnement die al meerdere jaren achter elkaar een jaarlijke prijsverhoging gehad hebben, die komen in aanmerking gok ik.

Nou ik heb ooit jaren (méér dan tien jaar) geleden een “vernieuwing” van abonnement gehad. Ik ben toen naar 100/30 Mb. met koperdraad gegaan. Altijd “braaf” de jaarlijkse verhoging betaald…...

Reputatie 7
Badge +24

Iemand die met regelmaat z'n abonnement vernieuwd zal nooit zo'n gratis snelheidsverhoging krijgen denk ik. Ook al ben je 30 jaar klant.

Alleen klanten met een oud abonnement die al meerdere jaren achter elkaar een jaarlijke prijsverhoging gehad hebben, die komen in aanmerking gok ik.

Nou ik heb ooit jaren (méér dan tien jaar) geleden een “vernieuwing” van abonnement gehad. Ik ben toen naar 100/30 Mb. met koperdraad gegaan. Altijd “braaf” de jaarlijkse verhoging betaald…...

U heeft nu een 100 mbit abonnement, maar u betaald net zoveel als iemand die een 200 mbit TV+ abonnement heeft?

Reputatie 5
Badge +5

Iemand die met regelmaat z'n abonnement vernieuwd zal nooit zo'n gratis snelheidsverhoging krijgen denk ik. Ook al ben je 30 jaar klant.

Alleen klanten met een oud abonnement die al meerdere jaren achter elkaar een jaarlijke prijsverhoging gehad hebben, die komen in aanmerking gok ik.

Ik heb een 50/5 glas abonnement en in die 15 jaar nog nooit mijn abonnement (Internet + iTV Thuis instap) vernieuwd. 

Reputatie 7
Badge +28

Iemand die met regelmaat z'n abonnement vernieuwd zal nooit zo'n gratis snelheidsverhoging krijgen denk ik. Ook al ben je 30 jaar klant.

Alleen klanten met een oud abonnement die al meerdere jaren achter elkaar een jaarlijke prijsverhoging gehad hebben, die komen in aanmerking gok ik.

Ik heb een 50/5 glas abonnement en in die 15 jaar nog nooit mijn abonnement (Internet + iTV Thuis instap) vernieuwd. 

Ik heb ook nog nooit zo'n brief gehad. 

Sinds ik actief ben op het forum (en daardoor inmiddels weet hoe het werkt bij KPN), heb ik nu de laatste jaren wel steeds mijn abonnement aangepast naar de nieuwste vorm en nu ook al twee keer op rij verlengt.  

Reputatie 1

Ik ben een gelukkige die zo’n mail heeft ontvangen. Ja een gratis kadootje van KPN! Vanmorgen de bevestiging gehad: Alleen het eerste jaar is gratis, daarna moet je er gewoon voor betalen. Ik voel me opgelicht! Nooit snelheidsverhoging gevraagd, KPN maak maar weer ongedaan.

Reputatie 7
Badge +24

Ik ben een gelukkige die zo’n mail heeft ontvangen. Ja een gratis kadootje van KPN! Vanmorgen de bevestiging gehad: Alleen het eerste jaar is gratis, daarna moet je er gewoon voor betalen. Ik voel me opgelicht! Nooit snelheidsverhoging gevraagd, KPN maak maar weer ongedaan.

Kunt u daar een schermafdruk van plaatsen? Want bij andere klanten is het wel blijven gratis, dus dit is een beetje vreemd. 

Reputatie 1

Ik heb 2 mails gehad en een nieuwe specificatie. Die laatste spreekt voor zich.

 

Reputatie 7
Badge +19

Hi @Ineke2, dit klinkt meer als een bestelling met een tijdelijke korting. De gratis snelheidsverhoging waar in dit topic over wordt gesproken wordt spontaan aan bepaalde klanten uitgedeeld. Hier zit dus geen actieperiode aan, en deze verhoging van snelheid blijft gratis zo lang men het pakket niet aanpast. 

Als het bij jou niet klopt of als je er vragen over hebt, kan je het beste bellen met onze klantenservice op 0800-0402, of maak je eigen topic aan hier op het forum. Op die manier kunnen we je het beste verder helpen.

Reputatie 1

Ik heb nooit om snelheidsverhoging gevraagd en mijn abonnement is al jaren het zelfde. Ik heb niets besteld! Ik kreeg een mail waar gratis snelheidsverhoging werd aangeboden en vanmorgen dus daar de z.g. bevestiging van. Heb vanmorgen direct gemaild, maar tot nu toe geen reactie. Kpn is niet bereikbaar.  

Reputatie 7
Badge +19

@Ineke2 Per mail niet, dat klopt. Je kunt bellen met onze klantenservice op 0800-0402, via die weg heb je direct contact, dat is het snelst. Of je kunt een topic aanmaken hier op het forum, dan schuiven wij als moderators zo snel mogelijk aan om je verder te helpen. 

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb nooit om snelheidsverhoging gevraagd en mijn abonnement is al jaren het zelfde. Ik heb niets besteld! Ik kreeg een mail waar gratis snelheidsverhoging werd aangeboden en vanmorgen dus daar de z.g. bevestiging van. Heb vanmorgen direct gemaild, maar tot nu toe geen reactie. Kpn is niet bereikbaar.  

Wat u op de schermafdruk laat zien is een verlenging van uw abonnement. Dat is voor 2 jaar verlengd. U heeft dus een nieuw 2 jarig contract. 

U weet daar niets vanaf? Is er iemand anders in uw huishouden die dat gedaan zou kunnen hebben? Heeft iemand anders toegang tot uw MijnKPN account?

Mailen naar KPN is zinloos. Mail word niet gelezen. 

Ik kreeg een mail waar gratis snelheidsverhoging werd aangeboden ...

Wat heeft u daar mee gedaan? Op een linkje geklikt ofzo?

Reputatie 5
Badge +5

Doe anders eens een screenshot van die mail

ik heb ook bericht gekregen van internet snelheid verhoging naar 200mbit.

ook bevestiging gekregen en zou zijn aangepast.  mijn eerste indruk met oakla/kpn speedtest kom ik maar tot 100Mbs

ik maak gebruik van eigen router (unifi USG3), veranderen er met de snelheidsverhoging nog instellingen? (vlan?)

 

ik heb nog even geen tijd gehad om de router uit te schakelen. conform uitleg zou je modem uit/aan moeten zetten.  de experiabox heb ik in de doos zitten.

Reageer