Sticky

Gratis snelheidsverhoging: meestgestelde vragen

  • 22 May 2024
  • 32 reacties
  • 1285 keer bekeken
Gratis snelheidsverhoging: meestgestelde vragen

Toon eerste bericht

32 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Type modem zou niet uit moeten maken @PatrickE maar kun je het toch eens testen met je experiabox? Soms is het ook gewoon een kwestie van afwachten

@Thomas van KPN  ok ik ga vanmiddag even proberen te testen, ook met de experiabox

@Thomas van KPN  ok ik ga vanmiddag even proberen te testen, ook met de experiabox

ik had even wat meer tijd nodig om te testen, gebruik verbinding ook voor werken vanuit huis ;-)

 

ik heb getest met de experiabox, deze gaf mij de 200mbs :-)
positief, het zou dus moeten werken met mijn Ubiquiti Unifi USG3
 

na veel zoeken en settings nalopen en proberen was het uiteindelijk de oplossing een artikel die aangeeft dat hardware offloading soms aan staat maar niet goed doorgevoerd is.  schakel dit uit, reprovision devices, schakel in weer reprovision devices.   wat ook als tip voorbij kwam was dat auto-negotiate soms fout kan geen, 100mbit ipv 1gbit detecteerd.

de 100mbit limiet/cap zie je veel artikels over op internet en de USG3

USG 3P throughput maxed out at 100mpbs : r/Ubiquiti (reddit.com)

 

Dankjewel KPN voor deze snelheidsverhoging, ik ben blij dat vaste klanten zo ook gewaardeerd worden en niet verder moeten gaan kijken voor de betere deal ;-)    

Reputatie 7
Badge +19

Wat goed @PatrickE, leuk om te lezen en dankjewel voor het delen! :)

Nog geen internetsnelheid verhoging!

 

Heb hier al jaren  glasvezel liggen en betaalde extra €4,99 om van 50 naar 100/ mbts te internetten. 

Mijn moeder heeft exact zelfde abbo (maar zonder extra verhoging naar 100mbts) en heeft nu een GRATIS verhoging naar 200/ mbts!!

Ik heb mijn EXTRA verhoging van 50 naar 100 teruggedraaid maar nog geen brief ontvangen.

En vernam dat zelfs klanten met een KOPERVERBINDING een GRATIS verhoging hebben (….)

Hoe ik mij voel?

Gen***d! (Lees bij de neus genomen)

Mijn omgeving adviseerde mij om in casu RADAR aan te schrijven.

 

Reputatie 7
Badge +13

Nog geen internetsnelheid verhoging!

Heb hier al jaren  glasvezel liggen en betaalde extra €4,99 om van 50 naar 100/ mbts te internetten. 

………………...

 

Het gaat om een persoonlijke aanbieding en wij hebben niet direct invloed op wanneer deze gedaan worden. Ik zou je dan willen adviseren om even maandag te bellen met de klantenservice op 0800-0402. Dan kan even gekeken worden naar de staat van je abonnement en de mogelijkheden om deze aan te passen aan jouw wensen.

Reputatie 7
Badge +24

... en de mogelijkheden om deze aan te passen aan jouw wensen.

Dan weet je zeker dat je geen gratis snelheidsverhoging meer krijgt. Want alleen klanten met een ouder abonnement die jarenlang niks veranderd hebben krijgen (soms) een gratis snelheidsverhoging. 

Reageer