Sticky

Gratis snelheidsverhoging: meestgestelde vragen

  • 22 May 2024
  • 33 reacties
  • 1381 keer bekeken
Gratis snelheidsverhoging: meestgestelde vragen
Reputatie 7
Badge +19

Een gratis verhoging van je internetsnelheid. Sommige klanten ontvangen hierover persoonlijk bericht. Er komen geregeld vragen over voorbij in de community. Daarom wijden we dit artikel aan meer informatie en de meest gestelde vragen.

 

Gratis snelheidsverhoging

Verschillende klanten ontvangen persoonlijk bericht via e-mail of brief, met een gratis verhoging van hun internetsnelheid. Dit is een persoonlijk aanbod voor klanten met een glasvezelverbinding. Het gaat om een verhoging van 50 of 100 naar 200 Mbit/s, of van 200 Mbit/s naar 1 Gbit/s.

De snelheidsverhoging betreft dus maatwerk en is afhankelijk van het abonnement. 

Deze persoonlijke actie is niet alleen voor wie glasvezel heeft. In oktober en november 2023 is een soortgelijke actie geweest voor klanten op een koperverbinding: zij gingen gratis van 50 naar 100 Mbit/s.

Ook XS4ALL en oud-Telfort klanten ontvangen soms een persoonlijk aanbod met een gratis verhoging van de snelheid.

Voorbeeld van zo'n e-mail of brief

 

Wanneer wordt mijn snelheid verhoogd?

Heb je een brief of e-mail ontvangen over een gratis snelheidsverhoging? Dan verhogen we snelheid binnen een maand. Je hoeft zelf niets te doen. Je hoeft ook je abonnement niet te veranderen, dit blijft hetzelfde.

Kijk ook even goed in je brief of e-mail, of er een bepaalde datum genoemd wordt.

Wat kan de gratis snelheidsverhoging in de weg zitten?

Heb je een wijziging in je abonnement gedaan die nog niet klaar is, dan kan het langer duren voordat je de hogere snelheid krijgt. De openstaande wijziging moet eerst klaar zijn.

Verander je zelf je abonnement naar een nieuwer of ander type, nadat je dit bericht al gehad hebt? Dan krijg je de snelheid die hoort bij het door jou nieuw gekozen abonnement.

 

Wat kost de extra snelheid? 

Niets, de snelheidsverhoging is gratis. Je behoudt hetzelfde abonnement en de prijs blijft hetzelfde, zo lang je zelf geen wijzigingen doet. 

 

Ik heb geen mail ontvangen, kan ik ook de extra snelheid krijgen?

De gratis snelheidsverhoging is echt een persoonlijk aanbod en kan niet op een andere manier aangevraagd worden.

Wil je toch een hogere internetsnelheid hebben of weten wat de mogelijkheden zijn? Kijk dan in MijnKPN om te zien wat de opties zijn op jouw adres. Je kunt voor hulp hierbij ook bellen met de klantenservice.


33 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Type modem zou niet uit moeten maken @PatrickE maar kun je het toch eens testen met je experiabox? Soms is het ook gewoon een kwestie van afwachten

@Thomas van KPN  ok ik ga vanmiddag even proberen te testen, ook met de experiabox

@Thomas van KPN  ok ik ga vanmiddag even proberen te testen, ook met de experiabox

ik had even wat meer tijd nodig om te testen, gebruik verbinding ook voor werken vanuit huis ;-)

 

ik heb getest met de experiabox, deze gaf mij de 200mbs :-)
positief, het zou dus moeten werken met mijn Ubiquiti Unifi USG3
 

na veel zoeken en settings nalopen en proberen was het uiteindelijk de oplossing een artikel die aangeeft dat hardware offloading soms aan staat maar niet goed doorgevoerd is.  schakel dit uit, reprovision devices, schakel in weer reprovision devices.   wat ook als tip voorbij kwam was dat auto-negotiate soms fout kan geen, 100mbit ipv 1gbit detecteerd.

de 100mbit limiet/cap zie je veel artikels over op internet en de USG3

USG 3P throughput maxed out at 100mpbs : r/Ubiquiti (reddit.com)

 

Dankjewel KPN voor deze snelheidsverhoging, ik ben blij dat vaste klanten zo ook gewaardeerd worden en niet verder moeten gaan kijken voor de betere deal ;-)    

Reputatie 7
Badge +19

Wat goed @PatrickE, leuk om te lezen en dankjewel voor het delen! :)

Nog geen internetsnelheid verhoging!

 

Heb hier al jaren  glasvezel liggen en betaalde extra €4,99 om van 50 naar 100/ mbts te internetten. 

Mijn moeder heeft exact zelfde abbo (maar zonder extra verhoging naar 100mbts) en heeft nu een GRATIS verhoging naar 200/ mbts!!

Ik heb mijn EXTRA verhoging van 50 naar 100 teruggedraaid maar nog geen brief ontvangen.

En vernam dat zelfs klanten met een KOPERVERBINDING een GRATIS verhoging hebben (….)

Hoe ik mij voel?

Gen***d! (Lees bij de neus genomen)

Mijn omgeving adviseerde mij om in casu RADAR aan te schrijven.

 

Reputatie 7
Badge +13

Nog geen internetsnelheid verhoging!

Heb hier al jaren  glasvezel liggen en betaalde extra €4,99 om van 50 naar 100/ mbts te internetten. 

………………...

 

Het gaat om een persoonlijke aanbieding en wij hebben niet direct invloed op wanneer deze gedaan worden. Ik zou je dan willen adviseren om even maandag te bellen met de klantenservice op 0800-0402. Dan kan even gekeken worden naar de staat van je abonnement en de mogelijkheden om deze aan te passen aan jouw wensen.

Reputatie 7
Badge +24

... en de mogelijkheden om deze aan te passen aan jouw wensen.

Dan weet je zeker dat je geen gratis snelheidsverhoging meer krijgt. Want alleen klanten met een ouder abonnement die jarenlang niks veranderd hebben krijgen (soms) een gratis snelheidsverhoging. 

Reputatie 5
Badge +1

Alexandra van de kpn schrijf: De gratis snelheidsverhoging is echt een persoonlijk aanbod en kan niet op een andere manier aangevraagd worden.

Ik vind dit een slechte “actie” (kpn speelt schijnbaar graag roulette) van de kpn en laat zien dat een klant (die nog maar een paar jaar klant is) met snelheidsverhoging bevoordeeld wordt ten opzichte van klanten die al jarenlang klant zijn.

Ja, ik weet dat dit tegen het zere been schoppen is, maar ik beticht de kpn van willlekeur en dat zou je van zo’n bedrijf zeker niet verwachten.

Reageer