Beantwoord

KPN levert maar 7 Mbit/s, terwijl ik 50 zou moeten kunnen halen

  • 31 August 2019
  • 20 reacties
  • 423 keer bekeken

Een eenvoudige vraag: waarom levert KPN maar 7 Mbits/s bij mij thuis? Het abonnement is afgesloten met 50 Mbits/s. Hoeverklaart u dit en waarom wordt ik regelmatig gebeld door KPN medewerkers om mijn pakket te vergroten en daardoor meer snelheid krijg.
Het antwoord er wordt aangemerkt id niet van toepassen, op het ander adres 100 meter verder is wel meer snelheid beschikbaar.

graag van iemand een antwoord.

vriendelijke groet aan ieder.

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt
icon

Beste antwoord door Bart_ 2 September 2019, 17:36

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Een eenvoudige vraag: waarom levert KPN maar 7 Mbits/s bij mij thuis? Het abonnement is afgesloten met 50 Mbits/s.
Het abonnement is geen abonnement met 50 Mbit/s maar een abonnement tot 50 Mbit/s.
Wat zegt fourstack (klik) dat haalbaar zou moeten zijn op jouw adresn
Dit klopt maar dat neemt niet weg dat op de zelfde kast 100 verder een hogere snelheid geleverd wordt.

waarom wordt dan bij een hoger abonnement een hogere snelheid aangeboden. Ik woon aan de rand van het stadscentrum en 7 Mbits is misschien in Afrika een hoge snelheid. Er liggen nieuwe kabels en kasten
Volgens fourstack moet 15 Mbits mogelijk zijn
Reputatie 7
Volgens fourstack moet 15 Mbits mogelijk zijn
15Mbit/s is natuurlijk nog steeds helemaal niets.
Als dat het maximum is op jouw adres dan vraag ik mij af waarom KPN jou zou benaderen om jouw pakket te vergroten.
Kan je eens een screenshot posten van de uitkomst van fourstack. Wel even jouw postcode en huisnummer weer leeg maken voordat je de screenshot maakt.

Badge +19
Goed nieuws zo te zien. Je snelheid gaat in oktober omhoog.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Fam.thewi Goed dat je het KPN Forum hebt gevonden en hier je vraag stelt.

Zoals @wjbWjb al terecht aangeeft zijn het pakketten met 'tot-snelheid': bij een pakket kan snelheid tot 50 mb horen, maar wat je daadwerkelijk haalt is afhankelijk van wat er geleverd kan worden op jouw adres. Er kan een wijkkast dichtbij staan, dat is inderdaad bepalend voor je snelheid, maar dan moet je weten of dit een KPN-kast is en of jouw adres erop is aangesloten. De snelheid die je nu haalt, 15 mb, is inderdaad niet bijster snel. Nu zie ik in je bericht dat er een upgrade aan zit te komen. Ik neem aan dat de wijkkast die je in je eigen bericht noemt wordt aangepast en dat gaat veel verbetering opleveren. Vorige week kwam ik een vraag in een ander topic tegen, die veel op die van jou lijkt. Wellicht dat mijn gemarkeerde uitleg ook het één en ander voor jou verduidelijkt.
Dit klopt maar dat neemt niet weg dat op de zelfde kast 100 verder een hogere snelheid geleverd wordt.

waarom wordt dan bij een hoger abonnement een hogere snelheid aangeboden. Ik woon aan de rand van het stadscentrum en 7 Mbits is misschien in Afrika een hoge snelheid. Er liggen nieuwe kabels en kasten


7 is gigantisch veel om het in het juiste perspectief te plaatsen. 1 mp3 bestand in 3 a 4 seconde. Vergeet niet dat de draadjes(de telefoonlijn)die de woning binnengaan dezelfde diameter hebben als een halve eeuw terug(nieuwe kabel of oude kabel maakt niet heel veel uit). in de jaren 90 ging hier 0.05mbits overheen. Een verbetering van 140x(zowat een wereldwonder te noemen). Dat je ver van de centrale of wijk/straatkast woont kan je KPN niet kwalijk nemen de infrastructuur is nou eenmaal zo. Ik snap de frustratie dat het hele gezin wil streamen maar hier is weinig aan te doen. De enige oplossing is de wijkkast upgraden wat niet altijd kan door fysieke obstakels of mag van de gemeente(zoals je ziet staat er dus een upgrade in de planning). let erop dat je de juiste isra(aansluitpunt) in huis hebt anders kan dat gaan storen op een vvdsl verbinding. https://www.kpn.com/service/internet/aansluitpunt.htm
Reputatie 7
7 is gigantisch veel om het in het juiste perspectief te plaatsen.
Wow, iemand die anno 2019 zegt dat 7Mbps gigantisch veel is, terwijl abonnees als ikzelf ruim 500Mbps binnenharken.
Sorry hoor, maar 7Mbps is echt een waarde die je niemand gunt.
Maar gelukkig duurt het niet lang meer voor @Fam.thewi totdat zo'n 100Mbps beschikbaar zal komen.
Als je goed leest wjb ‘’gigantisch veel om het in het juiste perspectief te plaatsen’’ ‘’dezelfde kabel als decennia terug toen er 50kbps overging. betreft een koperen verbinding die niet dichtbij de centrale staat. 500mbps betreft glas en is een heel andere techniek dan koper. Btw de gemiddelde wereldsnelheid is 4,5mbps per aansluiting Maar dat terzijde.
Reputatie 7
Dat heb ik ook goed gelezen @fuzzywuzzypumpkin, zelf heb ik nog een 300baud modem gehad in 1983. Toch moet je mijns inziens niet aankomen met een opmerking dat het gigantisch veel is. Het is immers bijna niets en aan de ondergrens van de geboden snelheden in Nederland. (Gemiddeld zo'n 36Mbps en snel stijgende.)
@Fam.thewi heeft mijns inziens dus alle reden om te klagen over de geboden snelheid.

Overigens was de gemiddelde internetsnelheid in 2015 wereldwijd 4,5Mbps en deze is de laatste jaren behoorlijk gestegen.

Beste firum leden,

 

afgewacht en vertrouwt op de aanpassing ,die volgens kpn klaar is, noch steeds Afrikaanse toestand. Snelheid is op een rustige zondagochtend nog altijd 6,7 . Volgens de  site zou een snelheid van 200  mogelijk moeten zijn op het adres??????

is het toch een onwil of onmacht van Kpn om het teregelen? 

Dit klopt maar dat neemt niet weg dat op de zelfde kast 100 verder een hogere snelheid geleverd wordt.

waarom wordt dan bij een hoger abonnement een hogere snelheid aangeboden. Ik woon aan de rand van het stadscentrum en 7 Mbits is misschien in Afrika een hoge snelheid. Er liggen nieuwe kabels en kasten


7 is gigantisch veel om het in het juiste perspectief te plaatsen. 1 mp3 bestand in 3 a 4 seconde. Vergeet niet dat de draadjes(de telefoonlijn)die de woning binnengaan dezelfde diameter hebben als een halve eeuw terug(nieuwe kabel of oude kabel maakt niet heel veel uit). in de jaren 90 ging hier 0.05mbits overheen. Een verbetering van 140x(zowat een wereldwonder te noemen). Dat je ver van de centrale of wijk/straatkast woont kan je KPN niet kwalijk nemen de infrastructuur is nou eenmaal zo. Ik snap de frustratie dat het hele gezin wil streamen maar hier is weinig aan te doen. De enige oplossing is de wijkkast upgraden wat niet altijd kan door fysieke obstakels of mag van de gemeente(zoals je ziet staat er dus een upgrade in de planning). let erop dat je de juiste isra(aansluitpunt) in huis hebt anders kan dat gaan storen op een vvdsl verbinding. https://www.kpn.com/service/internet/aansluitpunt.htm

Dit is onzin. Er is een nieuwe kast geplaatst en aansluitingen gemaakt in de wijk. Als je antwoord dan met verstand.

H

de nieuwe info

 

Wat nu t doen. KPN geeft bij de controlle aan dat de bekabeling van hun te slecht is om hogere snelheid aan te bieden.

Reputatie 6
Badge +8

Ik denk dat een moderator je verder moet helpen. Denk dat de kast wel klaar is maar dat je aansluiting nog niet is omgezet. Ergens bij KPN is nog een zetje in de goede richting nodig.

Reputatie 7
Badge +24

Dan zou die hoge snelheid ook niet op Fourstack moeten staan.

Badge +19

Als de kast klaar is wordt fourstack bijgewerkt.  De omzetting duurt ongeveer 4 weken na oplevering van de kast en gaat vanzelf voor kpn klanten. Althans dat is mijn ervaring.

Reputatie 7
Badge +20

Hallo@Fam.thewi Als wordt aangegeven dat er een verbetering mogelijk is, dan zal dat ook echt zo zijn. Soms is geen verdere actie nodig, maar soms moet er een monteur bij je langs komen om het één en ander in orde te maken. Ik kijk graag voor je na hoe dat bij jou zit. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Wat nu t doen. KPN geeft bij de controlle aan dat de bekabeling van hun te slecht is om hogere snelheid aan te bieden.

Hier ben ik wel nieuwsgierig naar. Kun je deze opmerking iets verder toelichten? Waar heb je dit gehoord en in welke context? 

Reageer