Vraag

Langdurende problemen met Internet en TV

  • 8 March 2021
  • 29 reacties
  • 271 keer bekeken

Op 25/2 is er een monteur langs geweest om glasvezel aan te sluiten. Toen deze klaar was heeft hij succesvol zijn tests uit kunnen voeren. Alles leek dus in orde.

De volgende ochtend hadden we geen TV of internet meer. Gebeld met de klantenservice en hier kreeg ik te horen dat het een storing betreft en dat ik een paar dagen geduld moet hebben. Na een aantal dagen weer gebeld, maar ik moest nog even geduld hebben.

Na een week zonder internet of TV weer gebeld met de vraag of er een monteur langs kan komen. Deze zou ingepland worden. Na uitblijven van een bevestiging maar weer gebeld. Monteur bleek niet ingepland. Eerstvolgende mogelijkheid is over een week.

 

Hoe kan het dat het zo lang duurt voordat een verbinding die eerst goed werkte het weer doet? Het is enorm frustrerend om telkens weer zelf hier achteraan te gaan en het hele verhaal weer te herhalen.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

29 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Huijss. Welkom op het KPN Forum. Wat vervelend dat je op dit moment zonder internet en TV zit. Goed dat je hiervoor een topic hebt aangemaakt. Wij zoeken het graag verder voor je uit. Zou je daarvoor jouw naam, postcode, huisnummer en klantnummer achter willen laten in het KPN Forum profiel en een berichtje in dit topic nadat je dit hebt gedaan? 

@Vikash Gegevens zijn aangevuld. Hopelijk wordt ik hier wel geholpen..

 

Ik zie in het aansluitfilmpje dat er een sms verstuurd wordt op de activatie datum. Deze heb ik overigens ook niet ontvangen

Reputatie 7

Bedankt voor de gegevens @Huijss. Ik heb het abonnement daarmee gevonden, zo te zien staat de opleverdatum op vandaag. Is het modem nog aangesloten op dit moment? Als dat niet zo is kan je die alsnog aansluiten of een reset geven (als het modem nog is aangesloten) zodat die zich opnieuw op het netwerk probeert aan te melden. Krijg je daarmee wel verbinding? Zou je ook kunnen kijken op het glasvezelkastje welke lampjes daarop branden?

@Jasper Op het modem branden alle lampjes groen. Ik zie echter op het glasvezel kastje dat het lampje bij Glas uit is

Reputatie 7
Badge +20

Duidelijk @Huijss, ik ga nog even achter het ticket aan wat mijn collega's hebben ingediend. Zodra wij hier meer over weten hoor je van ons!

*admin edit: het leek even of het mogelijk was een installatiemonteur in te plannen maar helaas is dat niet goed gegaan. Vandaar dat ik dit bericht heb aangepast

@Thomas Is er al wat meer duidelijkheid? Is het ook mogelijk om een monteur langs te sturen die hier ter plekke alles controleert?

@Huijss ,hier een identiek probleem! 1maart monteur geweest ,om 12:50 uur werkte alles nog; om ongeveer 15;00 uur deed nix het meer...de monteur moest echter naar de volgende klant.Inmiddels is het 10 maart en elke dag gebeld;mooie beloftes en verhalen (elke dag een andere smoes) en excuses,maar ondertussen geen monteur.Wel 100gb extra op de mobiel zodat die als hotspot gebruikt kan worden.Inmiddels kunnen we ook maar naar een paar tv-zenders kijken (5) want het Digitennekastje dat tijdelijk voor nood is neergezet  is langer dan een week in gebruik en dan vervallen alle andere zenders.Dit valt me heeeeeeeeel zwaar tegen van KPN,ik had dit niet voor mogelijk gehouden! Terwijl de monteur alleen maar kwam voor het verhogen van de internet snelheid….

@Huijss ,hier een identiek probleem! 1maart monteur geweest ,om 12:50 uur werkte alles nog; om ongeveer 15;00 uur deed nix het meer...de monteur moest echter naar de volgende klant.Inmiddels is het 10 maart en elke dag gebeld;mooie beloftes en verhalen (elke dag een andere smoes) en excuses,maar ondertussen geen monteur.Wel 100gb extra op de mobiel zodat die als hotspot gebruikt kan worden.Inmiddels kunnen we ook maar naar een paar tv-zenders kijken (5) want het Digitennekastje dat tijdelijk voor nood is neergezet  is langer dan een week in gebruik en dan vervallen alle andere zenders.Dit valt me heeeeeeeeel zwaar tegen van KPN,ik had dit niet voor mogelijk gehouden! Terwijl de monteur alleen maar kwam voor het verhogen van de internet snelheid….

Misschien moest hij wel meer klanten afsluiten. Echt  :sob::cry::sob:  om dat te lezen. 

Reputatie 7
Badge +17

@Huijss Nee, zodra wij een reactie hebben, laten we het weten! 

@Cisked Hmm… Er gaat iets niet goed met het activeren. Zoals je leest ben je niet de enige, helaas. Ik zie dat je vandaag contact hebt gehad met een collega, dus ik ga ervan uit dat diegene met je meegekeken heeft.  Ik hoop dat het het snel wordt opgelost voor je! 

 @Vikash @Jasper @Thomas @Lisa 

Vandaag maar weer gebeld om een oplossing te zoeken. Helaas weer niet verder geholpen. Aan de telefoon werd doodleuk gezegd dat opzeggen de beste optie is. Vervolgens werd ik doorverbonden naar afdeling opzeggingen..

Hoe moeilijk is het om even met een andere afdeling te bellen om een ticket na te jagen? Het lijkt me duidelijk dat er een monteur moet komen. Kan dit zsm ingepland worden? Zoals @Thomas al voorstelde voordat hij zijn reactie wijzigde:

 

Reputatie 7
Badge +17

Dag @Huijss! Thomas wijzigde zijn reactie omdat een monteur inplannen niet lukte i.v.m. het ticket. Althans, we komen een heel eind, maar bij het uiteindelijk inplannen krijgen we de melding ‘Niet mogelijk i.v.m. ticket’. 

Opzeggen kun je doen, maar of dit het proces versnelt… De keuze is aan jou. Het wordt dan sowieso ook een bestelling op glasvezel. Daar ligt de crux. 
Wij kunnen niet meer doen dan de reactie van de achterliggende afdeling afwachten. Meer dan dit kunnen wij niet doen. We hadden je uiteraard graag sneller voorzien van een antwoord/oplossing. 

@Lisa Waarom wordt er niet gewoon gebeld naar de betreffende afdeling om tot een oplossing te komen? Ik hoor alleen maar dat er informatie in een ticket gezet wordt. We zijn inmiddels 2 weken verder zonder dat we een stap dichter bij een oplossing zijn. Dit werkt dus niet. Ik begrijp dat er standaard processen zijn, maar daar moet in deze gevallen toch vanaf geweken kunnen worden?

 

Opzeggen heeft ook niet mijn voorkeur. Ik heb liever een snelle oplossing.

 

Is het niet mogelijk om dit ticket te sluiten en een nieuwe aan te maken en meteen een monteur in te plannen?

Dag @Huijss! Thomas wijzigde zijn reactie omdat een monteur inplannen niet lukte i.v.m. het ticket. Althans, we komen een heel eind, maar bij het uiteindelijk inplannen krijgen we de melding ‘Niet mogelijk i.v.m. ticket’. 

 

Je weet hoe ik over jou en Thomas als moderator denk. 

Maar toch had Thomas ook de tekst doorgestreept kunnen laten staan en er bijgeschreven dat het niet was gelukt. Ik weet waar gehakt wordt vallen spaanders. Maar misschien toch eens te overwegen voor de volgende keer. Het had waarschijnlijk veel meer begrip bij Huijss en bij mij gegeven. Want ik was best teleurgesteld erover dat Thomas dit had gedaan, het is gewoon terug te lezen in dit forum maar als @Huijss niet de kopie had gemaakt, hadden we het noot gezien. . 

Reputatie 7
Badge +17

@Huijss  Nee, We hebben het ticket ge-updatet en dus de directe afdeling gemaild. Meer dan dit kunnen we niet doen. 

@CorL Voor deze case maakt het bericht niet uit. De beweegreden was om overzicht te bewaren en geen valse hoop te geven. Het bericht dat Thomas aangepast heeft voegt verder weinig toe aan het topic. Leer voor de volgende keer, 3 minuten kan al te laat zijn om te bewerken:laughing:.

We zijn inmiddels weer een aantal dagen verder. De storing duurt al meer dan 14 dagen. Het enige wat ik van de klantenservice te horen krijg is dat het ticket bij de 2e lijn ligt. Even contacot opnemen met deze afdeling voor een update blijkt onmogelijkt. Het enige wat mogelijk blijkt zijn berichtjes sturen in de hoop dat deze afdeling reageert. Aangezien ik in 2 weken nog niks vanuit KPN gehoord heb kunnen we concluderen dat dit niet werkt.

Wat is er nodig om dit ticket op te lossen?

Reputatie 7
Badge +20

Goedemorgen @Huijss, ook ik heb helaas nog niets nieuws te melden op dit moment. Ik heb gisteravond nog even voor je gekeken maar kon geen updates zien en heb mijn collega's daarom nog een keer aan de mouw getrokken. Ik hoop dat ze hierover snel contact met je opnemen!

Dus het is nog steeds onmogelijk om de betreffende afdeling te spreken? Volgens mij zou het niet zo moeilijk moeten zijn om een monteur hier de boel te laten controleren. Ik vind het ongelofelijk dat dit zo lang duurt. Vooral dat er 0 terugkoppeling komt vanuit jullie. Hier valt nog veel winst te halen

@Huijss  Met de service is het momenteel slecht gesteld. Hiermee schiet KPN zichzelf lelijk in de voet,jammer hoor.Om mij heen hoor ik ook nogal veel gemopper en klachten;dan kan je de mensen wel bestoken met mooie reclames maar daar kopen we nix voor.Als ik het begrijp zijn er al veel mensen overgestapt naar andere providers,uit pure frustratie. Maar cijfers ken ik echter niet,dat moet ik er wel eerlijk bij zeggen.

Reputatie 7
Badge +20

Op dit moment hebben we nog geen manier hen direct te spreken maar zij zullen je daarover dus nog bellen. Als het goed is krijg je dan ook een telefoonnummer met toegangscode.
Ik ben het helemaal met je eens dat de communicatie naar jou toe hier een stuk beter kan! Ik zag dat er ook al een klacht aangemaakt was een paar dagen terug. Die collega zal dit meenemen in de feedback.

Wanneer kan ik dit telefoontje verwachten? Dit lijkt niemand te kunnen vertellen. Mijns inziens is een redelijke termijn na meer dan 14 dagen wel verstreken.

Reputatie 7
Badge +20

ik ga er vanuit dat dit sowieso deze week nog wel zal gebeuren, ik hoop vandaag of morgen. 

Aangezien ik nu al bijna 3 weken (!) wacht op een bruikbaar antwoord heb ik daar weinig vertrouwen in. Maar goed, we zullen dit als de laatste kans beschouwen. Als ik vrijdag nog niks heb vernomen ga ik er van uit dat dit niet meer goed komt. Dan lijkt opzeggen mij de enige oplossing

Zelf ook maar eens met KPN NetwerkNL gebeld. Er blijkt daar helemaal geen ticket bekend te zijn. Kan iemand dit zsm doen?!

@Huijss ,ojee, wij zitten in hetzelfde schuitje...Welk nummer heb jij gebeld want ons lukte het niet helemaal,dus de kans is groot dat ook wij hier voor jan met de korte achternaam zitten te wachten op een telefoontje van KPN NetwerkNL. Hellupie!!!!!

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb er vanaf hier helaas geen invloed meer op, voor zover ik weet ligt dit ook niet bij KPNNetwerkNL maar bij onze backoffice levering. Laat me vooral weten als je iets van ze hoort!